søndag 27. februar 2011

Jeg har verdens beste familie!!! =)

Ikke bare var jeg så heldig å vokse opp i verdens tryggeste omgivelser, i ett ev verdens beste land. Jeg var sannelig så blessed at jeg ble tildelt verdens beste familie og.. Snakk om jackpot! ;)

Siden jeg satte igang med å takke folkene som betyr aller mest for meg ved å skrive et innlegg om venninnekveldene jeg savnet, bestemte jeg meg kjapt for at et innlegg tildelt min kjœre familie også var et definitivt must! <3 

So here goes..........

Den 25. mai 1987 så jeg dagens lys på sykehuset Ahus (dengang SiA), som mine kjœre foreldre's førstefødte lille snuppe. Jeg hadde mørkebrun/ svart AFRO (!!!) da jeg ble født...bare sånn btw. Haha.. Ja, litt av et syn, helt riktig! ;)

Men anyway. Mamma og pappa hadde akkurat bygget ferdig huset på Rånåsfoss da jeg kom til verden, og dit gikk ferden. 
Mitt første minne (tror jeg..) var at mamma kasta min yndlingssmekke..en rød en med noe skrift på.. Jeg hyyyylskreik. Haha.
Men nå sporer jeg fœlt av her...dere skal få slippe å høre livshistorien min. Tilbake til familien. :)

Dette vil alltid vœre hjem nummer EN! <3
Hjemme på gode, gamle Rånåsfoss!



Tre år etter jeg ble født kom lillebror Jørgen til verden, og enda syv år til etter det kom andre lillebror, Sander! :) Mine kjœre brødre er, som min eldste bror sa selv en gang; bestevenner som man ikke velger selv. ;)
Herregud...vi krangla så busta føyk da vi var yngre, men nå som vi to eldste er voksne, og sistemann nœrmer seg med stormskritt, er vi blitt bedre og bedre venner alle tre, og jeg må bare si det..jeg har verdens beste brødre. 
Selv om de mobber meg som bare det til tider, og selv om de begge er blitt sterkere enn meg med åra (har tapt mange slosskamper de siste årene..hehe), ville jeg ikke bytta de ut for noenting i hele verden. Jeg har det sinnsykt morsomt med dere gutter, dere er så godhjerta og snille (..innerst inne..hehe), og når det virkelig har trengtes har dere vist at dere er der for meg uansett! Priceless. <3
Dere er så flinke. Superintelligente og superatletiske begge to. Dessuten er humoren deres insane..jeg ler meg skakk av dere noen ganger. Var komikere dere skulle vœrt.. ;)
Søster'n er kjempestolt av dere! <3
Og husk..uansett hvor i verden jeg er har jeg alltid tid til dere...ring uansett, og kom på besøk NÅR DERE VIL!!! <3 Mitt hjem er deres hjem!! 


Gutta mine!! Pappa, Jørgen og Sander! <3


Så over til mamma og pappa.. Vanskelig å sette ord på hvor fantastiske dere er. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen...den dagen jeg får barn...om jeg da klarer å oppdra dem halvparten så bra som dere har oppdratt oss, da skal jeg si meg fornøyd. <3

Midt i tenårene synes jeg dere var altfor strenge...jeg syntes alle fikk lov til mer enn meg.. Men den gang sa dere; "Camilla, en dag kommer du til å takke oss"...og den dagen, den er her nå. Takk for at dere satte grenser, for at dere ga meg innetider, og for at dere ikke lot meg få lov til hva jeg ville. Og ikke minst: TAKK FOR AT DERE HOLDT UT!! Jeg vet jeg var en drittunge til tider, som drev dere til vanvidd...men dere holdt ut og ga aldri opp, og dette er noe av det (antakeligvis hovedfaktoren) som har gjort meg til den jeg er i dag.

Dere er eksperter på å finne middelveien, om jeg kan kalle det det.. Selv den dag i dag gir dere meg gode og nyttige råd hver gang det trengs. Finner jeg på noe som i deres øyne høres idiotisk ut så sier dere det dere mener. Samtidig legger dere vekt på at jeg skal finne ut av ting selv, ta mine egne avgjørelser, og lœre av mine egne valg. Dette er middelveien jeg setter så pris på. :)

Jeg ringer ALLTID dere før jeg tar en endelig avgjørelse på noe viktig. Jeg ringte dere før jeg giftet meg, for å lufte ideen og se hva dere sa. Først da jeg hadde deres velsignelse ga jeg David et endelig grønt lys for å gifte oss.. 
Det samme skjedde her om dagen, da jeg trengte råd om en annen stor avgjørelse. (..den jeg nevnte på bloggen her om dagen men som jeg ikke gidder å publisere enda, før alt er klart..).. Først da jeg hadde snakket med dere turte jeg la meg selv ta en så og si endelig avgjørelse. 
Jeg gjør dette nettopp fordi jeg vet at dere ofte vet mitt beste, noen ganger bedre enn jeg vet det selv.. ;)

Det å ha dere som foreldre har vœrt helt fantastisk, av så mange forskjellige grunner. En av de viktigste er måten jeg alltid har visst jeg hadde dere i ryggen..UANSETT! Dere har liksom en løsning på alt, dere fikser alt, og dere hjelper til HVER GANG det er noe, UANSETT! Den tryggheten det ga meg var en av grunnene til at jeg turte dra ut i verden som jeg gjorde.. Jeg visste at uansett hva som skjedde kunne jeg alltid komme hjem og søke ly hos dere, og alt ville ordne seg.. Og den tryggheten føler jeg fortsatt. Jeg tror det er en trygghet som aldri kommer til å forsvinne.

Dere fulgte opp, kjørte og hentet overalt, uansett. Lot oss vœre med på så mange fritidsaktiviteter vi bare ville. Og dere ble velvillig med ut i stiv kulig og regnvœr for å se oss briljere (hoppe paradis?!) på fotballbanen.. Haha. ;) TUSEN TAKK!!

Dere har lœrt meg ALT! Dere lœrte meg å vœre snill mot andre, og behandle de sånn jeg ville at de skulle behandle meg. Dere lœrte meg å vœre œrlig og til å stole på, og til å vœre snill mot alle andre mennesker. Dere lœrte meg å ta ansvar, og å vœre økonomisk. Lista bare fortsetter og fortsetter...

Dere aner ikke hvor ofte jeg har hørt historier om hva andre foreldre har gjort, hva andre foreldre har sagt, og hva slags regler de har...alt mulig.. Og jeg har tenkt for meg selv: Fy flate så glad jeg er for at mamma og pappa er sånn som de er! 

Ekteskapet deres er også noe å se opp til. Dere støtter hverandre uansett, dere er der for hverandre hva enn det måtte vœre. Dere er som alle ekteskap burde vœrt...bestevenner og livspartnere som beundrer hverandre.. <3 Jeg beundrer dere, og jeg er så utrolig stolt av dere! :)


Verdens beste mamma og pappa! <3


Min kjœre familie. Ingen kan noengang ta deres plass i hjertet mitt! <3
Humoren vi 5 har sammen er priceless, og til tider uforståelig
for andre..haha. Denne turen til Spania som vi hadde 

er og blir en av mine beste ferieminner noensinne! :)

Meg sammen med verdens søteste mamma! <3 Jula i fjor, på hytta! :)

Men familien min stopper jo ikke der. Jeg har nemlig besteforeldre, søskenbarn, tante og onkel, osv.. :) Som jeg også er veldig glad i.. :)
Jeg har utallige minner og historier fra barndommen og helt frem til nå.. Hvaler-minner og minner fra hytta i Sverige ligger blant toppen! Herlige sommerminner med herlige familiemedlemmer. :)

Da vi var på hytta i Sverige ble det vandreturer til Eda fort/festning (var det ikke det det het?!) for å se på kanonene, fisketurer på innsjøen, handleturer til Chattabœœr, soling på brygga, leking i den gamle campingvokna som sto på tomta, og isspising i campingkiosken er bare noen av tingene jeg kan nevne.. :)

På Hvaler ble det turer på stranda, softis på Skjœrhallen, båtturer til Strømstad både med bayliner'n og senere med vesle Anja..:)..kjøttboller og loff, vannski, grilling i regnvœr, sykkelturer rundt øya, og rekekvelder, for å nevne noe... :)

Og ellers selvfølgelig tusenvis av andre minner, som gjør at jeg mener jeg hadde den perfekte barndom og oppvekst, i verdens beste familie!! <3

Jeg er kjempeglad i dere alle sammen!!! <3 Og jeg savner dere kjempemasse!!! <3 <3

En god del av familien samlet på hytta vår, jula i fjor. :)

 Også bilde av besteforeldrene da..spreke er dere. Også så snille og gode!! :) Verdens beste!!
Verdens snilleste, mest tålmodige besteforeldre! :) <3

Det var dagens lille hyllest, til noen av de som betyr aller, aller mest for meg her på kloden, og som jeg ville tatt en kule for når som helst, uten å nøle! ;) Kjempeglad i dere!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar