torsdag 12. mars 2009

Besøk fra Norge! :)

Da har det gått en stund igjen siden siste innlegg. Søndag den 1.mars fikk jeg besøk fra Norge. Hildegunn og Kristin fløy over dammen for å sjekke ut New York!! :)
Det var to trøtte og slitne jenter som kom til Brooklyn søndag ettermiddag etter mange timers reising.
For å holde de våkne slik at de skulle klare å snu døgnet dro Ioana, Anne og jeg dem med oss til middag på Hard Rock Cafè på Times Square.. En stor deilig Hard Rock-burger senere returnerte vi til neighbourhood'n. Jentene hadde tydeligvis dratt med seg skikkelig drittvær fra Norge, så her var det skikkelig NYC snøstorm søndag. Ikke supert vær for utendørs sightseeing, så var like greit å bare utsette det.

Mandag etter skolen møtte jeg jentene igjen. Vi shoppet i Broadway & Lafayette-området på Manhattan. Masse kule butikker der, så her gikk VISA'n varm gitt, og hjem til Brooklyn dro vi med Levi's-bukser, topper, gensere, skjorter...you name it! Ikke ille dyrt var det heller! KUPP! ;)

Mandag kveld ville jeg vise dem min kjære stampub, Denny's. Vi vorset litt på dems rom (de leide seg eget rom her på dormen for oppholdet) og gikk deretter ned til Denny's. Kjempemorsom kveld/ natt, med biljard, øl og Brooklyn-boys=)
Hildegunn og Kristin på Dennys=)

Dette ble slettes ikke den siste kvelden vår på Denny's.. Faktisk likte Hildegunn og Kristin seg så godt der at vi var der hver gang vi dro ut.. Ble vel 5-6 turer dit i løpet av uka. De ble kjent med vennene mine der nede, og vi hadde mange morsomme timer der;)

Me and my homeboy, Ben=)

Hildegunn og meg klare for stampuben!


Meg, Hildegunn, Kristin, bartender Eric, og bartender Frankie=) Greie å kjenne..snille som bare det.. Har ikke betalt for drikke på Denny's på lenge=)

Etter at Hildegunn tilbrakte så og si hele tirsdagen i senga var det på tide med litt sightseeing på onsdag.. Anne, Hildegunn, Kristin og jeg tok subwayen til York St, gikk derfra ned til Fulton River Park (stedet man kan se opp på Brooklyn Bridge med Manhattan skyline bak). Deretter gikk Hildegunn, Kristin og jeg over Brooklyn Bridge. Anne var forkjøla og møtte oss på andre siden, ved Pier 17, hvor vi spiste middag=)

Kristin på Pier 17 med Manhattan skyline bak seg;)

Middag på Pier 17;)

Ellers var jentene på sightseeing selv en dag jeg var på skolen. De var i Central Park, på toppen av Empire State og på Times Square såvidt jeg skjønte.. Så da har de ihvertfall fått sett noe av det viktigste etter min mening.

Videre ble det som sagt mange turer på Denny's, veldig mange mexikanske og kinesiske take-out-middager, shopping i Downtown Brooklyn (Jay St), masse skravling og moro.

Vors på H.gunn og Kristins rom. Ioana, meg og Hildegunn:)
Været varierte også heftig fra snøstorm-tendenser de første par dagene de var her til sol og t-skjortevær den dagen vi shoppa ved Jay St. :) It's New York baby! ;)

Lørdag kveld var det vors her på dormen, på Nikki's rom. Alle derfra dro på et houseparty med noen venner av Nicole, mens vi dro på Denny's igjen. haha! :)

På Nikki's rom lørdag. F.v: Darryl, en ukjent venninne av Nicole, Ioana, Nicole, meg, Nikki, Anne, Kristin, Hildegunn og Stacey;)

Søndag kveld tok Eric (bartenderkompisen min fra Denny's som også hadde fått et godt øye til Kristin) med seg oss tre jentene, Hildegunn, Kristin og meg, på kino. Han henta oss på dormen og vi dro til Alpine Cinema. Der var David på jobb. Visste ikke at det var den kinoen han jobba på engang jeg. Sammentreff! :) Vi så på Friday the 13th. Hadde rimelig såre stemmebånd da vi kom ut igjen.. Skreik litt ja. Hehe..
Etter kinoen dro vi til en spillehall og spilte biljard. :)
Så bar det tilbake til dormen og deretter til Dennys en snartur igjen.

Hadde en kjempefin uke med jentene:) Synd de ikke kunne bli lenger.. Men har hørt en liten fugl kvitre om at Kristin kommer tilbake i mai! ;) Det skal bli skøy! :)

Da jentene dro tirsdag ettermiddag dro David og jeg på kino. Så Slumdog Millionaire. Superbra film!!

Ellers har de siste dagene gått med til skole. Skal levere mellom 7 og 10 sider om journalistisk etikk i forbindelse med Ali Farah-saken innen søndag! Blæh.. Vanskelig for meg som aldri har skrevet en akademisk besvarelse før. Menmen, skal vel gå bra til slutt tenker jeg;)

Ellers var jeg på Denny's en tur i går og en tur hos David. Biljard-skills'a begynner å komme seg nå, men han kicker fortsatt ass'en min ganske greit. Får vel bare øve mer;)

Nå må jeg fortsette med oppgaven min. Vil bli ferdiiiig!! =) ...for i kveld er det vors med jentene fra dormen og så ut og clubbe på Webster Hall. ;)


Blogges senere=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar