onsdag 25. februar 2009

Manhattan Clubbing

Vorspiel med noen av folkene fra dorm'en før Marquee fredag! :)

Til nå har vi dratt mest på puber, barer og lounger når vi har dratt ut.. Så vi følte d var på tide å dra på en skikkelig klubb. Peter, som bor her på dormen, hadde fått seg jobb som promoter for diverse klubber, og fredag kveld dro vi til Marquee, en av USA’s topp 20-klubber ifølge ryktene. Der sto vi litt i kø først, mens Ne-Yo (!!!)’s venner slapp inn, og så kom Peter og hans kollega Divine og slapp oss inn forbi resten av køen. Hihi, moro.. :)
Jenter kom gratis inn, gutter måtte betale 20 dollar. –Noen fordeler skal vi ha og! ;)

Ida fra skolen, og meg på Marquee=)

Inne møtte høy musikk oss, med flere barer, dresskledde sikkerhetsvakter, stappfullt dansegulv nede og tre trapper som førte opp til et enda fetere område i 2.etg, med sofakroker og dansegulv. Vi hadde bord oppe, det var digg=) Det var også noen fyrer som sto og lagde drinker til alle rundt bordet gratis.

Dansegulvet nede på Marquee!

Folk danset i sofaer, på gulvet var det stappa med folk, og noen dansa på bordene innerst i lokalene. Musikken var knall. Moro å ha testa litt skikkelig clubbing på Manhattan, spesielt på en så hipp club som Marquee. Peter fikk også møte Ne-Yo (mannen bak bl.a. sangen "Closer") personlig denne kvelden, og ifølge Peter var Divine, som jeg hang med den kvelden, en kompis av Ne-Yo.. Thats coooool=)

Denne typen klubber ga mersmak...

Så på lørdagskvelden var det på tide å sjekke enda et utested. Denne gangen skulle Peter promotere på The Mansion, og jeg hang meg på. Etter vorspiel i super-kåken til James dro jeg for å møte Peter ved Club Mansion, som ligger i Meatpacking District, ikke langt fra Marquee.
Ioana og meg hos James på lørdagen=)
Sto ikke lenge i kø før det kom en fyr og hentet meg og tre andre midt i køen og slapp oss inn. Måtte bort til en luke og si jeg var på gjestelista til Peter for å komme inn gratis. Så fikk jeg en lapp med meg som jeg viste frem til sikkerhetsfolkene lenger inn i lokalet, og de slapp meg forbi innbetalingsskranken og videre inn i lokalet. Like etter meg kom fire andre jenter fra skolen. Vi fem ble med Peter opp til bordene der han og Divine og resten av promoterne hang. Der var det gratis drinker. Sto masse glass og en svær flaske vodka som klubben spanderte, samt noe blandevann, så her var det bare å blande selv..flotte greier! =) Fint for meg som er på studentbudsjett, for i baren var det $50 i minimum på kortbruk. Andre utesteder pleier å ha 10 dollars minimimsgrense, så det sier vel litt om prisene der.
Jeg ble faktisk også fortalt at hvis det kommer guttegjenger alene uten å ha med seg jenter, MÅ de kjøpe en flaske champagne eller vodka (ligger på ca 250 dollar flaska der inne) for å få komme inn.. SYKT!!

Men Club Mansion var virkelig et fett sted. Masse, masse, MASSE folk..tipper det var værtfall 5000 personer fordelt rundt inne på den gigantiske klubben. -Og en av stamgjestene der som jeg snakket med sa dette var en rolig kveld der!!
Det største dansegulvet på The Mansion:)

Vel inne i lokalet går man opp en trapp, gjennom en slags hall med garderober, toaletter osv. På andre siden går man ned en trapp igjen og blir møtt av en DJ-booth, noen barer og et svært dansegulv. Hvis man går litt lenger inn kommer man til et enda større dansegulv. Opp trappene fra det dansegulvet igjen kommer man opp til bordene vi satt ved sammen med Peter og Divine.
Dette stedet må bare oppleves. Sykt, sykt, sykt.. Dette er noe annet enn Martin’s det;) hehe..
Clubbing på Manhattan er noe for seg selv!! =D

1 kommentar:

  1. det så siinnsykt fett ut!!
    sendte forresten avgårde kortet ditt i dag, camilla :)

    SvarSlett