onsdag 18. mars 2009

MCNY - My school!

Føler bloggingen i det siste stort sett har dreiet seg om fritiden min i New York. Så her kommer et innlegg om skolen min.
Min skole heter Gateway College og ligger i 11. etg på Metropolitan College of New York, på Manhattan (Varick & Canal Street for dere som er kjent)..
Dette er skolebygningen. Jeg holder til i 11. etasje.
Her i USA, spesielt i New York er det streng i forhold til sikkerheten. Man kommer ikke inn i bygget uten student-ID. Er man gjest må man frem med legitimasjon, og signeres inn.
Det står vakter når man kommer inn i bygget som spør om ID hver gang du kommer inn. Det samme gjelder biblioteket og kantina i 12. etg. Der kommer man heller ikke inn uten student-ID.
Mitt student-ID!
Jeg studerer reportasjejournalistikk og foto. Spennende:)
Vi har utrolig mange flinke og kunnskapsrike forelesere, så her er det mye å lære.
Nå på søndag som var leverte jeg min første midteksamen. Faget var journalistisk teori. Oppgaven handlet om journalistisk etikk. Vi skulle skrive om etikken i forbindelse med Ali Farah-saken. (Ali Farah som ble slått ned i Sofienbergparken for halvannet år siden, og Erik Schjenken som dro fra han). Jeg fokuserte på om det var riktig av media å henge ut Erik Schjenken som rasist før det i det hele tatt var bevist at det han gjorde evt var rasistisk motivert.
I og for seg spennende oppgave, men ble litt svett av den og for å si det mildt. Ikke bare måtte jeg skrive om et vanskelig tema, med veldig mange sider av samme sak. Oppgaven skulle jo og skrives på en akademisk riktig måte.. Sånn og sånn skal kildehenvisningene være, sånn og sånn kan du gjøre men sånn og sånn er uaktuelt i en akademisk besvarelse. PUH! Dette var nytt for meg, så måtte grille hjernebarken litt. Men fikk da levert en oppgave jeg var tålelig fornøyd med innen fristen. Så da gjelder det bare å håpe sensor er enig;) Hehe..
Nå på torsdag skal vi levere en reportasje om den finansielle krisa, og om en eller flere personer/ firmaer, e.l. som er berørt av denne.
Ellers har vi midterms i American Topics og i Reportasje som begge skal leveres i månedskiftet mars/ april. Så har nok å henge fingrene i.. ;) Men tror det verste er over så langt med etikk-oppgaven som ble levert søndag. Deilig! ;)

Når man kommer ut av heisen i 11.etg på MCNY henger denne saken på veggen.

Ellers er utsikten fantastisk fra skolen. Bildene over og under viser utsikten fra kantina i 12. etg. Fra klasserommet mitt kan man og se Hudson River, men det har jeg ikke bilde av her nå..

Jeg liker skolen min:) Trivelige folk, fin bygning, og med sentral beliggenhet like ved Chinatown. (Veldig praktisk når vi plutselig noen dager får 1.5 timer lunsjpause.. Kort vei til restauranter og shopping) ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar