torsdag 30. april 2009

Sol, sommer og sykkeltur!..

.....det er vel den beste måten å beskrive mandagen min på! :)
Hadde fri på mandag, for å jobbe med en øvingsoppgave i reportasje som skulle leveres tirsdag. Jeg brukte dagen ute i knallsola. Gikk til Prospect Park, lagde reportasjen min der, og etter det gikk jeg rundt og tok bilder av random ting...mennesker som var der, trær, vannet, svanene og endene...you name it! Kjempekoselig å traske rundt og ta bilder med iPod'en på øret i knallsola=)

Et av bildene fra Prospect Park. Snek meg innpå de og fikk ganske mange fine bilder faktisk:)

Mandag ettermiddag kom David til meg. Han foreslo at vi skulle ta oss en sykkeltur. Så da gjorde vi det.. jeg lånte Greg's sykkel, David lånte søstra si sin, og ut på tur bar det:) Vi sykla i nesten to og en halv time..han viste meg mange steder han har snakka om før, men som jeg ikke har visst hvor er. Han viste meg hvor han hadde gått på skole..både elementary, junior high og high school. Han viste meg Al Pacino's Mansion. (Eller værtfall det som pleide å være Al Pacino's hus..vet ikke om han bor der enda..), han viste meg steder han hadde jobba før, og han viste meg steder han og kompisene hadde laget grafitti for noen år tilbake....rett og slett skikkelig sightseeing.. =)
Superkoselig tur, men er sannelig noe annet med sykkeltur her enn på Rånåsfoss skal jeg si dere.. Her er det biler, tuting, lyskryss, folk som går rett på deg når du sykler.. Må ha ører og øyne åpne for å si det sånn.. Var litt nervøs til tider, selv om David forsikret om at jeg var helt trygg mht bilene. Kjører de på folk her må de punge ut stooore summer til deg, så han sa det bare var å sykle hvor man ville, bilene stoppa uansett! Og det stemte jo forsåvidt det, men var likevel mer stressende å sykle her enn hjemme..;)
Klumsete meg klarte å stressgire sånn at sykkelkjeden datt av. David måtte reparere:)
Al Pacino's Mansion=)
Meg på plassen utenfor high school'en (mener å huske dette var high school'en) til David..
David=)
Foran en grafitti han lagde for 5 års tid siden. En av de få fra den tiden som ikke har blitt fjerna eller tagga over enda.
Knallværet begynte vel fredagen mener jeg å huske.. Anne pakket med seg varme klær og vinterjakke og stakk til kalde Minnesota stakkars, akkurat da knallværet begynte her. Siden Anne var bortreist i helgen var David og jeg her hos meg=) Slappet av på fredag. Lagde middag og så på tv og tok livet med ro. =)
Lørdagen var det og fantastisk vær...slappet av jeg..var ute i sola og koset meg:) 30 celsiusgrader...mmmm=) <3
Lørdag kveld lagde vi en liten ølfest her på dormen. Var en liten gjeng som slo oss til rette i loungen i 4. etg her, og skravlet, så på tv, hørte på musikk, spilte biljard og drakk øl=)
Mohammed, Ben og meg utenfor dormen=)
Slappa av og drakk øl i 4. etg=) Leche, David, meg og Nikki!
Søndag...varmt igjen! Ahh!! Slappa av.. Og på kvelden ble jeg med Greg, Alex og Matt bort til en park like borti her for å spille litt fotball...makan til sporty ungdom!! ;)
Mandagen fortalte jeg jo om....sykkeltur=)
Tirsdag var det skole igjen... Men i lunsjen nøt vi det fortsatt strålende været (tipper typ 33 grader celsius på tirsdag...og vindstille!!) i en mini mini-park litt bortenfor skolen. Der har de benker, og Subway's (som i matkjeden Subways) like ved.. Topp stemning!
Silje og Malin i klassen min slapper av i lunsjen=)
Magnus og meg.
Tirsdag ettermiddag skulle jeg bruke på å ferdigskrive øvings-reportasjen min.. Men siden været var så flott tok vi med Mac Book'en til Ioana (som har typ 30 ganger batterikapasiteten til min PC) til Prospect Park.. David, Ioana og jeg. Kjøpte med noen øl på veien, og satte oss på et pledd nede ved vannet i parken.. Får man hatt det bedre?! Knallbra!!
David og meg i Prospect Park=)
Ioana=)

I går, onsdag, var det bittelitt kjøligere.. Brukte dagen til å rydde rommet, ta oppvasken som vi ikke gadd å ta i helga pga finværet, og å ta klesvasken. Deilig å få det unna=) Etter det jogga jeg meg en tur:) Utrolig hvor "god" kondis jeg har i forhold til hvor sjelden jeg trener osv.. Jogga vel en halvtimes tid..men var langtifra utslitt, merka ikke noe til hold av noe slag.. Altså..skal ikke skryte på meg god kondis her, for god er den vel milevis fra, men bare sånn i forhold til treningsmengden jeg legger ned i løpet av en måned liksom.. Heh..=) Deilig med en joggetur! På kvelden gikk jeg til Dennys og møtte Eric og Frankie og de en liten tur=)

I dag kom vi på skolen og fikk beskjed om å forlate klasserommene. Ei på skolen har visstnok fått influensa, og da går alarmen her hos amerikanerne med den svineinfluensaen som er ute og herjer om dagen. Så hun som har influensa ligger hjemme i karantene, mens vi andre ikke får bevege oss inn i etasjen før mandag, for da kommer resultatet på testene hun har tatt. Ikke at vi har skole i morgen uansett, men slapp da noen timer undervisning i dag. Dro til Bryant Park (ikke langt fra Times Square på Manhattan). Første gang jeg har sett den parken på sommerstid. Var der og gikk på skøyter i vinter.. Så rimelig annerledes der ut da. Men anyway...vi var der, fikk $10 dollar hver utdelt av skolepersonalet til å kjøpe lunsj. De andre klassene har nemlig fått en gratis middag av skolen, det har ikke vi fått..så da ble det gratis lunsj i dag istede=) Spiste lunsj og slappet av, før vi skulle på en fotoutstilling. Etter det fikk vi utdelt slutteksamen i reportasje og foto, så strengt tatt burde vel ikke jeg sitte her og blogge når jeg har en eksamen å ta meg av. Men skal brainstorm'e nå når jeg er ferdig. Satser på å bruke morgendagen til å samle stoff, ta bilder og intervjue, og å bruke lørdagen på førsteutkast.. Har helt til tirsdag ettermiddag på oss, så dette bør gå bra.. Dessuten er jeg fornøyd med oppgaven.. Temaet er fattigdom, og der er det mye kreativt å ta seg til;) Inte dumt, inte dumt..

Nei får vel sette igang brainstormingen vel.. tenk, tirsdag skal denne eksamenen leveres. Fredag neste uke har vi slutteksamen i American Topics, og etter det er jeg FERDIG!!! =) Da har jeg en måned igjen her til å gjøre....ingenting?! YEY!! Bare nyte sol, sommer og herlige New York City!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar