mandag 4. mai 2009

Final Countdown

Ja, det er det virkelig nå! Om nøyaktig 5 dager sitter jeg på skolen og har slutteksamen i American Topics. Gruer meg som bare det..Vet liksom ikke helt hva jeg skal lese på, og hva slags type oppgave det blir. Menmen, får vel bare hoppe i det. Lyst å gjøre det bra, men det viktigste for meg er at jeg står.. Fikk forresten igjen midtermen i American Topics forrige uke. Fikk C. Var egentlig greit fornøyd med det, helt til jeg så nærmere på den. Oppgaven var delt i tre, og vi hadde fått en karakter på hver del, slik at gjennomsnittet av de tre utgjorde sluttkarakteren på midtermen. Og på de to første delene hadde jeg fått A. Men jeg dreit meg skikkelig ut på den siste og fikk E. Det er surt as.. Hadde den siste delen vært bedre hadde jeg fått mye bedre karakter.. Menmen.. ;p

Anyway..det jeg dreiv og snakka om var at om 5 dager er jeg ferdiiiiig!!!! =) Fy flate så deilig det skal bli. Og ikke minst er det deilig at jeg ikke skal rett hjem. Fellesreisa til skolen ankom New York 3. februar og drar igjen 13. mai. Superglad jeg valgte å reise på egenhånd. Kom jo hit 15. januar, så hadde flere uker før skolen begynte til å slækken, og jeg drar ikke hjem igjen før 14. juni.. Hadde jeg skulle dratt hjem om en drøy uke hadde jeg vært suuuperstressa nå, samt veldig lei meg... :)

I morgen skal vi levere reportasjen vår, som er slutteksamenen vår innen faget reportasje og foto. Jeg intervjuet fredag kveld, og tok et par bilder. Finskrev hele saken i går. Må rette på en del da, samt finne tittel osv, men selve saken er ihvertfall på papiret. Eneste som mangler nå er noen bilder til av intervjuobjektet. Håper han har tid i kveld sånn som han sa hvis ikke er jeg screwed!! Menmen...går vel bra vel.. ;) Så må jeg redigere bildene i Photoshop, skrive ferdig oppgaven, og skrive metoderapport.. men den tar jeg meg av i morra=)

Glad jeg går den linja jeg går. Vi har bare to eksamener, denne og Am.Topics. Og denne er jo hjemmeeksamen. Superdigg! Roomie-Anne går linja Kulturledelse, og hun har tre (eller var det fire?) skoleeksamener stakkars, så hun pugger for harde livet nå!

Jeg har tatt meg tid til litt moro i helga og, på tross av eksamener rett rundt hjørnet. Fredag var David og jeg flinke og gjorde lekser helt til klokka var sånn halv ett på natta. Da fikk vi lyst å finne på no sprell, så jeg sminka meg kjapt og vi ble med Ben og Ignacio som bor her på dormen til Bay Ridge her i Brooklyn. Der fant vi en lounge (men som egentlig minnet mer om en klubb) som het Nox. Var moro der:) Var der til utpå morran.. :)

Lørdag kveld var planen cocktailparty med jentene på dormen. Nå som semesterslutt er like rundt hjørnet begynner snart folk å dra fra dormen, så Stacey og Jamie drar hjem til Nashville, Tennessee allerede denne uka. :'( Derfor var planen en siste cocktailfest med alle jentene. Men da vi (Anne og jeg) var klare var de andre litt forsinka, så vi stakk på Dennys imens. Da vi kom tilbake en times tid senere var det vors hos Magnus.. Så da ble det ikke rent jentevors, men hadde det supermoro hos Magnus forde=) Alle jentene var jo der:) Pluss Magnus, Tom og David, og noen andre som stakk hodet innom i ny og ne:) Utpå natta dro vi på Dennys igjen. Morsom kveld altså!! =D
Anne og meg på Dennys. Vi starta kvelden der.. :)

Vors hos Magnus. F.v: Anne, Magnus, Stacey, meg, Nicole, Anna, Tom, Nikki og Ioana. =)


I går var lekse-lekse-lekse dag igjen.. Værtfall ettermiddagen! På kvelden ble det kinesisk middag med Anne, og et par filmer her på rommet. Kanalen tbs har ganske mange bra serier og filmer gående døgnet rundt. Spesielt mange sitcom-serier (sånne som jeg liker...Kongen av Queens og Friends og sånn), også har de mange bra komediefilmer! :)

I dag skal reportasjen ferdigskrives helt, og resten av bildene skal (MÅÅÅ) bli tatt!! :) I morgen er det metoderapport og siste finpuss på bilderedigering! ;) Skal bli deilig å få levert den inn! :)




~Peace out!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar