lørdag 9. mai 2009

Ferdiiiiiiiig!!! =D

Endelig!! Jeg er ferdig på skolen, og har nå 36 dager igjen her, med kun ferie og fritid!! Ahhh, så deilig;)
I går hadde vi siste eksamen...i American Topics.
Etter innleveringen av mediaeksamen på tirsdagen feiret jeg det med David, tacomiddag og kinotur=) Fikk vilja mi i valg av film, så da ble det Obsessed, med Beyoncè i en av hovedrollene.. Faktisk overraskende bra film i forhold til hva jeg forventa..det var David også enig med meg i.. :) Etter det ble det George Lopez-maraton på dormen her (YEY...næææt really!), og øl (ekte yey!).. =)
David hjelper til med tacolaging=)

Onsdag burde jeg virkelig brukt på å lese.. men neida.. Ble en chill dag. Onsdag kveld var det kino igjen... Denne gangen ble Tom og Ben fra dormen også med David og meg. Fikk ikke vilja mi denne gangen for å si det sånn. De ville se den nye X-Men filmen. X-men Volverine eller noe sånt heter den.. Ikke min favoritt akkurat, men har sett verre filmer før.. ;p

Torsdag formiddag dro Stacey, Magnus og jeg til dineren Faros nedi gata for å spise lunsj. Stacey skulle dra hjem til Nashville, Tennesse denne dagen, via hjemstedet Chicago, Illinois. Så vi måtte jo nesten ha en hade-lunsj. Så dro hun.. :'( ... Trist altså.. Blir mange å si hade til de neste ukene.. En etter en forlater de dormen, byen og landet..

Stacey og Magnus på Faros torsdag formiddag. Staceys siste timer i New York for denne gang! :(

Ellers planla jeg hele torsdagen at jeg skulle begynne å lese..men det er utrolig hvor fort tida går med facebook, tv'n på i bakgrunnen, vg-nett, youtube, og alle disse andre sidene som er mye morsommere enn å lese om African Americans... Så utpå kveldingen måtte jeg bare ta meg sammen og begynne å lese litt skikkelig! Fikk dratt igjennom det meste av stoffet fort og gæli, og hadde ihverfall en viss pelilig på hva vi kunne få om da jeg la meg for kvelden.

Jeg er flink og prøver å lese litt til eksamen! ;p

Fredag morgen (i går) leste jeg på subway'en, og så over litt i siste liten på skolen før eksamen begynte.
Vi hadde fire timer på oss til å svare på oppgavene om African Americans, mens vi spiste muffins og drakk brus som skolen spanderte på oss! ;p
Langt ifra noen A-oppgave jeg leverte inn et par timer senere, men er nok et eller annet over karakteren stryk ihvertfall..det er det viktigste. Senere snakka jeg også med en person på skolen min som hadde kommet direkte fra nach til eksamen, og som hadde levert blankt. Så når det garantrert er en F, får vel mine 3,5 sider med minst 2 sider veldig relatert materiale ende opp med ihvertfall noe mellom C og E får vi tru. Og for å være ærlig bryr jeg meg ikke stort om akkurat det faget, så lenge jeg står. Og tror ikke jeg er den eneste med den tankegangen. De fleste begynte å lese torsdag, og det var veeeeldig mange som dro ut torsdag kveld og kom fyllesjuke på eksamen. :p usjusj... Men uansett...JEG ER FERDIG!!!!!!!!!! Ahh...det er så ubeskrivelig deilig!!

I går kveld hadde vi avslutningsmiddag med skolen på en marokkansk restaurant i Greenwich Village. Tre retter. Salat, no kylling-greier med ris, og en fancy liten dessert som var veldig god. Selve restauranten var og stilig. Morsomme sittegrupper, litt funky musikk, og etter hvert også en magedanser..

Magedanseren!

Malin og meg!

I tillegg holdt skolelederen vår, Tone, en tale. Der sa hun noe som var sååå sant, akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Hun sa at når folk spør hvordan New York er, kan man si mye rart. Den er full av energi, den er full av minoriterer, kultur, opplevelser...alt mulig..! Men så sa hun noe en annen student hadde sagt til henne: "Sånn jeg føler meg når jeg er i New York, sånn er New York!".. Og det er såååå sant!!! Jeg fikk en slags aha-opplevelse på hva jeg skal si til folk hvis de spør hvordan New York er, for det er akkurat sånn det er!! :) Jeg har tenkt det så lenge, uten å finne en måte å forklare det på!! :D
Fra venstre rundt bordet: Silje, Nina Y, Malin, meg, Ioana og Nina H. =)

Etter middagen skulle jeg kjappe meg å intervjue Fetsund-jentene Helen og Ingvild til lokalavisa hjemme.. Sto utenfor med post it-lappene mine og en penn og skrev for harde livet. Spurte om masse forskjellig, blant annet om de hadde møtt noen kjendiser. Komisk nok var de eneste kjendisene de hadde sett Shabana Rehman og Kristoffer Joner, som begge er norske.. Noen minutter senere var det lille intervjuet ferdig og Ioana og jeg begynte å gå mot subway'en. Vi kom et par gater ned, og da fant vi ut at vi burde begynne å se på folkene vi gikk forbi.. Er jo tross alt New York.. OG Greenwich Village.. Stadig vekk kjendiser å se ettersom jeg har hørt. Så vi løfter hodene, og det første vi ser....joda..det er Kristoffer Joner det! Snakk om sammentreff a.. ;) haha!!

Ioana og jeg dro tilbake til Brooklyn. Kjøpte oss vin, og satte oss på rommet. David kom, og Nikki kom en tur innom. Hang på dormen. Så gikk David og jeg en kjapp tur på Dennys, tok en øl, før vi fant ut at vi kjeda oss og heller ville spise og se film. Så vi spiste junkfood på Gyro King og gikk hjem til han. Var vel hjemme hos han i halv to tida..og det var tydeligvis like greit at vi gikk hjem, for vi våknet klokken 6 i dag tidlig begge to, fortsatt på sofaen. Husker NADA av filmen, så var tydeligvis utslitt begge to, uten helt å vite det selv. Hehe..

I dag har jeg ikke gjort stort. Sov lenge.. Så lenge at da vi kom ut på "morran" (var vel egentlig typ 3 på ettermiddagen) og gikk over gata til der tanta hans og kjæresten bor hadde de allerede lagd seg et par drinker, så da fikk vi også det. Malibu med juice til frokost.. Haha..New York'ere as.. ;p
Ellers har jeg prata med slekta på skype i dag.. (Flott oppfinnelse as...gratis og alt!! hehe), sitti på face, og egentlig ikke gjort noe vettugt i det hele tatt. Menmen.. ;) Herlig iblant det og!!



C ya!! =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar