tirsdag 27. januar 2009

My date with New York City <3

Det var en rolig mandagskveld her i 170 Elizabeth Street.. Anne skulle på middag til James, Ioana skulle være sammen med Darryl.. Hva skal jeg finne på?, tenkte jeg..

Tja.., -hvorfor ikke stikke på en date med New York City?! Når Carrie Bradshaw kan, kan jeg også, tenkte jeg.. :) Dessuten var alternativet å sitte hjemme foran tv'n som for øyeblikket ikke fungerer, dvs; sitte på internett en hel kveld (begrenset hvor mange timer man kan bruke på Facebook).. :)


Klar for date med NYC! =)

Så jeg dro på meg pumps og kåpe og dro uptown. Gikk av på Union Square, og begynte å titte meg rundt etter en liten lounge eller pub. Planen var sushi og en drink, i hyggelig lag med siste utgave av Det Nye.. :) Jeg gikk og gikk og gikk, men fant ikke noe sted som fristet, så etter nok en subway-tur gikk jeg av ved Times Square. Spurte en tilfeldig politimann om han visste om et sted man kunne sitte i ro og mak å ta en drink. Han pekte på et sted som het Applebee.. Greit nok sted dette, men etter 1 stk Corona og et skumlest moteblad fikk jeg lyst på noe mat:)

Ikke langt fra Applebee fant jeg en hyggelig liten spiseplass, hvor jeg satte tennene i en herlig Kylling-sandwich.. :)

Etter råd fra en fyr på spisestedet gikk turen videre mot The Whiskey Bar...på 47th street & 'something...'... Begynte å traske i retningen han hadde pekt, og mens jeg gikk der, stille og rolig i New Yorks travle gater, begynte en fyr å prate til meg. Jeg svarte høflig tilbake.. Fyren het Bem (!) og kom fra Brooklyn. Han visste godt hvor The Whiskey Bar lå, og han skulle til nabostedet, hvor han jobbet som dørvakt eller no sånt, så han kunne vise meg (noe jeg ellers ville vært særdeles skeptisk til, men det krydde av NYPD-folk i gatene, og områdene vi gikk i var generelt fulle av mennesker..dessuten visste jeg jo ca hvor jeg skulle, så visste at han ikke missledet meg).. Dessuten sa han selv at jeg ikke burde gå alene i New York på kvelden, ihvertfall ikke utenom hovedgatene..
Vi ble gående å prate og Bem viste seg å være veldig hyggelig.. Han sa faktisk at hvis jeg noen gang ville komme til utestedet han jobbet, så skulle jeg bare spørre etter han der, så var "all drinks on him".. Drar neppe dit noen gang, men likevel kult=)

Anyway.. The Whiskey Bar var veldig hyggelig. Det ble nok en Corona, og jeg dro igjen opp Det Nye fra veska:)
Bra musikk, hyggelig atmosfære og rett og slett en stilig bar.. Vil tilbake dit en gang.. :)

Etter dette dro jeg opp til 59th & Lexington, hvor James bor, for å møte Anne og ta følge med henne hjem.. :)

Konklusjon: En date med New York City er absolutt å anbefale.. What a gentleman! ;) hehe..
Man ser New York på en helt ny måte når man er ute for seg selv. Man blir mer oppmerksom på lyder, mennesker, og ting generelt.. :) Spennende og moro=)
Det er heller ingen som ser på deg som Viggo Venneløs selv om du går ut alene i NY. Værtfall ikke så lenge man har med seg noe å lese på eller noe sånt.. Jeg så flere andre som var ute for seg selv mens jeg var ute..folk i alle aldre. :)

Allikevel tror jeg nok jeg blir hjemme neste gang det blir som i går.. :) Øl'en er billigere, det er varmere, tryggere, og man kan like så godt lese blader og bøker der;)

Men angrer ikke på at jeg gjorde det. Absolutt anbefalt å prøve! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar