tirsdag 10. januar 2012

En dag i Philly! :)

Hola! Dagen i dag har vœrt lang og travel, men veldig hyggelig! Jeg var oppe klokken 8 (definitivt ny rekord på en god stund!), og i 9 tiden var jeg ute av døra og på vei mot subwayen. Turen gikk til Manhattan, nœrmere bestemt Penn Station, hvor jeg tok toget videre til New Jersey.

Jeg hadde nemlig lovet Heather å hjelpe henne med et filmprosjekt i anledning ett års bryllupsdagen til henne og mannen Rob. De giftet seg faktisk dagen etter oss! :-)
Vel fremme hentet Heather meg på stasjonen og ferden gikk til Philadelphia, hvor mannen hennes kommer fra, og hvor vi skulle filme. Etter en..tja...halvtime-tre kvarter i bil var vi fremme og satte igang!

Innimellom filming ble det også masse skravling (duuhh!!, den var vel ikke sjokkerende), samt litt sightseeing. Jeg har jo vœrt i Philadelphia før, for snart tre år siden, rett etter jeg flyttet hit. Men det var hyggelig med et gjensyn. Kjempekoselig by!:-)

Vi kjørte hest og tralle:



Spiste Philly Cheese Steak (den er jo famous, så det var på tide):

Besøkte museumet med de berømte "Rocky-trappene" utenfor, fra filmen "Rocky":


Se hva jeg fant!! 
Finn EN turist!


Anyhow...jeg hadde en knall dag med heather. Var veldig koselig å se henne igjen. Også var det morsomt å gjøre noe annet enn å stirre på husets fire vegger.. ;-)

Klokken 6 satte jeg snuta hjemover igjen, og sannelig ble det gratis togtur på meg og! Man skal jo egentlig betale billett på forhånd, for å slippe å betale ekstra $5 på toget, men jeg rakk ikke det. Men sannelig smilte konduktør mannen pent da jeg rakk han en seddel istedenfor billett. Han spurte hvor jeg skulle og så nikket han og gikk videre uten å ta imot pengene. Yay! Sweet. 

Anyway...siden jeg kom hjem i 8-tiden har tiden gått med til lekser. Nå er klokken allerede 2 på natta......tia flyr. ;-) Nå skal jeg legge meg! God natt allihoppa (eller, god dag blir det jo i Norge da..) 


♥ -C.

2 kommentarer:

  1. Høyres ut som ein bra dag! Det føles faktis som om det er lengre enn 3 år siden me var der... Men moro var det uansett! "What's that paper he's holding??" :p

    SvarSlett
  2. Haha det hadde jeg glemt! Var det jeg som sa det, eller hvordan var det der igjen..? :)
    Ja føles mye lenger.. Så mye har skjedd siden da!! :)

    SvarSlett