mandag 26. januar 2009

Byen der alt kan skje :)

New York er virkelig byen der alt kan skje.. Man vet ALDRI hvem man skal møte, hvor man skal dra, hva man skal gjøre.. Fantastisk uforutsigbart! :) I like it! :)

På fredag dro vi til Brooklyn for å spise på IHOP (International House of Pancakes). Tittet i samme slengen innom noen butikker. Syykt mye billig. Ioana kjøpte en jakke til $6, jeg kjøpte en veske til $5. Selv om dollaren ligger høyt i forhold til NOK nå, er det fortsatt billig når man ganger med 7. :)

På fredagskvelden dro James, Anne og jeg på en klubb i West Village. Typisk frat-party club.. Folk spilte beer-pong, osv :) Skikkelig college-party-stil=) Moro å ha vært på det også! Hehe..
Ble litt kjent med en fyr der og. Ed fra Brooklyn. :) Han jobba visst i FDNY, det er ganske stilig=)..skikkelig New York-brannmann=)

På lørdag ble vi med James ned til Wall Street-området, til ei på jobben hans. Han jobber i CBS News Channel, og de hadde en fest i leiligheten hennes der:) Moro. Jentene der var typisk amerikanske.. Skikkelig sånn, "Ooooh my Gooood, it's sooooo nice to meet you!!!!!" Egentlig rimelig overdrevent hyggelige..men har sin egen amerikanske sjarm det og=)


Anne og meg hjemme før bytur på lørdag=)
Etter det dro vi waaay uptown, 81st street.. Skulle møte to bekjente av James der, Craig og Benjamin. Hyggelige karer. :)

På dagen i går gikk Anne og jeg litt rundt her og der langs Broadway. Vi fant en koselig liten Diner hvor vi spiste lunsj. Det viste seg at litt av filmen Big Daddy, med Adam Sandler, var spilt inn der. Da vi spurte litt om dette kom en av de ansatte, en eldre gresk fyr, bort og fortalte oss litt. Han sa Adam Sandler hadde bodd like i nærheten, og at han ofte kom innom og spiste på dineren (som forøvrig het Cozy). Vi fikk til og med vite hvordan Sandler likte bacon'en sin stekt og servert. hehe.. =) Moro!
Anne og meg på Cozy.
I går kveld lagde vi norsk taco her i leiligheten:) Hadde skrytt på oss verdens beste taco til James..så måtte bevise det.hehe. Tror han likte det:) Vi prøvde i samme slengen å lære James noen norske ord. Før på dagen hadde han hatt noen norske kunder på ekstrajobben sin på Bloomingdales. Så neste gang får vi satse på at han klarer å lire av seg noen norske gloser:)
Vi spilte også noen norske sanger for han.. DDE og Vassendgutane =) Topp stemning!

Så gikk Anne, James, Ioana og jeg ut på en stilig russisk lounge, ikke så langt fra her hvor vi bor:) Hyggelig, rolig sted:)


Anne, James og meg på russisk lounge i går.



Beste roomies'a:) Ioana, Anne og meg:)

I dag er planen å dra opp til Guggenheim-museet. Er visst skikkelig fin den bygningen.

På onsdag drar Ioana og Darryl til Miami noen dager. Anne og jeg tenkte å dra til Boston et par dager. Moro å se noen andre byer i nærheten her og. :)

Deilig å ikke ha så mye planer..bare kunne gjøre det man føler for akkurat der og da. Og planlegge litt på sparket. Dette er herlig! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar