onsdag 13. mai 2009

Øl,biljard,Chicago, M&M's,JFK,hjemmelaga middag,Kristin,Dennys,Trinidad(?)..

Lørdag var det kjempedeilig å stå opp.. Tok det heeelt med ro, og bare nøyt første offisielle dagen med ferie i New York!! =) Deiliiiig!!
På kvelden, da David var ferdig på jobb, kom han og Leche hit. Så dro vi tre pluss Ioana til David. Drakk øl, spilte biljard og hørte på musikk. Var koselig, rolig og moro:)


Søndag slappa jeg av igjen..hehe.. Sjokk!
På søndagskvelden dro Ioana og jeg inn til Manhattan. Skolen spanderte billetter til musicalen Chicago på Broadway (eller..dvs. vi har vel egentlig teknisk sett betalt de selv og vel så det, men anyway..slapp ihvertfall å betale noe på søndagen), så vi følte vi måtte dra, selv om ingen av oss er superbegeistra for musicaler.. Anyway.. Chicago var grei nok. Litt kjedelig til tider, så Ioana tok seg en nap, og jeg rydda meldingsinnboksen min på mobilen.. Men var litt moro og. Chicago er jo en klassiker. Mange kjente sanger. Og artistene var for all del flinke. Mange fengende og bra sang og danse-nummer. Men hadde ikke billettene vært gratis hadde nok heller pengene gått til sko-shopping enn Chicago..


Me=)

Ida, Stine og Ioana i klassen min på Broadway. Venter på å gå inn og se Chicago.

Etter musicalen dro vi innom M&M-butikken på Times Square, før vi dro hjem til Brooklyn igjen:)

Etter besøk i M&M-butikken på Times Square...nammm!!! =)

Mandag var nok en slapp dag.. Utrolig hvor slapp man blir når man har null skole å tenke på, og attpåtil vet man skal være her en måned til, sånn at jeg ikke trenger stresse med alt jeg vil se og gjøre før jeg drar.. Pleeeenty of time;) Så jeg sov lenge, spiste frokost og tok livet med ro.. Også var jeg flink og rydda litt på rommet da=) Trengtes!!



FØR!

ETTER!


Så hoppa jeg på subway'en ut mot Coney Island for å møte David da han var ferdig på skolen. Han hadde skrevet "kart" til meg, så jeg kom meg på riktig subway'er, osv.. haha:)

Meg på subway'en! :)


Gikk av på en stopp som heter Brighton Beach. Derfra skulle jeg egentlig ta bussen til Kingsborough Community College...skolen til David. Men den forbaska bussen kom aldri, så jeg kjøpte meg heller is i det herlige solskinnsværet, slo meg til rette ved en liten park, og fikk David til å hente meg der isteden. Så dro vi ut til JFK-flyplassen for å hente faren hans som kom med fly fra Puerto Rico. Ble en del venting der og gitt.. Var rimelig tidlig ute.
Så dro vi hjem til David, og fikk servert middag. Dårlig digg dag! Dessuten superdeilig med hjemmelaget middag igjen, klar til servering. Eneste jeg lager her er risotto og taco..resten kjøper jeg ute..take out. Så middagen hos David fikk meg til å savne mors middag en hel del.. Skal bli deilig å komme hjem til=)


Så slappa vi av noen timer på dormen min, før jeg plutselig fikk melding: "I'm back bitch;)" sto det fra Kristin.. Hun var jo og besøkte meg i New York i mars sammen med Hildegunn, og mens hun var her hooket hun litt opp med Eric, bartenderkompisen min, så nå er hun tilbake på besøk hos han. Så mandagskvelden (+natta) ble tilbrakt på gode gamle Dennys=) ;) Moro, moro!:)


Eric, Kristin og meg på Dennys mandag!


Ben og jeg spilte biljard! :)

Sov leeenge i går (tirsdag), som et resultat av turen på Dennys mandag.. ;) Så, i seks-tiden, da Eric begynte skiftet sitt på Dennys, kom Kristin til meg. Lat 1 og 2..; spiste, så på tv, googla og you tube'a ting, lo av alt mulig (makan til dårlig humor man har når man er sliten), spiste litt til, og slappa av.. Ble rolig kveld i går gitt... Sikkert ingen dum ting=)



Sååå...Trinidad or not!? Den tanken har jeg grubla og lurt fælt på i det siste.. Bestilte billetter torsdag den 7. mai. Tenkte alt var i orden, og begynte å glede meg:) La meg den kvelden og våknet dagen etter med sms fra travellink (selskapet jeg bestilte fra), om at jeg måtte sjekke mailen min. Jeg sjekka den, og der sto det at jeg måtte sende kopi av kredittkortet jeg hadde betalt med og kopi av legitimasjon innen klokka tre fredag. Og klokka tre fredag vil si klokka ni om morran i New York. Jeg leste mailen klokka kvart over 8, og skulle dra avgårde for å ha eksamen i halv ni tiden. Likevel prøvde jeg et tappert forsøk på å fikse det i tide. Spurta nabolaget rundt etter kopimaskin, helt til dama i resepsjonen her nede gikk med på å ta kopi og faxe det for meg. Men så viste det seg at faxen her nede ikke kunne sende fax'er utenfor USA. Flott! Så jeg ga F... og dro på skolen.. Kom tilbake etter eksamen og da sto det at billettene mine var kansellert og pengene refundert. Grunnen var visst at alle som bestiller reise gjennom travellink (som er et svensk selskap), men som ikke starter eller avslutter reisen i skandinavia, må sende kopi av disse tingene..og min reise var jo USA-Karibien-USA...så derfor ville de ha kopier!
Tenkte å bestille nye billetter dagen etter, men halvveis ubevisst utsatte jeg det dag etter dag.. Og for hver dag som gikk frista det mer og mer å bli i New York..

FOR Trinidad:
- Billige billetter (mye billigere enn vanlig iflg. Kendal)
- Gratis bosted (once in a lifetime opportunity)...dessuten er det ikke bare bosted...heller typ palass/ slott utifra det jeg har hørt..
- Lokal guide (Kendal) mens vi er der..
- Det ligger i KARIBIEN!!! =)
- Varmt, sol, trope, strand, eksotiske drinker..
- Bursdagsfeiring utenom det vanlige kan man trygt si!!
- Møte vennene til Kendal og bli kjent med nye folk....alltid moro!
- Dagstur til Tobago er planlagt...så får sett det i tillegg!

MOT Trinidad:
- Fly alene (har valget mellom å fly med Anne og de ned og bruke 16 timer på flyturen opp igjen, siden jeg ikke vil være like lenge som de, eller å fly alene begge veier..5 timer hver vei).
- Bruke penger på taxi til og fra flyplassen i NY..alene...
- Evt. bruke penger på taxi til og fra flyplassen i Trinidad.
- Bruke penger på minifly over til Tobago og tilbake (mange småsummer blir mye penger etterhvert)..
- Mye stress for 4 dagers ferie (for gidder ikke dra mer enn fire dager pga. David!)
- Penger som går med til taxi'er osv, kan fort bli samme sum som et splitter nytt par Jordans her i NY.
- Valget mellom å feire i Trinidad, og å feire i New York med David og alle vennene mine her=)
- Må dra fra David :(
- Kristin er her fortsatt de dagene jeg skulle vært i Trinidad.
- Slippe å skylde mamma og pappa penger for flyturen (og i verste fall heller skylde dem de for klær og NYC-opplevelser isteden..tjihi..)
- Dagstur til Tobago blir stress når jeg bare er der fire dager.
- Liker ikke fly alene.. Og må fly alene hjem fra New York 14. juni.. Holder det!!



....blir nok i New York jahh!!! =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar