tirsdag 20. januar 2009

Ice-skating in Manhattan :)

Søndag kveld dro Anne og jeg uptown for å møte James og en kompis av han, Joshua, for å spise pizza=) Etter litt mat, drikke og skravling på en fin, liten lounge skulle vi gå videre for å ta noen drinker.. Anne og James gikk foran, Josh og jeg bak.. Det snødde greit mye og jeg fant fort ut at pumps ikke var det smarteste valget av skotøy.. Jeg tok tak i armen til Josh for å prøve å holde meg litt mer stødig..det gikk greit en stund.. Men i det vi skulle krysse en gate med litt helling og en stor vanndam ved siden gikk det galt.. Høyre pumps-fot skled unna og jeg tryna på ryggen som bare det ved kanten av vanndammen, med Josh oppå meg.. Rimelig pinlig siden jeg kun hadde kjent han i typ en halvtime.. :S Men heldigvis lo vi det fra oss.. Hele situasjonen var egentlig bare veldig komisk:)
Jeg skremte han tydeligvis ikke helt bort, for litt senere på kvelden fortalte Josh at han hadde noen dager fri fra jobben, og at han skulle gå på skøyter på The Pond i Bryant Park dagen etter. En liten skøytebane midt på Manhattan.. Han spurte om Anne og jeg ville være med.. Jeg hadde veldig lyst, og Anne, som aldri hadde gått på skøyter før, tok også utfordringen..:)


Herlig å gå på skøyter mellom skyskraperne=)
Så i går møtte vi Josh, og stilte oss i den evig lange køen for å komme inn på skøytebanen. Det viste seg nemlig at det var Martin Luther King-day i går, en nasjonal fridag. Så vi var ikke de eneste som hadde planer om å bruke ettermiddagen på skøyteisen.. Snøen lavet ned og det ble rimelig kaldt å stå i kø. Men da vi kom inn, fikk leid oss skøyter og oppbevaringsplass for veskene, og kom oss ut på isen var det virkelig verdt det. Det var kjempekoselig å gå på skøyter:)

Anne, meg og Josh i Bryant Park.
Anne overrasket skikkelig..et naturtalent på skøyer.. Faktisk så god at hun etter hvert også ble med på "tikken", eller "tag" som det heter her, med Josh og meg.. :)

Etter vi hadde gått på skøyter en ganske lang stund kom James bort. Han hadde vært på jobb.
Vi avtalte middag og vin i hans leilighet litt senere. Josh og jeg stakk hvert til vårt for å skifte av oss våte klær, mens James og Anne dro og handlet inn til middag.
Jeg hadde tildels skjønt at leilighetskomplekset til James var forholdsvis fint. Det ligger i et fint strøk uptown, og Beyoncè og Jay-Z bor i samme bygg som han, men da jeg kom inn i leiligheten i 37. etasje og så utsikten, ble jeg faktisk ganske lamslått. Det var helt sinnsyk utsikt over New York i retning Queens.. Fantastisk fint:)
Selve leiligheten var også rimelig strøken! :)

Utsikten fra stuevinduet til James.. Fantastisk!!
Vi hadde en super dag i går. James og Josh er morsomme å henge med=) Også er det jo kjempefint å få noen amerikanske venner, for da får vi øvd inn engelsken litt skikkelig!
Josh, Anne og James i stua til James.. :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hva videre bosted angår har vi ikke hørt noe mer.. Men vi tre jentene (Anne, Ioana og jeg) har bestemt oss for å finne noe eget her på Manhattan. Vi har betalt over 42.000 kroner hver for bostedet i Brooklyn. Grunnen til at vi valgte Brooklyn var fordi vi kunne ankomme New York før hvis vi bodde der. Kontrakten gjaldt nemlig fra 5. januar der, og fra 1. februar de andre stedene. Og siden skolen ikke fikk ordnet så vi kunne bo der fra vi ankom likevel, selv om det er det vi har betalt for. Og da de atpåtil ikke tok seg "bryet" med å si ifra til oss (dette er noe de har visst om lenge, og vi ante jo fred og ingen fare da vi ankom NY) har vi bestemt oss for å bryte ut av kontrakten med de og ordne leilighet på egenhånd.. Inntil de får ut fingeren og får betalt tilbake pengene til oss, blir vi boende her i SoHo/ Little Italy ;) trives godt her, men skal bli godt å få flyttet inn på et endelig bosted, så vi kan pakke ut resten, henge opp bilder, osv.. =)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar