torsdag 19. januar 2012

Første dag på jobb & tur i Prospect Park! :-)

Heisann sveisann! Dagen i dag har vœrt lang, travel, interessant og veldig fin! Her kommer en oppsummering. ;-)

Dagen started klokken 6 (!) i dag tidlig. Phew!! Tror aldri jeg blir vandt til å stå opp tidlig..heh. ;p Men etter litt Facebook-ing på mobilen og litt vann i trynet følte jeg meg straks mer opplagt. 
Klokken syv satte jeg snuta ut av døra med kurs mot Park Slope for min første dag på jobb! Weee!
Her er jeg rett før jeg stakk hjemmefra. Fikk beskjed
om å ha på meg hodeplagg så sånn så jeg ut i dag! :)

Jeg har nemlig fått jobb på en svensk coffee shop i Park Slope, Brooklyn. :-D
Det var forrige fredag at jeg satt og så på jobb-annonser på craigslist.com (USA's versjon av finn.no) mens jeg satt og slappet av med Karla i kjelleren. Plutselig så jeg en annonse for denne jobben, og selv om det sto at man måtte ha erfaring med espresso maskiner, og helst kunne "latte-kunst" (latte som i kaffe), så bestemte jeg meg for å sende en søknad likevel, på tross av at jeg aldri har så mye som tatt på en espresso maskin før. ;p Jeg la vekt på at jeg var norsk da jeg søkte, i og med at dette var en svensk coffee shop, og jeg vet Park Slope har en del skandinaviere. 
Lørdag morgen fikk jeg en mail tilbake med spørsmål om jeg kunne komme på intervju søndag morgen, og jeg sa ja og spurte hvilket tidspunkt og hvor. Men jeg fikk ikke noe svar. Sendte enda en mail på lørdagskvelden men da jeg ikke hadde fått noe svar i to tiden la jeg meg uten å skru på noen alarm. Jeg våknet morgenen etter med mail om jeg kunne komme 9 på morgenen. Denne mailen var sendt halv seks om morgenen. Og dere som kjenner meg vet at det ville vœrt så og si historisk om jeg var oppe før ni på en søndag om det ikke er noe spesielt jeg skulle.. Så ja, det ble ikke noe av. Men jeg e-mailet de tilbake og fikk beskjed om å komme mandag isteden. 
Så mandag morgen troppet jeg opp der, og snakket med han ene manageren (det er to av de..en svensk og en amerikansk). Han (amerikaneren) spurte meg noen spørsmål osv, før han spurte om jeg hadde noe imot å ta turen til Lower East Side på Manhattan en tur og, for å møte han andre manageren (svensken). De har nemlig 4 coffee shops i New York...tre i Brooklyn og en på Manhattan. Så jeg satte snuta til Manhattan og møtte svensken, som da var på jobb i Manhattan-sjappa. Han kunne fortelle meg at de var ute etter noen som kunne snakke et skandinavisk språk. Og det at jeg kan så og si NADA om kaffe var visst ikke så viktig for der jeg ville komme til å jobbe kom det til å vœre to på jobb hele tiden uansett. En til å ta seg av kasse, bakevarer, vanlig kaffe, osv..og en som kunne espresso maskinen. :-)
Mandag kveld ble jeg oppringt og spurt om jeg kunne komme torsdag (i dag) på opplœring.
Så ja, klokken halv åtte var jeg fremme på min nye arbeidplass. :-)

Kassa var forholdsvis lett å lœre. I tillegg lœrte jeg hvordan man brewer (vet ikke hva det heter på norsk) kaffe... Basicly lage kaffe fra bønner og til det er ferdig. Ganske simpelt...egentlig. Gjorde feil en gang eller to...men hey, det er jo sånn man lœrer, sant..?!
Tror jeg kan det meste av navnene på produktene nå også, og jeg vet hvor det meste av lager-greier er. :)
Kundene var kjempehyggelige, og jeg STORTRIVDES på jobb!! Da klokken ble tolv og jeg var ferdig hadde jeg nesten ikke lyst til å dra! Helt sant!! Hihi...det må vel vœre et godt tegn?!
Så ja, jeg tror jeg kan trives med dette...lage kaffe, selge muffins og bagels, samt høre på go'musikk i et avslappende miljø med gratis kaffe alll dayyy looong!! Ahh...sweet=D

Jeg ble forresten spurt i stad om jeg kan jobbe samme skift i morgen.. Y to the ES sier jeg bare!! Gleder meg:-)

Men ja, klokken tolv satte jeg snuta hjemover.. Sola skinte og selv om det var kaldt var det kjempefint ute, så jeg tok noen bilder. På stasjonen hvor jeg må bytte tog når jeg skal reise fra der jeg jobber har man denne utsikten. Ser dere Manhattan's skyskrapere der borte?! :-D Tok noen random bilder på stasjonen mens jeg ventet på toget.. 




Vel hjemme ble det lunsj før jeg bestemte meg for å ta med meg Harry til Prospect Park. Litt mosjon og frisk luft har vel ingen av oss vondt av, tenkte jeg. ;-) Jeg kledde på han en genser med hals, og tenkte at da fryser han ikke. FAIL! Turen endte med at jeg måtte bœre han typ 80% av turen. Han satte seg på bakbeina...bokstavelig talt! Han nektet å gå og satt bare ser og skalv. Haha, dakkal. Oh well...fant en fin måte å bœre han på etterhvert ihvertfall.. :) Se bildene under...




DIGGER dette bildet. Jeg prøver å kysse han mens han
snur seg vekk og lukker øynene! "Neeei, mamma, ikke her.
Tenk om noen av vennene mine ser oss!!!" haha.
Og i menneske-år er han ikke 7 engang. ;-) SØTEN! 

Dette ble etterhvert løsningen. Han satte seg godt tilrette inne i fleece genseren min og satt der til vi var nesten hjemme. ;-)



Vel hjemme fra parken ble det en varm dusj, middag, og AVSLAPNING! Yesss!!
Har stort sett slappet av i kveld..sett Jersey Shore med svigersøss, og har også gjort litt lekser.. :-)


Noe annet spes skjedde i kveld og..
Jeg var i ferd med å slippe Harry ut i bakgården. Så jeg hadde han på armen mens jeg åpnet terassedøra på baksiden av huset. I det jeg setter foten utenfor får jeg en haug med vann i hodet!! Jeg så opp og fant ut at det var naboen min som bor i 2 etg som fant ut at hun skulle tømme en stor kopp hun hadde på rommet full av vann, ut av vinduet. JACKPOT! Traff rett på den..haha. Så Harry og jeg ble våte, og jeg ble grinete! Måtte likevel le like etterpå da, og dessuten kom hun ned og beklaget seg. Det er bare så typisk meg. Uflaks, sa Severin Suveren!..hahaha. Snakker om timing. ;-)


Her er bildet Karla tok av meg da jeg gikk ned i kjelleren igjen og fortalte henne hva som hadde skjedd. haha.. Hello latterkrampe! :
Er fortsatt klissvåt, og ja, det er verre enn det ser ut på bildet..hahah.



Men anyway, det var alt for i dag. Jeg må nesten finne puta snart, skal jo tross alt ut og tjene til livets opphold (el no sånt) i morgen.. Lol. ;-) Enda godt jeg jobber i koffein-mekka!! 
Me bloggast, godtfolk! 



-Camilla aka. blaut som ei katte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar