fredag 23. januar 2009

Shopping and friendly Newyorkers ;)

Dette er virkelig byen hvor pengene flyr.. Masse fantastisk shopping i enhver prisklasse.. Alt fra svindyre butikker på 5th Ave, til vanlige kjeder som H&M og Forever21, og små sjapper med secondhand eller andre spennende klær fra alle verdensdeler.
I tillegg ligger verdens største Macy's her i New York=)
Til nå har jeg handlet mest på de vanlige kjedene. Vanvittig billig noen av stedene..har de salg så har de virkelig salg.. Her om dagen var vi på en butikk som het Necessary. Der var det salg..$8 per plagg.. Dvs litt over 50-lappen i norske kroner. Og det var slettes ikke bare dritten som hang der heller..snarere tvert imot.. Jeg kjøpte gensere, kjole, topper... superfornøyd:)

Og i går, bitt av shoppingbasillen fra dagen før, trasket jeg igjen ut på Broadway for å se om det var noe å bruke penger på der..og også da kom jeg hjem med en genser og to topper:) Herlig!
(Hvis det fortsetter sånn her må jeg ha mitt eget lasterom på flyet hjem, hehe..)
I tillegg var Ioana og jeg og handlet sminke i går, på Sephora (Heaven for en på sminkeshopping)..de har ALT!! =) Jeg kjøpte et i.d. bare minerales - sett. Betalte vel $60 for hele greia (tre koster og fire foundationpudder-bokser)..sykt billig faktisk=D

Uansett hva man er på leting etter, og uansett budsjett, finner man det her i New York..herlig!!

Akkurat tilbake fra shopping på Broadway + Lafayette =)

Newyorkere er mye triveligere enn normenn generelt.. De hilser alltid; "Hi, how are you?".. Dulter de borti deg sier de "Excuse me, Miss.." ..jeg mener..Miss?! Ja, for noe liknende det hadde skjedd i Norge..?!? Tror ikke d..! -Der hadde han/ hun sett stygt på deg for at du sto i veien, for så å haste videre..
Generelt er altså amerikanerne et mye høfligere folk, værtfall mot 'mannen i gata'..

En av de første dagene her skulle Anne og jeg over en ganske trafikert gate uptown.. Vi sto og ventet på at de gule taxiene skulle haste seg forbi slik at vi kunne gå over.. Midt mellom alle taxi'ene kom en syklist i hundre.. I det han kjører forbi oss ser han på oss, smiler, og sier noe sånt som "Hey girls, have a nice day".. Altså..han syklet sikkert i 30-40 km/t, og likevel fikk han ropt ut det i det han suste forbi.. Anne og jeg bare så på hverandre, og "What?".. :)

Nå har vi blitt mer vant til det.. Her om dagen da jeg sto og ventet på Josh utenfor Lombardis kom en eldre kar gående over gata i retning meg.. Han gikk i greit tempo, gikk ikke bare og rusla.. Så ser han på meg og sier "Hey, nice coat Lady, it matches your eyes", så smiler han og vips så er han borte bak hjørnet.. Rakk liksom ikke smile tilbake og si takk engang før han var borte..
Forunderlige greier det der altså..uvant for nordmenn ihvertfall.. hehe.. ;p Men absolutt hyggelig:)


Jeg får nesten skrive mer senere.. Nå skal Anne, Ioana og jeg snart til Brooklyn for å spise på IHOP=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar