tirsdag 5. mai 2009

One down, one to go!

Ja, da var ene eksamenen levert..så nå får det bare briste eller bære. Er egentlig tålelig fornøyd.. Fikk litt dårlig tid på slutten, men ikke fordi jeg begynte sent.. Heller fordi jeg var avhengig av flere bilder fra intervjuobjektet mitt, og han kunne ikke før sent i går kveld..
I dag brukte jeg dagen på å skrive ferdig oppgaven. Finne tittel, ingress og mellomtitler..(ble faktisk overraskende fornøyd med alle de tre om jeg tenker meg om!!) :) Har også lest Magnus sin tekst mens han har lest min.. Gutten er superflink..dessuten er han veldig god på konstruktiv kritikk, så fikk mye hjelp der! Mor og far leste også saken min og kom med tilbakemeldinger.. :) Så jeg har fått masse god hjelp og gode råd fra flere steder! :)

Fristen for innlevering var klokken 5 i ettermiddag, amerikansk tid.. Litt over halv fem var jeg klar for å gå inn på Fronter (nettsiden vi leverer oppgavene på). Men så klikka internett.. (ikke noe nytt her på dormen..skjer hele tiden om dagen..)
Prøvde både min og Annes PC'er her nede, løp opp og prøvde på trådløsnettverket oppe. Løp inn til Magnus, han prøvde. Ben prøvde å hjelpe. Internett hadde slått seg helt vrangt. Begynte å bli veeeldig stressa, for er sånn at du skal levere innen 5, seeeenest kvart over 5, og etter kvart over 5 stenges siden. Så har du ikke levert innen da får du ikke levere. Åtte minutter over 5 løp jeg ned i resepsjonen. Jeg forklarte hvor krise det var, og at jeg kom til å stryke om jeg ikke fant internett innen typ fem minutter. Og hva gjorde dama i resepsjonen?! Joda, hu tok en ny bit av maten sin hu, og så titta hu opp på meg igjen, og så ut som et stort spørsmålstegn. Prøvde å hinte videre om hvor stressa jeg var...
Så, omsider letta hun på rævva og begynte å gå mens jeg stressa etter.. Men skulle hu rett ned til modemet for å re-set'e det??? Neida...hun måtte jo først låse seg inn på et rom for å sette maten i kjøleskapet..... Hallo!? Her snakker vi sirup i ræva!! Da vi kom inn i heisen trykka hu for pokker meg på oppoverknappen, istedenfor ned til kjelleren. Så sa hun oooops, og begynte å le.. (Inni tankene mine lo jeg tilbake og spurte om hun ville ha knyttneven min til middag istedenfor maten i kjøleskapet! Ååååhhhh....)
Så dro hun endelig ned i kjelleren for å fikse nettet. jeg løp opp på rommet og begynte febrilsk å koble meg på nett.. Og endelig funka det. Klokka var 14 over, og jeg kjappa meg å laste opp alt sammen... Her snakker vi virkelig grevens tid as!!! Yey!! Men var deilig å levere...faktisk så deilig at jeg smilte til dama i resepsjonen og sa takk neste gang jeg tusla forbi, på tross av hvor sinna jeg var på henne en liten stund før for den dårlige servicen. :) Ahh...så jada...da var det one down, one to go! :)
Dette er et bilde vi tok aller første skoledag, av alle på skolen. Har bare glemt å publisere det, så da kommer det nå som vi snart er ferdige, hehe.. Jeg sitter i stripet genser foran i midten.. :)

Jeg har en annen go'nyhet faktisk.. :) For en stund tilbake begynte Magnus og Anne å snakke om at de skulle dra til Trinidad (i karibien) på besøk til en på dormen her, Kendal, etter skoleslutt.. Kult tenkte jeg.. Og var litt misunnelig, men likevel falt det meg aldri inn å bli med, på tross av at Magnus prøvde å overtale meg til å vurdere det for en stund tilbake.. Jeg har jo David her, og vil ikke være så mye borte fra han siste tida. Men her en kveld gikk det opp et lys for meg.. Er jo bare snakk om noen dager, og David er antakeligvis midt i slutteksamnene sine da, så hvorfor ikke bli med?! Har jo fortsatt et par uker med han etter det før jeg drar til Norge.. Så jeg nevnte det for Anne, som ble superglad:) Vi begynte å snakke litt. Hallo liksom, hvor mange ganger i livet får man muligheten til å dra til Trinidad og bo der gratis (ja, for vi skal få bo gratis hos Kendal og familien, som visstnok har et svæææært hus/palass i Trinidad). Så nå som jeg har fått klarsignal fra Kendal på at det er helt i orden med en gjest til, og klarsignal fra mamma og pappa på at jeg får låne penger av de til flybilletten (som faktisk ikke koster mer enn drøye 2000 kr..haha..nesten dyrere mellom Oslo og Bergen vett), har jeg 99% sikkert bestemt meg for å dra. Drar dit sammen med Kendal, Anne og Magnus den 23. mai. Anne og Magnus blir til 29, men jeg vurderer å dra hjem 27...ikke bestemt meg enda. Skal lufte det litt til for David først, og finne ut hvor busy han kommer til å være med skole de dagene..

Men uansett hvor lenge jeg blir der ser det ut til at det blir bursdagsfeiring for meg, som fyller 22 år den 25. mai, med eksotiske drinker, palmer, hvit strand og varme i karibien i år! SLÅ DEN!! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar