søndag 12. september 2010

Good morning America!

GOD MORGEN! Naa viser klokken i New York 09.20. paa morran...paa en SOENDAG.. Hva skjedde?!? Og ikke nok med det.. I gaar tidlig var vi oppe halv syv...paa en LOERDAG!! Haha.. Grunnen i gaar var en test jeg maatte inn til Manhattan for aa ta.. Er en test saann at Berkeley, skolen min, skal kunne plassere meg i riktige engelsk og matte-klasser osv.. Testen skulle begynne 09.15, men siden David og maatte opp tidlig for aa ta saann fysisk marine test igjen, hang jeg meg paa og sto opp sammen med han. Han kjorte meg et par subway-stopp naermere Manhattan, og derfra tok jeg toget. Var fremme kvart paa 8... 1 1/2 time foer jeg skulle. Og som vanlig naar jeg staar opp var det helvete. Jeg hater aa staa opp tidlig naar jeg egentlig bare vil forbli under den store, herlige, varme dyna.. Og helvete fortsetter egentlig helt til klaerne er paa, haaret er gredd, trynet er sparklet, tennene pusset og jeg er paa vei ut doera. Da blir det utrolig, vanvittig deilig aa vaere oppe tidlig. Bare synd jeg aldri husker hvor herlig det er naar jeg ligger under dyna.. Da er det glemt!...eller fortrengt.. Anyways..... ;) Jeg vandret rundt paa Manhattan i gaar tidlig. Sola skinte, men det var en av de svakt kjoelige hoest-morgenene som moette meg.. Dere vet..naar det er kjolig..ikke vind, og ikke kaldt.. Bare saann friskt kjolig.. Saa jeg vandret rundt, stoppet og spiste frokost, vandret mer, tittet paa skyskraperne og tenkte paa 11. september. Det var jo 9/11 i gaar.. Husker jeg tenkte: Lite visste jeg for 9 aar siden, da mamma moette meg i doera etter skolen og skrek at twin towers var gaatt ned. "Twin towers..?..hva er det!?" husker jeg at jeg sa.. Vi satte oss foran tv'n, mamma forklarte, og jeg skjoente kjapt greia..
Men joda..lite visste jeg da, at 9 aar senere skulle jeg vandre rundt paa Manhattan selv, paa omtrent eksakt samme tidspunkt som foerste flyet traff.. Litt spesielt!.. :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men naa skal jeg hoppe litt lengre tilbake.. Sist jeg skrev var vel.....tirsdag..? Vi slappet saavidt jeg husker av tirsdag kveld.. Var vel alt vi gjorde..
Onsdagen, mens David var og trente, var jeg og vandret litt rundt her.. Dro paa Walgreens, og endte opp med div ting, deriblant ny rettetang. Var paa hoey tid..trengte en ny, og jeg fant faktisk en rosa en, som stoetter brystkreft saken.. JIPPI!
Brystkreft saken er blitt en hjertesak for meg i det siste, saa ingenting er som aa kunne stoette kampen mot det..

Rettetanga mi.....

....som stoetter rosa sloeyfe - aksjonen... / brystkreft saken... :)
Soet er den og! :)

Onsdagskvelden dro jeg paa dormen en tur. David var for troett, saa han slappa av hjemme.. men Lauren hadde nemlig bedt oss paa tacokveld. Dormen er saann, at noen ganger har de saanne kvelder, hvor de lager no mat, ser filmer....saanne ting. Og naa var det tacokveld som sto paa programmet.. Yumm! Var ogsaa veldig koselig aa se bl.a Lauren, Nicole, Kendal, Alex og Jeremy igjen... :)

Etter tacokvelden og litt skravletid dro jeg hjem igjen. Slappa av, foer David dro til Jersey for aa vaere der med faren til dagen etter.
En stund etter David hadde dratt dro jeg og moette Judy.. Vi ble sittende paa trappa hennes og skravle med en Four Loko, og deretter et par oel paa Dennys.. :) Kos!

Lauren mekker taco... :)
Taco.. :)
Kendal, Alex og Jeremy! :)
Lauren og meg.. :)


Torsdagen slappa jeg bare av. Hadde en usedvanlig lat dag.. Judy var innom et par timer.. Utpaa kvelden kom David hjem. Vi ble liggende i senga og se paa filmer..

Fredagen, tro det eller ei...vi hadde enda en lat dag! Hah.. Tv, tv og mer tv... Og utpaa ettermiddagen/ kvelden dro David og jeg til Ikea. Der kjopte jeg meg et par smaa bord, en skittentoyskurv og diverse annet smaatt. Billig da...brukte ikke 40 dollar tilsammen engang..

Foer vi begynte handlingen tok vi middagen paa Ikea restauranten.. Svenske kjoettbullar med tyttebaer og potetmos.. NAMM!

Vel hjemme fikk David prosjektet med aa montere og fikse.. :)


Tror rommet mitt blir veldig fint naar jeg faar opp kjoleskapet, faar flyttet litt paa ting osv..
Dessuten..naar David drar og jeg faar masse fritid skal jeg fremkalle bilder som jeg skal polstre veggene med.. Jeg skal kjope et fint teppe til gulvet ved siden av senga hadde jeg tenkt, ogsaa skal jeg kjope et par duker og diverse lys samt bilderammer til noen av bildene.. Tror det blir koselig! :)

Men ja...fredagen etter monteringen saa vi paa filmer...igjen.. Heh..foeler det er det eneste jeg skriver her.. Men det opptar jo faktisk mye av hverdagen vaar.. Litt trist aa si hoeyt, men er saa utrolig digg aa slappe av paa sofaen eller i senga, med takeout middag eller no, og filmer.. :)

Etter proeven min i gaar (loerdag) tok jeg toget til West 4th street.. Vandret litt rundt i omraadet der...Soho/ Greenwich Village.. Koselig omraade, men mange spicy butikker.. Saa jeg handla no greier og.. :) Saa dro jeg hjem. David og jeg dro og handlet frukt og vann. Han var jo som sagt paa marine trening samtidig som jeg hadde proeven min, og der hadde han faatt beskjed om at vekt kravene er ytterligere senket. Dette skal ikke gjelde han, i og med at han for lengst er under kontrakt med marinen, og at han dessuten skal dra om en uke. Men for aa vaere sikker vil han proeve aa droppe ned til de nye maalene. Saa vi handla inn frukt, lagde frukt salat og kosa oss, nok en gang, med filmer i gaar kveld frem til vi sloknet ved midnattstider...om ikke foer.
Saa ja...der har du grunnen til at jeg for en gangs skyle kan si god MORGEN (og ikke god ettermiddag) Amerika... ;)


Naa har David dratt paa trening. Jeg skal spise frokost og hoppe i dusjen.. Vi skal nemlig ut til Jersey..jeg tror de gir grillingen et nytt forsoek denne soendagen.. ;)




Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar