mandag 12. september 2011

Telt -og fisketur! =)

For en fantastisk helg vi hadde!! Den begynte på fredagen med at vi sov lenge.. David hadde jo fri siden han hadde trukket alle visdomstennene sine på torsdagen. Så tok vi turen ut for å handle inn de siste greiene til campingturen vår, før det var hjem og pakke/ gjøre oss klare. I 3-tiden på ettermiddagen møtte vi opp med Heather, Rob, og lille Kyree, og satte kursen mot White Oak River Campground, ca. 20 minutter fra her vi bor.
Da vi kom dit ble vi først ganske skuffet. Stedet så litt shabby ut, og lå rett ved veien. Så vi dro videre til en annen campground. Men da vi kom dit synes vi den var enda verre...den var overfylt, hadde ingen vann å sette teltet ved, osv.. Så vi endte med å dra tilbake til White Oak River Campground, og satte opp teltene der, like ved elva. Og etter å ha tittet litt rundt, var det slettes ikke så shabby som vi hadde trodd. Toalettene var kjemperene og fine, og selve campingen var veldig stille og koselig, med flere fiskevann i umiddelbar nœrhet.



Så vel fremme satte vi opp teltene osv, før vi forberedte oss på fisking. :-)

Labbet et par minutter, og da fant vi et fint lite vann og fiske ved. Vi hadde også en elv som rant rett forbi telt-plassen vår, men vi satset på fiske i vannene.
Ingen av oss fikk fisk denne kvelden, men vi fikk bitt. Jeg fikk veldig mange bitt der jeg sto. :-) Tror jeg fant drømmeplassen å fiske på av oss. ;-)


Vel tilbake ved teltene ble det middagslaging på bålet og kortspill resten av kvelden. Heather og Rob lœrte oss et nytt kortspill som het Rummy. Kjempemorsomt! :-)



Lørdag morgen våknet vi tidlig...før 8. Solen var ikke engang altfor varm enda. Veldig deilig egentlig... Jeg vet jeg er slem som sier dette nå, til dere nordmenn som leser, men jeg er faktisk litt lei sommer og sol.. :/ Hmm.. Har vœrt trope her hele sommeren, og da blir det plutselig litt deilig med litt mer avkjølte morgener, osv. :)


Etter frokost og litt avslapning stakk vi til et litt større vann, litt  bortenfor vannet vi fisket i på fredagen, for å prøve fiskelykke igjen. :-)
Men etter et par timer og noen napp ga vi opp og dro tilbake for lunsj.


Resten av ettermiddagen fisket David og jeg både i elva og i en annen damm ved camp-leiren. Ingen fisk.. :/
Harry var også med oss, og han var veldig glad i å snuse nœre vannet, så han måtte ha på redningsvesten sin. :)





På kvelden prøvde vi fiskelykken en siste gang, og da fikk jeg endelig fisk. Vi fisket ved vannet der jeg fikk masse napp på fredagen så jeg stilte meg der igjen, og fikk napp på nesten hvert kast. To småfisker klarte jeg å dra opp. Moro! :-) Selv om vi slapp de uti igjen..
Det var utrolig fin solnedgang å fiske i på lørdagen. Vi var utrolig heldige med vœret hele helgen. :-)
Rob & Dave fisker fra en bro=)

 VAKKERT!! :-)

Fisk nummer 1.

Fisk nummer 2.

På kvelden ble det bål, grilling og Uno-spilling. :-) Koselig! :-)



Og søndagen våknet vi og pakket ned teltene og alle tingene våre før vi satte snuta hjemover på formiddagen!
Var deilig å komme hjem tidlig, og få pakket ut, vasket klœr, og slappet av foran tv'n litt igjen.. ;)
David og jeg lagde oss usunn søndagsmiddag og så Kill Bill 1 og 2. :-)


Her er forresten campground'en vår... :



Utrolig koselig helg som sagt. Veldig behagelig å ha en hel helg uten tv, sofa, osv, og bare nyte teltlivet. ;-) Skal absolutt gjøre dette igjen....forhåpentligvis snart!




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ellers fikk jeg en veldig god "nyhet" da jeg kom hjem i går. Gikk inn på nettet for å sjekke statusen på waiver-søknaden min, og da sto det at "no objection" brevet fra den norske ambassaden ankom dem for ca to uker siden, og for et par dager siden sendte de (de amerikanske myndighetene) en såkalt "favorable recommendation" på mine vegne. Dette betyr basicly at jeg nesten garantert får innvilget waiveren min. Vanvittig lettelse. Gleder meg til å få sendt selve søknaden for permanent oppholdstillatelse om forhåpentligvis ikke altfor lenge. :-)





Men ja, det var alt for nå. Jeg må snart begynne å vaske dette huset...det er diiirrrty! ;-)
Vi blogges!


~camilla~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar