onsdag 14. mars 2012

Nytt etternavn & shopping-terapi!

Hei alle sammen! Jeg lovte jo update om jobben min, men den kommer en annen dag...veldig, veeeldig snart da vel og merke. Kanskje i morgen..?! Dette innlegget blir dermed bare et vanlig et. ;-)
Det er allerede onsdag.. Hvor blir ukene av!!? Hehe. Jeg synes tiden flyr jeg. Onsdag er alltid en go'dag da...det betyr at ukens undervisning er over, og at helgen nesten står for tur. Denne helgen som kommer har jeg faktisk planer om å slenge styltene på bena og helle nedpå litt sprudlevann. Synes det er på tide.. Jeg husker ikke sist jeg gikk med hœler.. :S
Anyway, i den forbindelse dro jeg med meg noen plagg hjem fra Manhattan i dag. Jeg valgte å dra rett inn til Manhattan etter jeg var ferdig på jobb klokken 11. Og siden jeg ikke har klasser før halv to hadde jeg tid til å handle litt. Så da ble det en tur innom Manhattan Mall ved 34st, hvor jeg handlet et par enkle, sorte gensere, samt både støvletter og pumps. Etter skolen var ferdig stakk jeg snuta innom H&M som hadde salg og. Så da ble det en veske, en pung, og to par sommerlige sko der. Ahh....4 nye par sko på en dag...HERLIG! :-D Og grunnen til at jeg kaller det shopping terapi er selvsagt fordi ingenting hjelper mer enn enten iskrem & chickflick filmer, eller SHOPPING, på dager hvor man savner sin kjœre, eller har andre ting som plager en litt.. I dag ble det shopping.. Ahh..life as a woman! ;-)

Her er forresten bilder av innkjøpene mine.. Jeg har til og med endelig fått surra meg til å laste ned instagram på iPad'en, så nyt synet av både instagram-stil og de sexy nye innkjøpene til min skosamling!! ;-) (Ps...bildene rettferdiggjør ikke noen av skoene...mye finere i virkeligheten..) ;-)


Ellers kan jeg gledelig meddele at jeg offisielt heter Pratts! Jeg har jo vœrt gift med min kjœre i over 13 mnd allerede, men siden jeg har hatt pikenavnet mitt i pass og visum har jeg ikke kunnet bytte etternavn på det offentlige plan uten å måttet skaffe nytt visum osv frem til denne greencard prosessen var over..dermed gjorde jeg det enkelt og bare beholdt pikenavnet inntil videre. Det var jo bare en formalitet uansett. Nå nœrmer det seg derimot slutten av denne evig lange prosessen med å få permanent oppholdstillatelse i USA..endelig! Og jeg må bytte pass før jeg drar fra USA, siden greencard osv kommer i mitt nye etternavn, og det må jo matche pass osv. (komplisert, I know..), men nå er ihvertfall etternavnet offisielt byttet i folkeregisteret i Norge. De var utrolig snille. Etter at min kjœre mor hadde ringt og forklart situasjonen min og at navnebyttet hastet litt, så hjalp de meg PÅ DAGEN! Tidlig i går ettermiddag Norsk tid sendte jeg e-mail med bilde(!) av bryllups-attest osv, og kun et par timer senere fikk jeg e-mail tilbake om at navnet var byttet og at jeg var registrert som gift. Og allerede i dag kom bekreftelsen i posten hjemme hos foreldrene mine i Norge, så nå skal bare mamma sende den hit og så kan jeg sette snuta til konsulatet og få meg nytt pass. Denne prosessen her har gått sakte...men litt etter litt med ett babystep av gangen nœrmer jeg meg nå slutten på det hele, noe som også betyr at jeg snart kan komme på ferie til Norge!!!!! ♥ Endelig! ;-) Jeg har jo nemlig ikke kunnet gjort det, fordi da hadde de ikke sluppet meg inn i USA igjen etterpå, i og med at søknadsprosessen her ikke var over.. Jeg kunne risikert og måttet begynne helt på nytt med hele prosessen, og måttet blitt i Norge hele tiden til den var ferdigbehandlet.. Det ville jeg jo ikke risikere. Men nå er det endelig snart over!! :-D Ahhh...... Jeg gleder meg ubeskrivelig mye til å se alle dere i Norge igjen..dere aner ikke hvor mye dere er savnet (og dere vet hvem dere er alle sammen!♥ tihi) Jippii!!!

Men dere..jeg skal se over noen lekser kjapt. Kun en uke igjen på skolen og...eller mindre faktisk. Mandag har jeg siste eksamen, og så er semesteret over.. YAY! Men ja...se over lekser, se litt på tv, og så legge meg tidlig. Jeg har jobb i morgen tidlig igjen.. ;p

Vi blogges plutselig, kjœre godtfolk! 



~ MRS. PRATTS...FOR REAL!! ;-) ~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar