mandag 19. september 2011

iPad!!! ;-)

Hallo og go' mandag! Klokken er halv tolv på formiddagen her, og jeg har vœrt oppe siden 5...slå den! ;)
Måtte nemlig opp og bli med David på basen i dag, så jeg kunne ha bilen. Har nemlig en hel del œrender å ta meg til. 
Rett etter jeg slapp av David dro jeg til en annen bygning på basen, som driver med lov-greier, om jeg kan kalle det det.haha. er ihvertfall advokater osv der, så jeg dro for å snakke om immigrasjons-statusen min, nå som jeg har fått en såkalt "favorable recommendation" fra U.S. Department of State. 
Etter en stund med venting var det min tur, og til min store glede kan jeg visstnok begynne med papirene nå. Prosessen vil ta 3-4 mnd, så det er greit å komme igang. :) Jo fortere dette er ferdig jo fortere kan jeg komme til Norge igjen! ;-) YEAH!
Så nå får jeg masse å gjøre de neste par dagene...ALLE papirer må fylles ut av meg og David, passbilder må taes..osv, osv. Myyye å gjøre, men fy så deilig det skal bli når alt er sendt og jeg bare har ventingen igjen. ;-)


Anyhow...tilbake til det som innlegget skulle handle om...elektronikk-shopping! og sånt...!
På lørdag utpå ettermiddagen dro David og jeg avgårde for å få unna noen œrender. En av tingene David skulle se på var en mini-pc/ pad som han kan ha med til Afghanistan. Så vi satte kursen til BestBuy. David fant en Android-pad, som hadde tastatur som man kunne ta av og på. Genialt!! Han har en svœr widescreen laptop fra før, men den er altfor stor å ha med over til Afghanistan.
Så denne var genial. Akkurat som en iPad, bare fra Android isteden. Og når man med et enkelt grep setter på tastaturet blir det en mini-pc. :) Min kjœre er storfornøyd!
Jeg endte opp med å kjøpe meg iPad 2! :-) jippii!! 
Har hatt lyst pa det en stund..både til å ha som "leke" og til å bestille skolebøkene mine til, så jeg kan bœre rundt på iPad'en istedenfor bøker. Investering kaller man det.. ;-) høhø. Anyhow...nødvendig eller ikke, jeg elsker den!! :)


Lille Harry fikk også noe fra handleturen....mini-seng. Tihi. :)

Bilder:

Harry i senga si=)


iPad'en min:





David med sin=)


Så som en konsekvens av dette snakket vi knapt sammen hele lørdagskvelden.. Vi var nemlig altfor opptatt med app-nedlastninger, spill og moro på våre nye tablets. ;-)

I går var vi stort sett hjemme. Fikk endelig ryddet huset litt ordentlig igjen.. Så ble det mathandling, og noen andre œrender. Var blant annet helt ute ved flyplassen i Jacksonville for å snakke med leiebilselskapene, og forsikre oss om at mitt norske førerkort er 'good to go' når det gjelder å leie bil osv.. Noe det er.. ;-) Dermed har jeg nå booket bil så jeg kan kjøre til NY neste uke når David drar til Cali. Digg å ha i boks. :-) Og selv om 10 timers kjøring alene muligens blir stusselig så blir det også veldig deilig. Jeg skal jo vœre hovedsaklig i NY igjen i noen mnd nå, så da må jeg ha med en del ting. Og det er ikke veldig stas å fly med opptil flere kofferter, hund, osv.. Og på bussen tillater de ikke hund. Derfor fant jeg ut at bil var det perfekte for meg. ;-) Kan stappe den med hva jeg vil, dra når jeg vil, ta pauser når jeg vil.....genialt!


Vel hjemme fra œrendene i går ble det sushi-middag. Yumm!! Og filmkveld! :)

Meeeen det får holde med blogging for nå, folkens. ;-)
Kommer sterkere tilbake...men nå må jeg tilbake til papirarbeidene! ;-)

Ha en finfin dag! <3


-camilla-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar