tirsdag 12. juli 2011

Military Wife Life! ;-)

Hellloooo!! :-D
Da var endelig internett i hus, så nå skal det blogges! ;-)

Det har vœrt en ganske lang dag i dag. Den begynte i utgangspunktet klokken 3 i morges, etter knapt fem timers søvn. David skulle nemlig ut i field'en i dag, og vœre borte helt til søndag. Og når de skal ut i field'en har de tidlig oppmøte for å få tildelt våpen osv, før de blir kjørt ut i skogen.
Anyhow.. Jeg måtte bli med han på basen, og slippe av han og en kompis av han der, slik at jeg kunne kjøre hjem igjen med bilen og ha den mens han er borte.
Jeg var tilbake i fem tiden, og leste litt før jeg sovna og sov til 9 igjen. :) Synes bare synd på David, som ikke fikk mere søvn. Enda godt han er vandt til denne livsstilen. ;p

Jeg var hjemme første delen av dagen. Først kom det folk fra Furniture Fair og leverte vaskemaskin og tørketrommel til oss. Endelig! :) Det var en del av kontrakten da vi kjøpte huset. Vi fikk velge mellom flatskjerm, eller vaskemaskin+tørketrommel.
Deretter kom en fyr for å installere internett...han var her noen timer og surret rundt med ledninger og stasj... Merker jeg har flytta sørover forresten. Makan til sørstats dialekt på han gammer'n som fiksa internetten. Hah.. Skjønte ikke halvparten engang jeg, så jeg bare nikka og smilte til det meste. Ikke nok med at jeg er nordmann i USA, med engelsk som andre språk. Men så skal jeg gå fra brooklyn dialekt, som er lett forståelig, til folk som sier "y'aalll", og "fooolks"..haha. Anyhow. Fikk da internett ihvertfall! :-) Knall! :)

Deretter gikk turen til basen, hvor jeg hadde noen œrender å ta meg av. Begynner å bli vandt med å kjøre på basen alene nå.. Synes det var kjempeskummelt første gangen, da jeg skulle stoppe ved gaten og vise militœr-id'et mitt til militœrpolitimennene som står bevœpnet ved porten. Er jo bare rutine, men likevel skummelt.haha. Men er mer vandt til det nå. :-)
Er også blitt såpass kjent på basen at jeg klarer å finne biblioteket, Commissary'n (matbutikken), postkontoret, og stedet der David's platoon holder til. Og har faktisk blitt godt kjent i selve Jacksonville og..finner fint frem. :) Stolt! haha.
Men ja, jeg fikk handlet på Commissary'n. Det er matbutikken på basen, hvor man må ha militœr id for å handle.. Der er alt skattefritt, dermed blir det en del billigere å handle der enn utenfor basen.
På vei hjem plukka jeg endelig opp blender og, så nå er det smoothie's fremover. ;)

Men nok om min kjedelige dag. :) Kan hoppe tilbake til helga som var.
På fredagen ordna jeg meg og satte meg og tok noen glass vin mens jeg så på film, i påvente av at David skulle komme hjem med grillmat, alkohol, og noen kompiser. I halv åtte tiden på kvelden braste David og syv andre gutter inn døra, med spillkonsoller og høyttalere på slep.. I løpet av få minutter var grillen tent og musikken på for fullt. Etter hvert kom to fyrer til, så kvelden ble festlig den...meg og 10 marines.. Ble en bra kveld! Her er noen bilder..tok veldig få av en eller annen grunn. Ulikt meg..lol. Menmen. ;)







Lørdagen våknet Dave og jeg forholdsvis tidlig og forlot soverommet bare for å finne 3 gutter sovende på naborommet, en på sofaen i stua og en på gulvet. Haha. Etter å ha fått kasta de ut litt etterpå, gikk dagen med til oss-tid. Kjempekos dag og koselig kjemmekveld.. <3
Har vœrt ganske like, de siste dagene. Blitt utallige timer med sofasliting og film, skravling, vin, og hjemmelagde middager. Kjœrstetid! <3


Nå blir det noen dager i ensomhet her på meg. Heh..men sånn er livet som militœrfrue. Det er faktisk en livsstil som ikke kan sammenliknes med noe annet, tror jeg. Jeg leser faktisk en bok nå, som heter Confessions of a Military Wife, som jeg kjøpte for noen uker siden. Den er skrevet av ei som var og er gift med en marine mann. Han var også en såkalt "grunt" (infantry-mann), sånn som David. Og i boka forteller hun om alt som har med militœrlivet fra en kones perspektiv. Er så morsomt for jeg kjenner meg så utrolig godt igjen. Haha. Så ja, det hjelper å se folk i samme situasjon.
Foreløpig har jeg kun en venninne her, nemlig Heather. Heldigvis er mannen hennes og Dave i samme battalion, så når en av de er i field'en er begge det, så da har vi hverandre i det minste. Men ellers er jeg godt trent i å vœre alene og. Synes det er helt greit, bortsett fra om kveldene. Jeg hater kveldene alene.. Men nå har jeg funnet en liten trøst der og... David har nemlig en sånn beebee-gun, er det ikke det det heter..? (softgun?!).. Da han prøvde den her om dagen skøyt han hull i både stueveggen og hagegjerdet, så jeg vil tro den er ganske solid, uten at den dreper noen. Perfekt for meg. Så den skal sove med meg de neste nettene. Og skulle redselen bli verre har vi en shotgun i hus og.. Dere vet en sånn meterlang svart sak, som lager 3 cm i diameter's hull i noen om du skulle skyte de...sånn som på film. Den tilhører en kompis av David, som bor på basen, og siden han ikke kan oppbevare den der har vi den her. Helt ok. :-)
Jeg får ikke lov av David å tukle med den da..han mener jeg kommer til å ta livet av meg selv med den før jeg finner ut hvordan den egentlig fungerer.. :p Men både han og eieren har fått beskjed om at shotgun'en kanskje også må bli min sengevenn for at jeg skal sove trygt...så det så!! ;p


Anyhow...ikke tidenes mest interessante update kanskje....men jaja, jeg kommer sterkere tilbake.. Nå som jeg har internett og alt. ;-)
Nå går Kill Bill Vol 1. på tv, så nå er det date med fjernkontrollen frem til jeg finner dyna og shotgunnen..hahahaha. ;p



Later fooolks! ;-) Howdy!!


-the Cam-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar