mandag 18. oktober 2010

Middag på Smörgås Chef og sykkeltaxi hjem... ;)

Da jeg var ferdig på skolen i dag i halv to tiden tok jeg turen opp til Apple butikken ved Central Park. Jeg har jo lenge planlagt å kjøpe meg Mac, og jeg følte at i dag var dagen (må jo tross alt kjøpe den før jeg bruker opp pengene..hehe).
Så jeg dro dit og titta..men jeg synes å ha hørt en fugl kvitre om at de finnes billigere andre steder, derfor droppa jeg det for denne gang. Skal gjøre litt research først.. ;) I mellomtida har jeg jo David sin pc..og han har ikke bruk for den på typ 12 uker til... ;)

Vandring ned 5th Ave før i dag.

Fra Apple butikken vandret jeg ned 5th Avenue og dro til Caroline og Lene. Vi hadde bestilt bord på Smörgås Chef klokken 5. Jeg har nemlig fått et gavekort til den restauranten av en kollega på jobben. Hun var her i fjor, og de skulle spise der. Dessverre hadde det blitt noe krøll med bordbestillingen, så som et plaster på såret fikk de et gratis gavekort på 100 dollar. Og siden hun ikke rakk tilbake hit innen det utløper (det utløpet nå kommende fredag) fikk jeg det.. :) (Tusen takk Mari!)

Planen var at David og jeg skulle dra dit på en romantisk middagsdate da jeg kom tilbake hit i august, men vi fikk aldri surra oss til det. Så jeg tok med meg Lene og Caroline isteden.
Vi var skrubbsultne og klarte ikke vente til 5, så vi ringte og hørte, og vi fikk komme før.

Utenfor Smörgås Chef. Vi var på en som ligger på Park Ave mellom 37 og 38 gate tror jeg det var. Men det finnes også to andre Smörgås Chef restauranter i New York. En ved Wall Street og en i West Village. Anbefales!! :)

Lenemor.. :)
Caroline:)
Midt i restauranten var det en svært tre..

De hadde veldig god mat der, og vi, grådige og skrubbsultne som vi var, planla å bruke så nærme 100 dollar som mulig. Hehe.. ;)

Jeg spiste en slags sandwich med laks (norsk laks faktisk!), egg og sourcream. Med salat på siden samt et eller annet annet på siden. SUPERGODT!!! :)


Også måtte vi jo ha dessert... Gratis calorier teller ikke pleier nå jeg å si..Haha.. :p



Middagen kom på 74 dollar.. Nærmere 100 dollar klarte vi faktisk ikke å komme. Da hadde jeg nok ikke klart å lukke ytterjakka etterpå..

Etter middagen dro Caroline på konsert, mens Lene og jeg planla å praye en taxi tilbake til leiligheten dems. Det var lettere sagt enn gjort..så vi begynte å vandre.. Tok til og med en pause i Bryant Park.. :)

Pause i Bryant Park... :)

Hadde det ikke vært for at vi var kvalmt mette og tissetrengte (vi bestilte refill på drikken opptil flere ganger...det var jo gratis. haha), hadde oss sporty jentene selvfølgelig gått tilbake. Men akkurat i dag følte vi behovet for taxi var greit stort.
Men ingen taxier ville plukke oss opp. Så til slutt, da en fyr kom syklende på en sykkeltaxi, fikk vi pruta ned prisen til 10 dollar inkl tips, og hoppa fornøyde oppi vogna.

Og sannelig ble det ikke en tur med livet som innsats.. Det føltes ihvertfall sånn. :p
Fyren har nok gjort dette en goood, god stund, for han var ikke redd for trafikken. Det var derimot vi som satt på.
Han kjørte sikk-sakk mellom busser, taxier, personbiler og varebiler. Ned i humper, og ut i veltrafikkerte gater.

Ryggen på syklist-taxisjåføren vår..

Og vel fremme, med hjerterytmen på vanlig nivå igjen, tok vi et bilde.
Ingenting er som å leke turister i egen by... ;)


Nå er jeg hos Lene.. Vi slapper av, og skal vel snart innta horisontalen og se film.. Ahh, fryd!



Vi snakkes.. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar