torsdag 21. mai 2009

Sol, sommer, ferie, fest, shopping og pakking!

Forrige torsdag: Kristin og jeg begynte her. Tok noen øl. Hørte på musikk, skravla og så på tv. Etter hvert gikk vi ned på Dennys.. Spilte biljard, drakk mer øl, og litt sambuca.. Var i farta og ble der en god stund=)
Kristin og meg før Dennys torsdag!
Kristin, meg, Sanat og Coca på Dennys!:)

Fredag skulle jeg bli med David på biblioteket, for han skulle gjøre noe research til en 8-siders skoleoppgave om en organisasjon. Han har valgt en organisasjon om hjemløse, men de får ikke lov til å bruke internett-kilder, så da måtte biblioteket besøkes.. ;) Anyway.. Vi dro til et bibliotek ikke langt fra her vi bor, men de hadde ikke noen av bøkene han trengte. Så da fant vi ut at vi like godt kunne stikke til skolen hans, Kingsborough.. Så fikk jeg sett skolen hans i samme slengen=) Så vi gjorde det.. For moro skyld gikk vi innom og henta litt info om skolen, til meg. Litt info om å være utenlandsstudent osv..bare for moro skyld. Jeg begynte å titte på det mens David gjorde researchen sin.. Og jeg fant en perfekt major: Journalism and print media. Og innenfor der, hvis jeg har forstått riktig, heter hoveddelene av major’en ”Journalism: Basic and Advanced” og ”Feature and Magazine Writing”. Perfekt! Må ta en del andre courses og da, for å få fullført en BA her. Men det får heller gå;) Så jeg ble ivrig som bare det, så David tok meg med seg til sin rådgiver, og hun ga meg en del info om søknadsprosess, spesielt i forhold til å ikke være amerikansk statsborger.
I tillegg viste David meg rundt på skolen.. De har en strand utenfor skolen. Jeg mener: RETT utenfor altså. Og skolearealet er STOOORT, så de har masse plener, kan nesten kalle det miniparker på skoleområdet. Og siden skolen ligger så nært vannet er linja Marine Biology veldig populær der, så de har akvariumer inne på skolen, med all slags fisk i. Til og med halvmeter lange haier.. =) Kjempefin skole! Og det er community college, så det er ikke så ille dyrt hell..
Så nå er Tjærnås i full gang med å søke seg inn fra etter jul neste år.. =) Så får vi se åssen det går, om det blir noe av eller ikke…time will show;)
Etter en matbit i skolens kantine (som består av pizzeria, sandwich-sjappe, kinesisk takeout, og et par sjapper til..makan til utvalg! Hihi..) stakk vi hjem=)

David utenfor inngangen til skolen sin.. :)


På stranda, med skolen i bakgrunnen.. :)

På fredagskvelden tok vi oss en fest her på dormen.. Kos kos=) Skulle egentlig på Dennys, men der var det bråk, så vi var ikke der særlig lenge..

Gokhan, Nikki, Ioana, Leche, meg, David og en random dude i lobbyen på dormen=)


Lørdag fortsatte ivrige Camilla med skoleresearchen.. Sendte mailer til alle mine tidligere skoler, og ba om vitnemål på engelsk. Sendte tidligere arbeidsplasser mail og ba om attestene på engelsk. Sendte mail til ANSA (organisasjon for norske studenter utenlands) og spurte om en del ting.. Jammen mye å sette seg inn i!
Dessuten vet jeg det er noen skoler i USA som godkjenner norsk videregående som 1.året på en 4 årig amerikansk bachelor-grad. Men fant etter hvert ut at det kun var 9 college i hele USA som godkjente det, og ingen av de var i New York-området, så da ble ikke det noe av..
Men dette semesteret jeg har tatt her i New York nå teller heldigvis, så jeg trenger ”bare” 7 semestere til.. ;) haha..
Når det gjelder penger fra lånekassa får man ikke støtte for første året på en bachelor i utlandet. Siden jeg har ett semester unnagjort trenger jeg bare ett semester til før lånekassen støtter. Jeg vet ikke om de støtter Kingsborough, men vet de har støttet Brooklyn College før og det gjør de sikkert fortsatt, så in case kan jeg bytte over dit når første semesteret ved Kingsborough er unnagjort.. Så jada, nå har jeg planen klar. Gjelder bare å sette den ut i live og se om alt faktisk går etter planen! =)

Lørdagskvelden slappet vi av. Skulle jo tross alt tidlig opp og feire 17. mai dagen etter;)

Mandag… shopping!!! Jeg dro til Jay Street hvor jeg hadde avtalt å møte Kristin.. Skulle egentlig bare se på sko og noen college gensere, men shoppingen tok litt av kan man si.. Hehe.. ;)
Var først på Footlocker. Der var det salg på sko, så Kristin endte opp med Baby Phat-sneakers, jeg med Reebok-sneakers, begge til under $50 hver.. =)
Så dro vi på Macy’s.. Jeg trengte parfyme. Fant ikke den jeg vanligvis bruker, så da ble det Paris Hilton-parfyme. Og med den fikk jeg shower-gel, og no andre body-greier, og en gratis veske/ strandbag…alt til $55 + tax.
I tillegg til dette ble det to college-jakker, tre gensere, en joggebukse, et par jeans, to hipsters, to sett øredobber og to t-skjorter med print på.. I tillegg kjøpte Anne og jeg oss bag’er på mandag. Min bag er SVÆR!! Kosta litt mer enn de andre, $45, men til gjengjeld var den stooor, og når den står på gulvet, tom, så faller den liksom ikke sammen. Og det er jo praktisk i og med at jeg faktisk skal bo i den bagen de neste nesten tre ukene.. =) Også er det hjul på den, og sånn dra-greie.. Praktisk!
Så ble litt av en shopping-dag ja. OVERDOSE shopping!! =)

Mandag kveld møtte Kristin og jeg David og Leche, og vi dro til David og tok noen øl, spilte litt biljard og chilla’n.. Faren og ”onkelen” til David kom også og ble med. Jeg slo faren til David i biljard! Tjihi..=)

David, meg og Leche=)

Kristin og meg! :)


Tirsdag.. Slappa av=) Begynte så smått å pakke. Hadde bestemt meg for å pakke ferdig den ene kofferten helt før jeg flytter til David. Sånn at jeg bare ”bor” i en koffert mens jeg bor hos han. Så jeg begynte med det. Komplisert, for alt må planlegges så forbanna nøye. Hva trenger jeg de siste ukene her? Hvilke sko kan jeg pakke ned? Hva veier mest? Osv, osv..

Tirsdagskvelden dro David, Kristin, Anne og jeg til Leche.. Drakk øl og så på tv. Family Guy, standupshowet ”Raw” av Eddie Murphy, og filmen Pineapple Express. Moro=)

Dave og meg hos Leche..


Onsdag (i går) kom Kristin til meg. Vi dro og kjøpte oss sandwiches på Subway, og kjøpte vann, cola, vannmelon og pretzel-chips. Så dro vi til Prospect Park og slo oss ned på gresset ved vannet der. Satt der i den steikende sola et par timer og skravla=) Koselig!

Kristin i Prospect Park:)


I går kveld pakka jeg videre. Klarte å pakke ferdig kofferten min helt, og hvis vekta vår stemmer veier den sånn ca 23 kg.. Så det er ikke verst! Så i går kveld tok jeg med kofferten til David..

I dag har jeg så å si pakket ferdig.. Stort sett det jeg har syslet med i hele dag.. Bortsett fra en halvtime jeg tok pause og satte meg utenfor i den steikende sola med beina høyt og et sladder-magasin på fanget=)
Spiste også lunsj med jentene i dag.. Anne, Ioana, Nikki, Nicole og meg. Nikki og Nicole reiste nemlig i dag! Trist altså! En etter en forsvinner alle her fra dormen.. Og jo flere som drar hjem, jo mer minner det meg på at jeg bare har drøye tre uker igjen her i New York for denne gang. Sykt hvor fort tiden har gått!!
Men var koselig med en siste lunsj med dem, og er ikke siste gangen jeg ser de.. =)

Ioana, Nikki, Anne og Nicole på subways i dag=) Hade-lunsj!

Ioana og Nikki=)

Nicole, meg og Nikki med dormen i bakgrunnen=)


Ellers har jeg som sagt skrudd på høy musikk og styra rundt her i hele dag med pakking, kasting av ting, tatt ned ting fra veggene, osv.. Begynner å nærme meg ferdig, og godt er det, for klokka tolv i morra formiddag må vi være ute herfra..

I kveld tror jeg planen er en slags siste fest her på dormen, før alle stikker hvert til sitt for sommeren!


Later;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar