torsdag 14. mai 2009

Romlemantisk Coney Island-tur=)

Jupp, jupp.. Etter David var ferdig på skolen i går kom han hit. Vi lagde taco (namm..går ALDRI lei as..).. Så slappa vi av litt før vi begynte å diskutere hva vi skulle bruke kvelden på. Planen var kino.. Han ville se Star Trek...jeg ville se hva som helst bortsett fra Star Trek. Jeg mente det var min tur til å bestemme siden han bestemte X-Men sist.. Han mente det var hans tur siden han måtte se Obsessed med meg.. Siden diskusjonen ikke førte oss nærmere en løsning begynte vi å se på andre mulige løsninger på hva vi kunne finne på. Jeg foreslo tur over Brooklyn Bridge.. Ikke pop.. Men så foreslo han etter hvert romantisk tur på stranda i Coney Island! :) ..tjihi.. Så da gikk turen dit. =)

Tacomiddag! NAM=)

Coney Island ligger 45 min med subway fra Manhattan, og ca 15-20 min med subway fra her hvor jeg bor. Om sommeren drar mange-maaaange tusen ut til Coney Island for å nyte sommerdagene og bade.
I boka "Turen går til New York" står følgende:
"Frem til 1950-årene levde Coney Island opp til sitt ry som verdens største lekeplass, men i dag er den berømte stranden og fornøyelsesparken preget av forfall, og det er ikke alltid helt trygt å ferdes her ute. Men stranden er fortsatt utmerket, og fremdeles står det 80 m høye fallskjermstårnet som newyorkerne elsket å hoppe ut fra. Litt lenger østover ligger Brighton Beach med USAs største koloni av russiske innvandrere."

En annen fun-fact om Coney Island er at det var her hotdog'en ble funnet opp. Det var nemlig i år 1900 at en mann med navn Nathan Handwerker oppfant hotdogen her ved Atlanterhavet.
Hotdog-restauranten "Nathan's Famous" ligger fortsatt i Coney Island. Det er også her den årlige "spis så mange hotdogs du klarer"-konkurransen blir holdt. På veggen utenfor restauranten er det klokker helt ned i sekundviseren som viser hvor lenge det er igjen til årets konkurranse blåses igang. Da vi var der i går var det 50 dager, x antall timer, minutter, sekunder, osv osv...
Rekorden for pølse i brød-spising står også på veggen.. 66 for menn og 39 for kvinner.
David fortalte at fjorårets vinner spiste pølsene for seg, og duppet brødene i vann, og på den måten klarte å få i seg 66 av dem.. SYKT!! Hehe...
Har aldri spist på Nathan's Famous før, men skal definitivt gjøre det=)

Restauranten Nathan's Famous!

Anyhow... Da vi ankom Coney Island i går gikk vi ned på stranda.. Gikk helt ned til vannet og traska rundt der. Superkoselig!!! =) ...selv om det blåste litt, og selv om Coney Island er litt creepy om natta.. Du ser liksom tivoliet, mørket osv... Er typen sted som hadde vært perfekt for en skrekkfilm-innspilling hvor morderen er en klovn med kniv som løper etter deg... Æhh.. :p
Hadde jeg ikke hatt David der, og en hånd å holde i, så hadde jeg løpt as.. Ekkelt om natta med vinden og mørket og de stillestående karusellene.
Men bortsett fra det var det veldig koselig! =)

På stranda i Coney Island! =)

På vei tilbake fra stranda fikk vi plutselig øye på mange svææære trailere med all slags filmutstyr i.. Litt lenger bort ser vi lyskastere, MASSE folk, store filmkameraer, osv osv.. Vi stoppa opp og titta. Det viste seg at de spilte inn en dansefilmoppfølger til Step Up 1 og Step Up 2...nemlig (kanskje ikke så overraskende) : Step Up 3! =) Så vi ble der en stund og titta. Scenen de spilte inn skulle forestille Tokyo, så de hadde gjort om bygningen bak litt, til Japansk skrift osv.. =) Var ingen kjente skuespillere med, værtfall ingen vi la merke til, men likevel morsomt å se..

Filminnspilling!

Så dro vi på Dunkin Donuts og spiste muffins...namm!!, før vi dro hjem.
La oss forholdvis tidlig, men etter en stund fant vi ut at vi ikke var trøtte, så vi sto opp og begynte å se på tv.. Her i USA har de nemlig noe som heter TRU tv... Alt mulig av historier fra virkeligheten osv.. Forensic Files er vel favoritten min...går noe liknende på Discovery hjemme, og på Tv Norge noen ganger mener jeg å huske...?... Men det er ihvertfall om folk som er drept, kidnappa, skada, osv, osv, og om hvordan politiet og krim-teknikerne klarer å finne frem til gjerningsmennene... Spennende! De hadde også på et program i går som handla om verdens farligste sjåfører. Her var det folk som kjørte inn i kjøpesentre, folkemengder, fullstappa cafeer.. You name it! MYYYE sykt å se... Enkelte folk burde bare aldri fått lappen!! Heh.. :/
Mens vi satt der foran tv'n ble vi sultne...så vi snek oss opp på kjøkkenet og lagde nattmat.. Tok det vi fant, så det ble hamburgerbrød med peanut-butter og jelly.. Ser syykt lite apetittelig ut, men da jeg smakte var det faktisk ikke så verst=) Må bare passe på å ikke ta for mye pålegg på, for det er kvalmende!! :p

Rundt 4-tiden i natt kom vi oss endelig i seng.. Klokka syv i dag tidlig bråvåkna jeg av at bestemoren kom stormende ned og begynte å rope et eller annet på spansk. David spratt opp fra senga og løp opp.. Jeg fikk hivi på meg noe klær, og så hørte jeg sirener. Da jeg gikk ut sto brannvesenet, politiet og ambulanse der. Jeg løp inn i huset oppe og fikk vite av faren til David hadde følt seg svimmel og nesten besvimt.. Skummelt altså! Så det ble pangstart på morran ja... De tok med seg faren hans til sykehuset for litt prøver osv, men antakeligvis skyldes det stress. Han var værtfall fullstendig ved bevissthet da de tok han med seg, så det er jo bra. Godt at alt gikk bra..skummelt når sånt skjer..
Så dro David på skolen, etter tre timers søvn. Stakkars, han kommer til å være helt utslått når han er ferdig på jobb i kveld.. Jeg derimot, som har ferie, sov ytterligere seks timer da jeg kom hjem hit til dormen i dag tidlig.. =) Livet er herlig dere!!
Og det som er blant det mest herlige er at jeg skal være her en måned til.. De som dro med fellesreisa til skolen dro hjem til Norge igjen i går. Vet mange av de hadde kjærester hjemme osv, så de gleda seg jo. Men vet også om mange som absolutt ikke gleda seg.. Er så glad jeg ikke er dem, det må jeg bare si as..hehe. Jeg tror jeg er en av de som blir her absolutt lengst fra skolen min. De fleste ble 3 mnd og 1 uke.. Noen blir litt lenger. Jeg blir i 5 mnd, så og si presis 5 mnd faktisk! Dro 15. januar, kommer hjem 15. juni. Er så glad jeg valgte å bli her lenge as. Elsker denne byen! =)
~Piz!~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar