fredag 20. mars 2009

De siste syv dagene i NY :-)

Fredagen begynte bra. Peter hadde nok en gang klart å overtale oss jentene til å ta turen til Webster Hall. Vi pre-gamet litt på rommet vårt, og satte omsider kursen mot Manhattan. Kom inn på clubben, danset litt, satt litt ved bordet til Peter, hang rundt i de forskjellige etasjene. Edru. Kjedelig. Crowded! Dette er typen sted hvor man har det særdeles morsommere med litt innabords. Er man klin edru blir det for mye folk som dytter, skviser seg forbi, etc.. Så jadda..traska litt rundt. Fant tyve dollar på gulvet (yey!), og dro omsider tilbake til Brooklyn med Nikki og Anne:)
Nikki la seg. Anne og jeg dro på Denny's. Der sørget de andre bargjestene samt bartenderne for at råkkefoten kom frem jah:) Hadde det moro:) Kvelden endte med nattmat/ frokost med Eric og Anne. Camilla var særdeles...ehem..trøtt!? hehe.. :)


Lørdag var det tid for oppgaveskriving. All skrivingen som var blitt utsatt de siste ukene til fordel for morsommere påfunn skulle ned på arket denne helgen. PUH! Unnet meg pause til å spise lunsj med David, og så var det litt oppgaveskriving igjen.

På kvelden vorset vi litt her på dormen, hos Nikki og hos Gokhan, før vi dro til Dennys. Livlig der på lørdag. Veldig moro. Nach hos David etter noen timer på Dennys. Mange på nach. Selv om David EIER meg hva angår biljard slår jeg ihvertfall vennene hans! Hah.. Norway-POWAHH!! ;)

Vors på rommet til Gokhan. F.v: Ben, Nikki, meg og Gokhan.


Søndag var det på tide å virkelig ta seg sammen og skrive. Deadline var 22.00. Jeg jobba og jobba og jobba.. Og ble omsider ferdig:) Leverte litt over ni på kvelden. Stressordna meg og dro på kino med jentene for å feire..
Nikki, Ioana, Anne og jeg dro på en kino nærliggende Prospect Park. Herlig..kun to subwaystopp fra dormen. Vi merket vi var sultne. Kinoen skulle begynne 22.00., klokken var 21.45. Vi løp til en kinesisk takeout-sjappe. Kjøpte mat, smugla det inn på kinoen, gikk opp utallige trapper (salen vi skulle til var selvfølgelig på toppen..uflaks), og satte oss til rette. Dro opp chinese-food'en og kosa vårs. Må ha sett greit dumt ut..diverse begere med mat stabla i alle retninger. hehe.. Menmen, you gotta do what you gotta do;)
Jeg kjøpte meg og en cola.. Ba om stor. Når man ber om stor her får man virkelig stor. Faktisk så stor og tung at jeg hadde problemer med å holde den med en hånd. Haha! Da har vi lært av det.. Amerikanere kødder ikke når de sier big size!! ;)
Filmen vi så het Last House on the Left. En slags skrekk-splatter. Var litt bekymra, for David sa jeg kom til å bli super-redd og skrike masse. Men neida..tøffa skreik bare èn gang...og det var fordi en bil krasjet i en annen bil helt uventet. Skvatt! Can't blame me for that one! ;)
Filmen var veldig bra faktisk.. Den var über-spennende, og den hadde, i motsetning til mange andre skrekkfilmer, en bra historie, og en happy ending.. Me like!! :)
Fin måte å feire eksamen på! :)


Mandag hadde vi 1(!) time på skolen. Hah.. Hardt liv!! Så da skolen var ferdig tenkte jeg å feire ekamen litt til med å dra på shopping (fordi jeg fortjente det, hihi!).
Jeg dro til Jay Street, Brooklyn. Alene. Herlig..farte rundt i butikkene som jeg vil:) Planen var å kjøpe jeans og sneakers.. Planen feilet ikke:)
Et par Rockawear-jeans på salg (før $80, nå $40)..ikke dyrt verken før eller etter egentlig. Og enda et par jeans til $7. (haha..49 kr for en bukse..latterlig!).
Kjøpte verdens søteste sneakers fra Pastry (samme designer som hun som designer Baby Phat såvidt jeg har skjønt).. Digger de skoene! :)

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Handleturen resulterte også i 3 singleter, øredobber (som røyk første gangen jeg brukte de..jackpot!), og et armbånd:) Alt dette for $100...(700 NOK...hahaha).


Mandag kveld....Denny's! (sjokk!) hehe..


Tirsdag startet jeg dagen med en joggetur, av alle ting.. Joggeskoene har ikke akkurat blitt slitt ut mens jeg har bodd her, men tirsdag fikk jeg et sjeldent (tro meg på ordet sjeldent) kick! Så jeg løp ut i den herlige morgensolen. Jogget til Prospect Park og et stykke innover der, og så tilbake igjen. 35 min.. Er da en start:)


Vi begynte senere på skolen på tirsdag pga St. Patricks Day (amerikansk tradisjon for å feire irske folk i New York, kort fortalt). Hvert år på St. Patricks Day kler folk seg i grønne klær, og ting med firkløvere på, og går i parade, osv. Kan på mange måter minne om 17.mai-feiring.. (!)..
Jeg droppet forsåvidt paraden til fordel for joggeturen.
Dro på skolen etter det. Noen få timer undervisning. Utendørs lunsj (årets første tror jeg det var) på Subway's med Ioana. Og shopping igjen. Ioana og jeg dro til Jay Street. Jeg fant sko på salg! YEY! :) Og en veske til $5 (haha igjen).. :-D Ioana kjøpte og diverse før vi dro hjem:)


Tirsdag kveld dro Nikki og jeg til Dennys. Måtte jo feire St. Patricks Day!! (..vi er gode på å finne unnskyldninger for å ta en tur ut..) hehe.. ;)


Bartender Eric dressed up for St. Patricks Day! :-)


Masse folk på Dennys for tirsdag å være.. Moro! Jeg fikk også snatcha til meg en grønn hatt der (litt usikker på om det er en typisk St. Patricks Day-hatt..men who cares. Jeg later som!).. Det var nemlig en kompis, Shawn, som gikk rundt med hatten. Han satte den på hodet mitt, og før jeg skulle gå spurte jeg om han ville ha den tilbake. Han sa den ikke var hans, og siden ingen andre hadde gitt inntrykk av å eie den i løpet av kvelden ble den med meg gitt. David lurte på hva i all verden jeg hadde på hodet, og mobba meg evig mye! ;p
Var en veldig bra kveld. Bortsett fra en politimann som kom inn i kilt og med sekkepipe og begynte å spille skotske sanger som han påstod var irske. Skotske Nikki ble mildt sagt forbanna..hehe.. ;) Søt altså! =)

Nikki, meg og Shawn. Shawn med hatten jeg endte opp med å eie.. ;)


Onsdag. HERLIG vær. Kjempevarmt. Senvårs-temperaturer i mars.. I can get used to this!:)
Satt MASSE ute i sola..nøt været..med New York vet man jo aldri hva slags vær som kommer dagen etter. Makan til værsyk by skal man lete lenge etter! ;)
Storesøstrene til Anne ankom onsdag ettermiddag. De skal være her til søndag, og hadde leid rom på dormen. Koselig:)
Onsdag kveld..tv-kveld hos David:)


Torsdag: Skole. Hjem. Slappe av. Lekser. Facebook. The usual...
Så var det på tide å ordne seg litt.. Anne skulle ta med søstrene sine til Smith Street her i Brooklyn. Jeg skulle henge meg på. Vi tok noen øl på rommet dems.. Eric sendte meg melding om at han var på jobb på Dennys, og at vi burde komme innom der før vi dro til Smith Street. Det gjorde vi. Så fort vi var inne døra fylte Eric opp fire shotter med sambuca og hentet fire øl. On the house! :) Kvelden utartet seg i samme dur som den startet. Vi kom oss aldri til Smith Street. Var supermoro på Dennys:) Mange kjentfolk.. Egentlig mange folk generelt! :) Særdeles bra kveld!

Jamaine, meg, Kevin, Eric og Frankie på Denny's. :-)



Ben sammen med søstrene Hirth! F.v: Borghild, Ben, Jorunn og Anne! :)

I dag er det fredag, og denne fredagen blir vel som fredager flest..livlig! ;)



Later!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar