søndag 1. mars 2009

Brooklyn-life <3

Nok en travel uke er forbi her i det store eplet. Akkurat nå sitter jeg her på rommet mitt og venter på Hildegunn og Kristin som akkurat har landet i New York! YEY!! =D Så for å få tiden til å gå fortere tenkte jeg å blogge imens.. ;)

- Søndag kveld hadde vi Oscar-kveld på dormen. Tror det var Magnus sitt tiltak. Han pleier visstnok å sitte oppe over natta i Norge, hvert år under Oscar-utdelingen. Men siden vi i år befant oss her satte vi oss like godt oppe i storstua alle sammen. Veldig god stemning:) I love my dorm=)

- Hele denne uka har vært rimelig stressende. Lange dager på skolen, forberedelser til midtveiseksamener som er rett rundt hjørnet (puh!). Og vi fikk også utdelt en relativt stor foto-oppgave som jeg må begynne på. I tillegg har jeg ikke akkurat slitt ut pensumbøkene siden jeg kom, så har mye å lese på også.. Her er det bare å kjøre på! ;)

- Tidenes beste kinesiske middag med Ioana og Anne mandag. Fant en sjappe nedi her med superbillig (her snakker vi typ 5 dollar) chinese-food..nam!!=)

- Tirsdag kveld var date-kveld. En fyr som sjekka meg opp på subway'en (!) forrige uke lurte på om vi kunne møtes en dag. Jeg dro med meg Anne, han dro med seg broren sin, og vips så hadde vi en dobbeldate. Hehe=) Veldig uformelt, satt bare på en pub og skravlet, men var en hyggelig kveld.. :)

- Onsdag var det filmkveld på dormen. Vi rigget oss til oppe i storstua. Studenthousingen spanderte brus, chips og godis. Bra tiltak! Så filmen The Lookout..

- Torsdag kveld tok Anne og jeg subwayen til Manhattan. Derfra gikk vi over Brooklyn Bridge.
Brooklyn Bridge er 1825 meter lang og knytter sammen Manhattan og Brooklyn, over East River.
Utrolig fin bro i seg selv, og for ikke å snakke om utsikten fra den mot Manhattan Skyline. Man får skikkelig New York-følelse av å gå over Brooklyn Bridge. Fra Brooklyn Bridge har man også fantastisk utsikt mot Manhattan Bridge.

Manhattan Skyline fra Brooklyn Bridge!

Etter vi hadde gått over brua gikk vi ned til en liten park ved vannet, som het Fulton River Park, hvis jeg ikke husker helt feil. Anne og jeg begynte å hoppe rundt og smårope litt da vi så hvor utroooolig pent det var der, og hvor fantastisk fint det var å se opp på Brooklyn Bridge med Manhattan skyline i bakgrunnen.
Tips! Hvis du noen gang skal til NY..DRA HIT!!!! Beautiful.
Vi tok uendelig mange bilder:)

- Etter spaserturen torsdag dro vi tilbake til dormen for å feire bursdagen til Gokhan, en som bor her på dormen. Han hadde bursdag i uken som var. Vi vorset litt på rommet hans alle sammen, også ble de fleste med ned på Denny's etterpå=)

- Fredag kveld var det tid for clubbing igjen.. Peter skulle promote på en klubb i East Village som heter Webster Hall. Litt vors på Küsang's rom og så var det ut.. Nicole, Nikki, Ioana og jeg=) Girls night out! ;)

The girls! =) Nicole, meg, Nikki og Ioana! =)

Vi kom dit, gikk ut av taxien og så ca 50 meter fullpakka kø. MEN; det trengte ikke vi bekymre oss for.. Vi ble nemlig sendt straka vegen inn! Peter tok oss med, og sa til vaktene at vi var med han og skulle rett inn. Og rett inn fòr vi. Null kø, null stress, og en del snurte tryner blandt folk i køen da de så at vi slapp rett inn mens de måtte vente ute i kulda. =) HAHA!!
Og ikke nok med det.. Da vi hadde vært inne en stund, dansa og hatt det gøy, ville vi sette oss ned litt..men det er ikke bare-bare på en New York-klubb.. Med mindre man kjenner folk=) Peter pekte på bordet sitt, vi jentene gikk bort.. En stor, streng vakt stoppa meg med armen da jeg prøvde å sette meg ned. "You can't sit here!", lød det.. "But I'm with Peter", sa jeg. "Oh, ok, sit down", sa han og smilte.. FETT!! =) Og på bordet var det jo såklart også gratis drinker igjen.. Fiiiine greier=)

- Lørdag var det frokost med Ioana og Nikki på Subway nedi gata=) Nam!
Og klesvask etter det.. Litt gjøremål har man her og.. ;p

- Midt på dagen på lørdag gikk brannalarmen her på bygget (noe matlaging), og da dukket selvfølgelig brannvesenet opp.. Er ikke til å stikke under en stol at vi jentene trivdes.. NICEEE!! ;) FDNY..pene å se på de ja..

FDNY!

- Lørdag kveld: Cocktail-kveld med jentene.. Nikki, Nicole, Anne, Stacey, Ioana, Jamie og meg! Cocktails, kortspill, og skravling...masse skravling! SUPERKOS=)

Cocktail-night! Nicole, Jamie, Nikki, Anne, meg og Stacey! =)

Ut på Denny's etter det.. Og etter det igjen ble jeg med en vennegjeng fra Denny's, som jeg har hengt med når jeg har vært der i det siste, til en kjeller noen gater fra Denny's, hvor det var biljard-nach. Jeg hadde klart å skryte på meg heftige skills hva angikk biljard, og nå skulle det bevises! Det gikk IKKE bra... Tydelig at de har spilt en del biljard oppigjennom, for jeg tapte så det JOMA! Menmen.. =) Moro var det likevel. Faktisk så moro at klokka helt plutselig var åtte om morran i dag tidlig. Så da fant kompisen min, David, ut at vi like greit kunne gå ut og spise frokost før jeg stakk hjem. Så da gjorde vi det=) Det er det som er så herlig med New York...ting blir tatt på sparket all the time! :)


Knallhelg! ;D


Later!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar