mandag 8. august 2011

Første uka med Harry!

God aften...her er det straks midnatt, og jeg sitter her med lille Harry og ser på tv.. I morgen er det allerede en uke siden vi spontant tok en tur til dyrebutikken borti her, og dro hjem med en liten valp en times tid senere. :-)
Jeg blir bare mer og mer glad i han....før i dag fikk jeg faktisk flere små latterkramper for meg selv bare av å se på han...han er seriøst dritkul! :)
Jeg er alene med han noen dager nå, for David dro på en såkalt field operation igjen i dag og blir borte til fredag. Så klokken 2 i morges/ natt var det opp, lufte Harry, og sette kursen mot basen. Jeg kjørte mens David satt ved siden av med Harry på fanget.
Vi slapp av David der og dro hjem og sov videre. 

Ellers har jeg vœrt hjemme i dag, med unntak av en tur på basen for å handle mat, og en tur på gullsmed kjeden som vi kjøpte gifteringene våre i, for å få de renset og sjekket. Diamantene må nemlig sjekkes hver 6. mnd for at garantien skal gjelde om noe skjer med dem.

Men ellers har jeg vœrt hjemme...gått mange turer med lillemann i gata her, og flere stoppet for å klappe han....han er jo så søøt! SE, her er et par bilder fra siste uka:

I tillegg til boksen hans har jeg mekket en
liten pappboks til han, og han digger den! <3


Minsten på tur med daddy! ;)



Så ja...forrige uke gikk rolig for seg for oss... Så på fredagen, da vi ble bedt på film og drinker hos et vennepar, Arianna og Josh, fant vi ut at det var på tide å ta turen, og introdusere Harry.
De elsket han, og hadde til og med kjøpt inn hundegodis til han. :)

Oss to på fredagskvelden. :)
Harry med to nye kompiser...kollegaene til David, som digget han. :)

Lørdagen lot vi han vœre alene for første gang mens vi dro og spiste frokost på Cracker Barrel og gjorde unna noen œrender i byen. Pjokken var alene i 2,5 timer..flinken! :)
Ellers ble det gode middager, hjemmekos, filmer, Harrykos og litt div gjøremål her hjemme som opptok resten av helgen vår. :) Vi har fatt sprøytet hagen med anti flått -og loppe middel. Han fikk nemlig lopper da han lekte i hagen her om dagen, så da var det bare å skaffe midler både til han og hagen for å unngå noe mer av det...œsj. Hehe. I helga fikk vi også endelig speilet opp på veggen på soverommet. På tide.. ;)
David og Harry deler en is. :-) Og det var tydelig at
han likte det, for da jeg tok frem en is før i dag ble
han ellevill og hoppet rundt beina på meg frem
til jeg lot han smake sånn som David gjorde på søndag.. =)

Og her er Harry og meg før i kveld... Han liker seg nemlig best på sofaen, eller aller helst oppå meg eller David...enten det er på fanget eller på skuldra...haha. Godklumpen! :-)




Ellers er ting som vanlig.. Jeg venner meg mer og mer til livet som militœrkone. Det er en veldig sœr livsstil dette her, men det er også en erfaring jeg ikke ville vœrt foruten.. 
Jeg har jo fortsatt mye å oppleve...det største blir vel å takle at han skal til Afghanistan og leve i en krigssone i syv måneder.. Avstanden er greit nok...7 mnd går fort, og avstand er vi vandt til. Men det er vissheten om at han ikke er 100% trygg som kommer til å bli vanskelig. Men det går jo bra! Gleder meg bare til juli neste år..da er det hans tur til å komme hjem. <3 :-)

Det er lett å se når en Unit med marines i ferd med å returnere her i byen.. Langs hele motorveien inn mot hovedporten til Camp Lejeune (basen) er det et stort stålgjerde, og det dekkes med mange titalls plakater, som blir hengt opp av konene og/eller andre familiemedlemmer av han som kommer hjem. Veldig koselig å se. I tillegg skrives det på bilrutene og henges opp plakater utenfor hjemmet til den som er kommet hjem.
Her i gata var det to som kom hjem i dag tror jeg. Det kom opp to plakater på husveggene dems i dag, og på bilruta til naboen sto det "Get out of my way, I'm here to get my hubby", og i sta da jeg var ute og luftet bikkja så jeg det var masse folk i husene...så det er vel familie som har ankommet byen for å ta imot han som er kommet hjem sammen med kona og barna det da.. Koselig å se på! :-)

<3


Men nå tror jeg at jeg skal lufte Harrymann for siste gang i dag før vi legger oss.. Har mye på planen de neste par dagene.. :-)


Vi blogges plutselig! <3


-camilla-

2 kommentarer:

  1. Gøy å følge med deg! Har dere tenkt å feire bryllupet med et selskap senere, dra på bryllupsreise eller noe i den duren? Hadde vært gøy å vite :)

    SvarSlett
  2. Hehe, veldig moro å følge med deg og dagen og...er innom deg hver dag. ;)
    Planen er å ha et ordentlig bryllup senere ja..men i og med at han er i militœret osv så vet vi ikke når enda...kan faktisk hende vi venter et par år.. Men vi skal etterhvert.. ;)
    Tror vi tar en mini bryllupsreise i november, når han har fri før han drar til Afghanistan, også tar vi en ordentlig lang en senere. :-)

    SvarSlett