søndag 6. februar 2011

BRYLLUPS HELGEN VÅR!!! =)

 Hello!! Da er det på tide med en update igjen.. ;) Nå ble jeg jo plutselig gift gitt..hehe. Så her kommer litt fra bryllupshelga mi... ;)

Det hele begynte forrige helg. Forrige søndag rettere sagt. Vi var ute å spiste med søstra og Jaime, og plutselig foreslo David at vi rett og slett skulle gifte oss nå mens han var hjemme. Jeg trodde han kødda...men han insisterte på at han mente det. Så, på mandagen tok han noen telefoner for å sjekke ut div ting med marinen, i og med at jeg er immigrant osv.. Og så, mandagskvelden var det vel...da var det bestemt!

Onsdagen sto vi opp grytidlig og dro for å ordne bryllupslisensen, og så for å kjøpe ringer. Og torsdagen ble vi gift!!!!! :)


Her er noen bilder vi tok før i dag forresten.. Fant ut at vi måtte ha noen bryllups liknende bilder frem til vi arrangerer ordentlig bryllup.. :




Det var nemlig denne hvite kjolen som jeg har på meg på bildene over som jeg kjøpte på onsdagskvelden, med planer om å ha på på torsdagen.
Men så glemte jeg å stryke den, og den var shit skrukkete..dessuten trodde jeg at jeg skull rett på skolen etterpå....så tok en mindre pynta kjole... Menmen, pytt!


Her er David på McDonalds på onsdagsmorgenen.
Vi møtte nemlig opp tidlig for å ordne lisensen på City Hall. Så vi var der da de åpnet klokken halv ni. Men smykkebutikkene åpnet ikke før 10, så da måtte vi vente.. :) Så da ble det kaffepause på Mac'ern.. ;)


Og her er den ene ringen min. Vi kjøpte jo 3 ringer. Greia er jo at når jenta blir fridd til får hun en ring som den under. Og så når man gifter seg har man to nye ringer. Dermed får mannen en ring og jenta to.
Sånn kan man se om folk er forlova eller gift. En ring = forlovet, to ringer = gift.. :)

David rakk aldri å fri til meg da. Men han har fortalt meg at han hadde tenkt å gjøre det nå mens han var hjemme, faktisk denne helgen. Og han har også fortalt meg hvordan han hadde planer om å gjøre det, så det holder for meg.. Herreguuuuud!!!...JEG ER GIFT!!!! Mye bedre as!! ;)
Dessuten...jeg fikk velge ringer helt selv nå....yay!! :)

Så ja...her er forlovelses diamant ringen min:


Så, på onsdagskvelden mekka jeg middag til min kommende mann..haha.. ;)
Godt ble det jammen og...Filet Mignon med ovnsbakte poteter.. Mmmm:)...med påfølgende maaaange brandy-drinker.. ;)


Så, på torsdagen var det opp tidlig. Vi ordna oss og stakk til downtown Brooklyn. Først dro vi på kontoret til David og de...Marine kontoret. Han jobba jo egentlig torsdagen, men fikk fri for å dra å gifte seg. ;) Så vi dro derfra. David, meg, og vitnet vårt, Leche...eller Adrian som han egentlig heter.. ;)

Selve greia gikk svinfort...Typ 2 minutter.. :)
Jeg har film av det, men sliter med å laste opp filmer her. Skal likevel prøve.. Men ikke nå.. ;) Hehe..
Her er noen bilder imens:


 Og såfort vi var gift var det på tide å dele nyhetene. De eneste vi hadde fortalt det til var de nœrmeste i familiene våre, og Leche, som måtte vœre vitne. :)
Så jeg la ut dette ring-bildet på facebook, og utover dagen sende vi meldinger til folk, oppdaterte statusene våre på facebook. Jeg skiftet etternavn, og vi la ut flere bilder.. :)

Og fra og med da sto ikke verken telefonene våre eller facebook'ene i fred. HERREGUD så mange som ringte, texta, skrev....tror alle ble sjokkert! Men det var sinnsykt morsomt å gjøre det sånn her.. Haha.. Fikk så utrolig mange koselige tilbakemeldinger fra folk! Så tusen takk for det folkens!! :)

Var dessuten mange som trodde vi var blitt forlovet, og som ble enda mer sjokkert da de skjønte at ringbildet jeg la ut ikke var forlovelsesringer men gifteringer.. =)


Etter vielsen, noen telefoner, og litt trasking, var vi fremme på IHOP, hvor det ble pannekake lunsj. Haha.. Svin-romantisk! ;) Lol..
David og Adrian... :)


Så var det tilbake på marine stasjonen til David, hvor sjefen hans ga han beskjed om at hans skulle få resten av dagen fri.. Ikke feil, ikke feil. Så da gikk turen hjem.. ;)


På kvelden dro vi ut for å spise. Fant en koselig restaurant i Brooklyn som het Anthony's.
Det syke der var at etter en kjempegod, svœr middag, flere glass vin, og dessert (dvs. forholdsvis stor regning) kom sjefen bort og sa at alt var på han... Han takket David (David satt nemlig i uniform), og så gratulerte oss med bryllupet, og sa at alt var gratis for oss og at pengene våre var no good der.. :)
Litt av maten min...mmm... :)

Videre gikk turen til Shenanigans, hvor Eric jobbet.. Også der var absolutt alt gratis.
Og så til slutt dro vi til Dennys. Måtte nesten dit siden det var der vi møttes for snart 2 år siden... ;)

Da folk så uniformen til David, og i tillegg fikk høre at vi var nygift ville alle der også spandere runder på oss.. Så ble en veldig billig kveld.. ;) Sku gifta oss litt oftere.. ;)


Oss på Dennys:


Kendal, Dan, Alex, samt faren til David kom også innom Dennys og tok en drink med oss.. :)


Fredagen var det opp tidlig nok en gang. Denne gangen for å ta turen til Long Island sånn at David og kollegaen hans kunne signe ut av marine jobben sin. Kollegaen hans er også nygift, så kona hans og ungen dems var også med.. :) Etter Long Island stakk vi til basen i Brooklyn med planer om å få meg og hun andre registrert som konene dems. Når det blir gjort får David mer betalt. Jeg får helseforsikring, osv.. Og i tillegg får jeg militœr-id.. Og det er ingen dum ting å ha....militœrfolk og konene/ mennene dems får syke rabatter så og si på det meste.. :)

Problemet var bare det at min fødselsattest befinner seg i Norge..derfor fikk ikke vi ordna det. Menmen... Såfort mor får sendt den over dammen, og konsulatet i New York får oversatt den for meg settes prosessene igang.. ;)





Fredagskvelden var det bryllupsfest hjemme. Vi ba vennene våre og lagde fest. HERREGUUUUD så bra kvelden ble.. ;)

Endte den på Dennys denne kvelden og...haha. Var ikke hjemme før 5 eller noe. Men fy flate så bra kveld.. :)
Masse folk som kom innom i løpet av kvelden og... ;)
Nygifte oss.. :) 

Og frøken Engebretsen og Nina kom flyende inn fra Norge på fredagsettermiddagen. De trossa jetlag og kom for å feiret med oss.. :) SUPERKOS!!!

Lene, Caroline, David og meg:) 

Steven, Dash, Thug, David og Meng=) 

Meg og Karla.. :)

 Litt av gjengen.. :)


Så ja...KNALLHELG!!!


I går skulle vi egentlig til Philadelphia. Han som David delte rack (køyeseng) med i bootcamp giftet seg dagen etter oss. Gifter seg sannelig hele gjengen nå..hehe...
Så de skulle ha en bryllupsfest på lørdagen. Vi ble bedt og var fast bestemt på å dra. Men på lørdagsfor middagen da vi våknet gikk vi ned for å bestille frokost... Mens vi venta på maten la vi oss på sofaen, og der ble vi sannelig i 15 (!!!) timer gitt... ;) Haha.. Sykt digg da.. :)
La egentlig masse planer for forskjellige ting vi kune gjøre, vi bare fikk aldri fløtta oss opp av sofaen. Hehe.. :)

I dag har vi slappa av, tatt bildene øverst i innlegget, og tatt turen til Jersey. Er nemlig SuperBowl i dag.. ;)
Setter snuta til Brooklyn igjen senere.. David må nemlig tidlig opp for å rekke flyet i morgen. Ferien er over, og han begynner School of Infantry på tirsdag.. :( Så han drar igjen i morgen!
Menmen, får vel bare venne meg til det...dette blir livet mitt det, sålenge han er i Marinen.. :p


Jeg oppdaterer igjen snart, måtte bare gi dere en liten update rundt bryllupet.. ;)

Ha en flott kveld!



- Mrs. Pratts... ;)

1 kommentar:

  1. Sååå spennende å lese Camilla! Og nydelige ringer, hvor er de fra? Kjæresten min bor ca halvannen time fra NYC noe som er kjempe spennende i tillegg til at det er veldig deilig å bo ved stranden. Det blir nok Norge på oss til slutt, men foreløpig jobber vi med visum søknad og så kommer vi over her igjen for å bo en liten stund etter sommeren. Elsker livet her i NJ!

    SvarSlett