onsdag 7. september 2011

Labor Day Weekend - NEW YORK CITY!

Da er vi tilbake i hverdagen her i North Carolina, etter en knall helg i New York!
Helgen begynte fredag med at David fikk tidlig fri.. Men siden vi ikke hadde fly før halv åtte på kvelden slappet vi av, og satte kursen nedover til flyplassen i Wilmington, en time unna her, utpå ettermiddagen.
Vi slo oss ned på flyplassen med Uno etter vi hadde sjekket inn, mens vi ventet på å dra..
Men så begynte det...delay etter delay, og tilslutt ble flyet kansellert! De tilbød oss flybilletter til morgenen etter, men vi bestilte jo billetter til fredagen nettopp fordi vi ville hjem fredag..og billettene var kjempedyre ift. at det var en bitteliten innenlandsflygning vi skulle ta..kostet nesten $1000 for meg, David og bikkja.. Dessuten er U.S. Airways alltid forsinket synes jeg...latterlig dårlig flyselskap.. Så vi gadd ikke booke om vi...istedenfor ba vi om full refundering, noe vi fikk.
Så begynte jakten på leiebil (vi føler nemlig ikke at bilen vår er i god nok stand til langturer som dette)...men det var ikke så lett det heller, og en stund vurderte vi å bare droppe hele NY-helgen og heller kjøre en time videre nedover til Myrtle Beach, et slags mini-Miami i South Carolina.
Men så var det en hyggelig dame som fikset oss en knalldeal. Leiebil i fire dager med unlimited bruk, for $400 tilsammen. Da måtte vi jo bare slå til, så vi leide den, en helt ny Ford Focus, slang vesker, oss selv og bikkja i bilen, og satte kursen mot New York.

Uno-spilling på flyplassen.

Vi dro litt før halv åtte på kvelden og ankom Brooklyn klokken fem om morgenen. Da var vi begge kjempetrøtte og slitne, etter en lang, men likevel helt grei biltur. Stakkars David hadde kjørt hele veien han, og på slutten hadde vi hyppige stopp for å kjøpe energi-drikker, hehe...
Leche og Karla hadde holdt seg oppe for å vente på oss, så da vi kom frem tok vi et par glass vin/ øl med dem før vi alle sammen la oss i halv syv tiden på morgenen. :-)

Morgenen etter (les: tolv på dagen) var det opp og ordne oss før vi fire tok turen utover mot New Jersey for å hilse på fammen til David.




Fremme i Jersey ga vi denne til Peter, lillebroren til Dave...nemlig et marine-outfit, akkurat som David har på seg hver dag. :-)



Etter noen timer i Jersey dro vi tilbake til NY, hvor vi hadde invitert folk over på en fest i kjelleren.
 Meg:-)

Karla:-)
 Var utrolig koselig å se folk igjen! Vi ble i kjelleren og drakk noen timer før David dro til Shenanigans med sine tre alle beste venner, Ashley, Leche og Coco. Mens alle vi andre dro til Dennys. Etter et par timer dro vi også til Shenanigans og ble der før vi dro hjem og stupte i seng utpå natta en gang. :-)
Veldig, veldig koselig kveld!...med litt for mye vin.. ;-) Tihi.

Leche, Coco, Ben og David.

Daniel, Sabrina og Karla.

Alle guttene sammen..til og med Harry. ;-)

HAHA!

Meg sammen med Karla og Sabrina=)

Bestevennene=)

Daniel, Ben, Miguel og Karla på Dennys. :)


Med Raven's gravide mage=)
Og så gikk turen til Shenanigans, hvor det ble karaoke som vanlig.
Jeg sang ikke denne gangen da.....muligens like greit..hah.


Ashley og meg=)

Som sagt, veldig bra kveld!


Dagen etter våknet jeg forholdvis klein.. :p
Men klarte etter hvert å dytte i meg litt frokost, og ordne meg før vi satte turen til Sunset Park i Brooklyn utpå ettermiddagen. Vi hadde nemlig spontant bestemt oss for å ta tatoveringer. :-)
Harry er klar for tur:-) Lille søten min!!

Leche ble tatovert først, så David, og så meg. :-) Karla og tanta Brenda rakk han ikke, så de skal ta det en annen gang. :)

Haha...verdens kuleste tatovør. Og utrolig talentfull.

Jeg har bilde av tatoveringene, men de får komme i et annet innlegg for jeg har de ikke på mac'en enda.

Etter tatoveringene dro vi til Jersey igjen for å tilbringe kvelden og natta der med svigermors hjemmelagede puertorikanske mat, masse øl, og familie & venner.
Ble en veldig koselig kveld der og. :-)

Dave og søstrene hans=)


Svigermor og svigersøss!

David og hunden dems Buddy!

Karla's datter sammen med Harry! :-)

Mandagen dro vi sånn midt på dagen. Først hentet vi en hund som Karla skulle adoptere. Så tok vi turen på sykehuset for å besøke onkelen til David, Rene. Og så slapp vi av Leche på jobb på Manhattan før vi dro til Brooklyn. :-)
Kvelden gikk rolig for seg der. Jeg var og handlet en kjapp runde på Bergaments, ellers ble det pizza takeout, film og Uno i kjelleren før vi la oss. :-)
Karla og Makayla med nyadoptert hund. :)

Harry satt i koppholder-greia mellom setene..hehe.

 :-)

Min søte, lille familie!! :-) <3

Harry på spasertur i Brooklyn=)

Det ble livlig med hunder der etterhvert og, da Sanat kom ned med Puchito. :-)


Så ja...Sanat, Karla og jeg spilte Uno..............



.............de store hundene lekte.............


 .......mens David og Harry sov på sofaen! :
Tihi! :-)

Etter altfor få timers søvn var vi oppe klokken 3 om natta på tirsdagsmorran for å sette kursen tilbake til North Carolina. David måtte nemlig møte opp på basen klokken 4 på ettermiddagen, så vi måtte dra på natta for å rekke det.

Turen ned gikk også greit..David kjørte de første 3 timene, før jeg tok over og kjørte i 4 timer mens han sov, og så kjørte han den siste delen. Turen tar som regel mellom 9 og 11 timer, avhengig av trafikk. Denne gangen brukte vi 11, pga morgenrushet da vi kjørte igjennom Washington D.C. For å ta igjen det tapte kjørte vi litt over fartsgrensa, og det resulterte i en liten fartsbot, men ellers gikk det som sagt fint. ;-)


David slapp av meg hjemme før han dro til basen. Da han var tilbake dro vi til Wilmington for å levere bilen. Vi hadde også sagt ja til å hente en kompis av Dave på flyplassen noen timer senere, så i mellomtiden dro vi til downtown Wilmington og spiste litt, og vandret litt rundt. :-) Er jo fortsatt varmt og godt også om kveldene her i North Carolina, så det var veldig deilig å gå rundt utendørs.
Vi endte med å bli i Wilmington i timesvis, da flyet til kompisen var forsinka, og til slutt ga vi opp og dro hjem.. Hjemme fant vi en liten rakker som hadde kommet seg løs fra kjøkkenet. Vi pleier å "stenge" han på kjøkkenet når vi drar bort. Vil nemlig ikke ha han helt fritt enda, siden han ikke er helt pottetrent, men på kjøkkenet har han nok av løperom. Anyway...han hadde kommet seg ut i stua, og drev med full utpakking av kofferten min og sekken til David..haha. Klœr, sko og ting lå overalt. Søten. :)


Phuh...det ble et langt innlegg med masse bilder og masse oppramsing, men sånn blir det når man er sliten, trøtt, og har altfor mye å skrive om..lol. ;-)

Jeg tror jeg tar kvelden nå.. David og Harry er allerede på vei inn i drømmeland. Harry sover til og med i senga...2. natten på rad nå. :-) Dere kan tro han er lykkelig! ;)
Vi blogges snart!


~camilla~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar