tirsdag 26. mai 2009

Puertorican weekend + 30 timers bursdag!

Torsdag kveld var siste kveld på dormen. For å feire litt ekstra den kvelden lagde Magnus fest på rommet sitt, og vi var en hel gjeng som var der. Kristin, David og Leche var med meg, i tillegg var det så å si alle av de som pleier å være sosiale på dormen, som enda ikke hadde dratt hjem.. Er nemlig ikke alle som er like sosiale der.. Er salig blanding av folkeslag der.. Veldig mange av de er her for å lære engelsk, så mange av de snakker dårlig engelsk. Spesielt asiatene.. Også er det noen folk som bare er på rommet sitt, og som ikke snakker med noen der.. Men vi har vært en gjeng på pluss-minus 25 folk som har hengt sammen og festa sammen på dormen. Så de som var igjen av dem, pluss noen folk utenfra, var med på festen=)
Festen ble kjempebra.. Hadde det kjempemoro! Har ikke hatt så bra fest på doren på leeenge!
Har vært moro å bli kjent med alle der. Folk fra hele verden.. USA, Trinidad, Saudi-Arabia, Chile, Libya, Bolivia, Scottland og Tyrkia for å nevne noen.. =) Og alle sammen har gitt klar beskjed om at hvis noen av oss andre noen gang kommer til landet de bor i er det bare å ta kontakt så får vi bo der gratis.. Anne og Magnus dro jo faktisk til Trinidad med Kendal på lørdag..=) Jeg skulle jo og være med, men som jeg skrev i et tidligere blogg-innlegg droppa jeg det da billetten ble canceled.. Noe jeg er glad for nå, for vil heller være sammen med David nå den siste tiden! =) Men sa til Kendal her om dagen, at hvis jeg noen gang dro til Trinidad kom jeg til å ringe han for å få han til å være lokal guide for meg. Hehe.. =)

Leche, David, Magnus og kompisen hans, Finn, på festen hos Magnus torsdag kveld...

Kristin og meg!

Finn, Magnus, Mohammed og Ben..

Kendal, Magnus, Ramadan, Faisal, David og Leche=)

David, Magnus, Anne, Greg og Finn=)


Fredag ble et resultat av torsdagen, og jeg tvang meg selv ut av senga i halv elleve tiden på formiddagen. Måtte sjekke ut av dormen innen tolv, og jeg hadde enda ikke pakket ferdig tingene mine. Var vel ikke sjekket ut før i ett-halv to tiden..Menmen..;p David kom og hjalp meg så jeg fikk med meg alt sammen til han. Heldigvis bor han bare typ fire minutter å gå fra dormen! Så fredag flytta jeg inn her hos David og hans familie.. =)

Mitt tomme dormroom... :(


David dro på jobb fredag ettermiddag, og jeg gjorde litt hverdagsting.. Vaska klær, kjøpte sysett og sydde igjen puta til David, hvor sømmen hadde ryki..(vet du er stolt nå mor, hehe..), kopierte nøkler til inngangsdøra, osv osv.. Da jeg kom tilbake fra ærendene satt slekta hans på terrassen foran huset.. Tanta sa de hadde kjøpt øl til meg som sto i kjølen nede, og at jeg måtte hente den og komme opp til dem. Og etter hvert som jeg drakk opp kom de med flere.. =) Kjempekoselig, men litt rart og.. Føltes rart å henge med slekta hans uten at han var der. Men var veldig koselig da. Og etter hvert kom jo David også hjem.. =)

Lørdag sysla jeg rundt igjen, frem til David dro på jobb. Da satte jeg i gang og ryddet rommet hans.. Lagde litt system der, for han er som meg...ikke noe særlig glad i å rydde. Og siden han har mye på skolen og jobber mye, mens jeg kun har fritid tenkte jeg å overraske han med å rydde alt sammen, støvsuge, vaske, osv.. Så da gjorde jeg det=) Holdt på i fire timer.. Damn!! Men digg å få det gjort. ;)

Da jeg var ferdig med det ordna jeg meg og gikk for å kjøpe en bagel, møte Ioana, og ta et par øl på Dennys..
Mens jeg var og kjøpte bagel ringte moren til David meg. Hun bare: Hei, vi har grillfest her, du må komme og bli med.. Jeg forklarte at jeg skulle møte en venninne først, men moren sa jeg bare kunne ta med henne og. Så da gjorde jeg det. =) Gjestfrie folk! =)
Hjemme der var hele familien, noen naboer, kollegaer av faren osv.. Og hun ene naboen var faktisk også halvt norsk=) Arti!
Makan til grilling tror jeg aldri jeg har sett før.. Hamburgere, pølser, biff, kylling, maiskolber, agurker og masse mer..og ikke bare litt av hvert slag.. MYYYYE…av ALT!! Damn..skulle tro dama grilla til en hel skole.. Hehe.. Så da ble det litt grillmat og, i tillegg til bagelen.. Også ble det øl=)
Utover kvelden kom David hjem, og festen fortsatte med spansk musikk, biljard, skravling og mer øl! =) Moromoro.. Og kake og faktisk.. Nabojenta fylte nemlig fire år i går, så da ble det kake og=)
Digger familien til David, kjempekoselige folk! =)

Så dette har vært en skikkelig puertorican weekend! =)

David og meg lørdag kveld=)


Søndag slappa jeg stort sett av.. David begynte på jobb tre.. Jeg stakk og handla litt på Bergaments, en outlet-butikk rett i nærheten her, som selger unna klær fra alle mulige butikker som de ikke får solgt selv, til billigere pris. Endte opp med en rosa POLO Sport-joggebukse.. Bare ti dollar. Digg=)
Etter det bare slappa jeg av hjemme stort sett hele kvelden. Så tre filmer: ”Runaway Bride”, ”Hitch” og ”Miss Congeniality”. Og etter det så jeg på Forensic Files frem til David kom hjem fra jobb.. =)

I går, mandag, var bursdagen min=)=) WEEE!!! :D Tidenes lengste bursdag og.. Fikk første meld fra Norge litt over seks på kvelden her, den 24.05, for da var det den 25. mai i Norge=), også varte den helt til klokka tolv i går kveld her…dvs. 30 timer=)
Og det var også en offentlig fridag her i USA.. Det var nemlig Memorial Day i går..
Siden David og hele fam’en hans hadde fri fra jobb dro vi alle sammen til Coney Island for å slappe av på stranda der.. David, meg, foreldra hans, tanta, sønnen hennes, dama til tanta, hennes to barn, ”onkelen”, søstra til David, Davids tre fosterbrødre, ”broren” Brian… Svær gjeng! Med oss hadde vi radio, to kjølebager med øl, sandwicher, leker til barna, osv.. Var der flere timer.. ;) Koselig! Men var rart å feire uten familien og alle vennene hjemme..
I går kveld var vi bare hjemme.. Får se om jeg heller feirer litt bursdag i dag! =)


David på stranda i Coney Island i går=)

Camp'en vår.. Slekta til David:)

David og meg=)

Later!! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar