lørdag 14. januar 2012

Lørrdah!

Nå sitter jeg her på rommet mitt i Brooklyn og er veldig usikker på hva jeg skal ta meg til...spise middag? (jeg er jo skrubbsulten), dekorere en care package?, trene?, dusje?...Sa ja, da endte jeg opp med å blogge! ;-)

Vi får ta de siste dagenes hendelser i kronologisk rekkefølge vel.. Etter en sœrdeles slapp torsdag, hvor jeg ikke gadd å trene engang, ble fredagen heller produktiv. Jeg var ute av døra tidlig til meg å vœre, og satte kursen downtown for å gå på social security kontoret og skaffe meg amerikansk personnummer. Nå som jeg har lov til å jobbe her har jeg nemlig rett på personnummer og. Fett! Var en helt ok prosess: gjennom metalldetektor ved inngangen, fylle ut noen opplysninger om meg selv på et skjema, stå i kø i..tja...20 min?!, gå frem til en skranke, prate med en dame, vise to id-kort, vente litt..og vips så hadde jeg kvittering og beskjed om at social security kortet burde ligge i posten om 7 til 10 virkedager! Flotters.. ;)

Deretter gikk turen til Berkeley i Brooklyn. Jeg gidder nemlig ikke kjøpe lœrebøker i år...de er jo så tragisk dyre. Og spesielt i accounting har vi en lœrebok på 28 kapitler...er jo rene leksikonet. Så i og med at vi bare skal igjennom 9 av de kapitlene valgte jeg å bruke 20 dollar i kopi-avgift isteden. Boka koster jo 150 dollar...minst!! Er jenta som er økonomisk det serru.. ;)

I går kveld var jeg bare her. Unnagjorde litt lekser, drakk litt vin med Karla, og begynte å se helt fra begynnelsen av på "8 Simple Rules". Har sett alle episodene før, men har lastet ned alt igjen nå for å sende David. Han har nemlig aldri sett den serien og det går jo ikke an.. ;-) Så nå som alle episodene ligger her på mac'en min kan jeg jo se de selv igjen og. Woop woop!

I dag er det eeendelig lørrdah'n! ;-p
Dagen i dag har også vœrt rimelig effektiv. Etter en avslappende morgen dro jeg avgårde for å møte Nicole, ei venninne jeg har fra tiden på dormen. Vi møttes på Sake, vår fantastiske Japanske restaurant nedi gata her (hun bor nemlig bare noen gater fra meg), og der ble det coctails og sushi...ja også masse skravel da..seff! :) Skulle jo selvsagt tatt obligatorisk bloggbilde, men det ble det ikke noe av gitt. Fort gjort. Så her er et bilde av meg fra rett før jeg gikk og møtte henne:



Ellers har jeg handla MASSE godis i dag. Ikke til meg heldigvis. Jeg tenkte nemlig å vœre supersøt mot David og resten av squaden hans, så jeg kjøpte 13 sånne små, røde lin-snurpe-poser, og fylte de med all slags godis og div, og de skal sendes til gutta for Valentines Day! :) Er overraskelse da, men det fine er jo at David verken kan norsk eller leser bloggen. Så jeg satser på at den hemmeligheten holder seg.. ;-)
Så ja, jeg har igrunn bare forberedt alt dette. Og selvsagt prøvesmakt litt. Må jo kvalitetssjekke før jeg sender det.. ;)

Kimberly har også vœrt her i dag med jentene. teknisk sett er de her fortsatt..eller, Kim og mannen er på kino mens Karla og jeg passer jentene. Which reminds me, jeg burde kanskje gå ned og hjelpe til med barnepassen.. ;-) HAHA!

Ha en flotters lørdag godtfolk!! Vi blogges snart

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar