torsdag 7. juli 2011

4th of July weekend + flere bilder av casa'n! :-)

Hola people! Da er jeg kommet sterkere tilbake...denne gangen tok jeg nemlig med meg mac'en på biblioteket. :) Så her kommer bilder og update og hele sullamitten! :-)

Først...noen bilder jeg hadde tenkt å legge ut fra reisedagen, for snart to uker siden..:
Tomme Brooklyn-rommet mitt.. :/


På vei til Manhattan på morgenkvisten!

Siste view av Manhattan skyline for denne gang... ;)


Og da jeg kom frem og slappet av litt i solveggen før jeg begynte utpakkingen hadde jeg denne utsikten fra trappa:

:-D

Kvelden da Dave kom hjem, og vi kosa oss med vin og god mat:
..ble ingen bilder av han den kvelden da men...hmm.. :/ heh.




Men ja...så var det tilbake til denne helgen som har vœrt..
David hadde fått en såkalt 96 (96 timer/ 4 dager fri) siden det var 4. juli på mandagen. Så da han var ferdig på jobb på fredagen var det deilig å vite at vi skulle få fire hele dager sammen.. :)
Fredagen bare slappet vi av med filmer og middag hjemme, shœsten min og meg! <3

Lørdagen gikk med til diverse œrender, handling, osv.. Og så kjørte vi ut til et sted på basen som heter Stones Bay, for å hente et vennepar. De er fra Brooklyn, og vi har kjent de siden David signet opp for marinen. Kimani bor på Camp Lejeune her i NC, mens Amanda drar i bootcamp om et par uker.
Anyway...vi hentet de, fylte bilen med mat og div., og da vi endelig var fremme hjemme hos oss i 8 tiden på kvelden begynte vi jentene å lage jelloshots (gele med sprit i, for de som ikke vet det..lol), mens gutta grilla. :)
Hadde en kjempefin kveld som ikke ende før utpå morrakvisten. :)







Søndagen våknet vi opp tildels slappe hele gjengen, så da ble det sofa, egg+bacon frokost, og film. :)
Og på kvelden dro vi på en restaurant som het Hakata, og ligger her i Jacksonville. Det er en japansk restaurant, og det er en sånn hvor de lager maten rett foran deg, ved bordet du sitter... Uansett, morsom opplevelse, og sinnsykt god mat! :) Resten av kvelden gikk stort sett med til mer sofa og avslapning. :)




På mandagen, selveste 4th of July, gikk turen til stranda på basen. Var vindfullt der, men likevel kjempevarmt. Og vannet var helt herlig...skikkelig syden-temp!! :-) Så Amanda og jeg var masse uti og badet, og i tillegg var vi på skjell-jakt. Tihi... Var så masse fine skjell der, så jeg plukket inn til husdekor. Ble faktisk kjempefint og, sammen med telys osv på fat. :)
Men ja...fin dag på stranda. :)






Så gikk turen hjem til oss igjen, hvor det ble flere jelloshots, mer grilling, og masse drikkespill...ooog stjerneskudd!! Knallers.. ;-)










Og det var stort sett helgen min. Siden da har jeg vœrt litt her og der. Unnagjort œrender, tatt telefoner....sannelig masse som skal fikses når man kjøper hus...vann og strøm og internett og ja....alt! Hehe. :) Men litt etter litt kommer vi i orden.
I går fikk jeg shinet huset litt og, så da tok jeg noen nye bilder til dere. Er fortsatt masse som skal ordnes..ting skal opp på veggene, tepper skal kjøpes, større tv skal inn, og ting skal omrokkeres på, men her er ihvertfall en sneakpeak på hvordan vi har det nå:


Rommet vårt:
Dette håndlagede sengeteppet har jeg forresten fått av farmor og farfar.
Farmor hadde kjøpt to av dem for 15 års tid siden..ett til meg og ett
til kusina mi, som vi skulle få da vi giftet oss. :-)
Blitt kjempeglad i det, og synes det er utrolig fint.
Og ikke minst betyr det mye for meg med tanke på historien. :-)



Badet tilknyttet rommet vårt:


Gjestebad:


Doen nede i 1. etg:

Kjøkken og stue:







Jeg begynner ihvertfall å føle meg mer og mer hjemme. :)
Gleder meg til å få absolutt alt i orden.. ;)

Har blitt litt husmor i det siste og.. Lager middag og styrer. I går prøvde jeg meg på japansk Habachi ris og kylling....og det ble kjempevellykket..yay! :) Så ja, begynner å hjelpe nå. ;)


I dag har vœrt en lang dag allerede. Opp klokken kvart på seks, for å kjøre David på jobb sånn at jeg kunne ha bilen i dag. Meeen, det kjipe var at da vi kom på basen kom David på at han og trengte bilen, for å ordne div ting på basen. Surrehue. hehe. Så da har det blitt masse frem og tilbake.. Kjøring hit og dit...og koordinering. Men det gikk da til slutt. :) 
Nå skal jeg snart hente han, og i kveld skal vi ha kosekveld...3. film+popcorn kvelden på rad..tjihi.. Kos det! <3 <3


Her er forresten gutten min oppstilt i dag tidlig, klokken litt før syv. Han er i det midterste gruppa. Kjempelett å se hvem som er han der, sant?!..haha. Er som jeg har sagt før.. Når jeg er her inne på Camp Lejeune føler jeg at jeg ser han overalt, for alle går jo kledd som han.. ;p



Men nå får jeg nesten avslutte her. Ble et stress innlegg dette, men tror jeg har fått med det meste.. ;)
Vi blogges snart igjen. Etter planen skal tv og internett vœre installert hjemme innen noen dager, så da satser vi på at det stemmer.

God sommer!!! <3 <3 <3


~ camilla~

1 kommentar:

  1. Morsomt å se at kjøkkenet er helt likt som på film, Hehe. De er liksom så annerledes enn i Norge. Lykke til videre med etableringen :)

    SvarSlett