søndag 31. mai 2009

Lazy Brlyn days!

Her er enda et blogginnlegg om hva jeg bedriver dagene med her i Brooklyn:) Tar livet generelt med ro om dagen.. Dette er jo tross alt ferien min.. Når jeg er tilbake i Norge begynner jobbingen.. Så nå nyter jeg veeeldig late dager;)

Tirsdag kveld feiret jeg litt bursdag.. Ingen stor greie, men koselig kveld med gode venner, biljard, øl og musikk:) Tok "feiringen" hos David.. Eller David og meg kan man vel kalle det these days.. :D
Kristin, Ioana, Darryl, Leche, David og meg! :) Også kom "onkelen" til David. Og faren kom innom:) Var koselig:)


Kristin og Ioana, tirsdag kveld:)


Ioana og Darryl:)

Onsdag: Ble med David til Kingsborough. Han skulle gjøre ferdig oppgaven sin mens jeg surfa nettet som aldri før.. Hadde litt å titte igjennom på facebook etter bursdagen min. Av en eller annen grunn får jeg ikke nettet hos David til å funke på min PC, så blir ikke like mye nett-tilgang som jeg helst hadde foretrukket.. I skrivende stund sitter jeg faktisk hos Anne på dormen og skriver.. Så sånn er det... Men anyway.. Onsdag var ellers rolig.. Chillan hjemme, osv.. :)

Torsdag dro jeg og møtte David da han var ferdig på skolen.. Vi dro til 86th street. Dro først på Century21..en svær outlet-butikk som selger alt fra sko og klær til parfyme og sminke.. Så dro vi til Footlocker. Jeg kjøpte meg Jordan-sneakers for noen av pengene jeg fikk av morsan og farsan til bursdag:) (Takk!!) Eeelsker de skoene!! Og takk Guuud for små føtter.. De kosta 95 dollar +tax for meg, for jeg klarer akkurat å komme meg innenfor barnestørrelsene.. Samme skoene i Davids str koster 140 dollar+tax.. ;p
ELSK!!!!! Jordan-skoa jeg kjøpte for bursdagspengene mine!! :);):)

Torsdag kveld.. Hang som vanlig med Leche og David. Så en film, og så stakk vi på Dennys!=)
Dennys torsdag kveld! Sanat, Ben, meg, David og Leche:)

Fredag. David hadde fri hele dagen og kvelden.. Så vi ble med søstra hans, eksen hennes og datteren dems til Atlantic Mall her i Br.lyn.. Måtte først tilbringe en kjedelig time med David på GuitarCenter...en svær musikkbutikk.. Skulle egentlig bare kjapt innom og kjøpe trommestikker til han, men da måtte han jo selvsagt teste ut alle trommesettene de hadde der. Og etter det "måtte" han jo bare teste ut en el-gitar, og lære seg noen nye sanger på den.. Så det var jo en artig time for min del.. Hehe.. :) Menmen..han var jo søt da..som en unge i en lekebutikk..=)
Så dro vi på Chuck E Cheese og møtte søstra og de igjen.. Spiste pizza der:) Namnam! Litt slitsomt sted da, for er som en innendørs lekeplass slæsh spisested.. Unger som løper rundt, leker, hyler, bråker..hehe.. Menmen..hadde jeg vært 15 år yngre hadde jeg garantert digga det!! :)
Fredag kveld: Nok en gang...øl og biljard hos David.. Går ikke lei as...;p Kom en del folk, og ble en artig kveld.. Ben fra Dennys, broren hans Billy (som er fetterne til David), tanta Brenda, venninna hennes Bonnie, Rene ("onkelen"), Leche, David og meg.. David og Ben fredag kveld.. Viser hverandre forskjellige grafitti-tag:)
Lørdag var det min tur til å handle.. siden jeg venta en time i gitarbutikken skulle David være med på en times intensiv jenteshopping i Jay Street, Br.lyn.. Kan tro han var fornøyd..haha..NOT! Menmen.. Turen endte opp med en veske, to par øredobber (typ 15 dollar tilsammen), og enda et par Jordans. Var supersalg så fikk de for 33 dollar!! Sykt! -Måtte bare ha de!! Holdt på å kjøpe to par den dagen, siden de var på salg..men kan jo tross alt ikke ha med meg mer enn 2x23 kg til Norge, og den grensa tror jeg er nådd for lengst!! ;)
Jordans!! :D
Lørdag kveld tenkte jeg det var på tide å gjøre noe annet.. Kanskje bevege meg utenfor Brooklyn for en gangs skyld.. Så Anne og jeg dressa oss opp i kjoler og pumps og dro til Manhattan, nærmere bestemt Lower East Side.. Traska litt rundt til vi fant et superkoselig sted. Det var en hookah-lounge som het Karma.. Så vi ble der vi. Hadde en svær sofa å sitte i, og kosa oss med vin, drinker, øl og etter hvert shot.. James kom og. Han vi hang med mye i starten av semesteret.. Vi tenkte vi måtte møte han igjen før vi drar tilbake over dammen. Var veldig koselig.. :)
Etter noen timer der skulle Anne og jeg tilbake til Brooklyn for å møte David og Leche. Late som vi er spanderte vi på oss selv taxi.. (Suger å ta subway i helgene her, for de bytter ruter osv, så tar en evighet å komme seg hjem..).. Anyhow. Kjapp tur innom Leche (hvor vi faktisk og ble utsatt for en blotter mens vi venta på at han skulle komme ned og slippe oss inn..flott!) , kjapp tur på Dennys, og så hjem... Bra kveld!! Moro å gjøre noe litt annet, og å gå kledd i noe annet enn jeans og sneakers for en gangs skyld. :) Men ble dyr kveld og da..med drinker, taxier og alt.. Menmen..dette er New York City...kutter heller ned budsjettet neste gang jeg er hjemme og skal på Martins i Lillestrøm.. ;p
Meg i baren på Karma, Lower East Side, i går kveld:)
Anne og meg på Karma:) Noen mer tææna enn andre etter en visitt til Karibien..Hehe.. (-Littegranne sjalu altså!!) ;)
James og Anne på Karma!
I dag..slapp dag. Tok "farvel" med Ioana i dag. :p Hun dro hjem til Norge. Heldigvis bor hun i Oslo, så jeg kan se henne ofte når jeg kommer hjem og.. :D Det blir verre med Annemor, som bor på Voss.. :(
Ioanas siste minutter i Brooklyn. Utenfor dormen rett før avreise før i dag:( Anne, Ioana og Darryl!
I kveld har jeg ingen planer.. Slappe av mest mulig. Kanskje David og jeg møter opp med Magnus senere.. Han drar hjem i morra, så vi får vel ta litt farvel der og.. :(

Ahh...ferdig med enda et interessant (eller ikke) blogginnlegg. Har problemer med å tro at noen andre enn muttern har glede av blogginnleggene mine, som beskriver detaljert hva jeg bedriver mine late New York-dager med.. Menmen.. Skal skjerpe meg og begynne å skrive om litt annet igjen.. ;) Må bare fikse nettet først..

Peace out!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar