fredag 27. april 2012

Greencard intervju & roadtrip! :)

Heihei. Etter uendelig mye organisering og forberedelser dro jeg avgårde hjemmefra i halv fem tiden onsdag morgen. Litt over syv var jeg fremme i Raleigh/Durham, North Carolina, klar for intervjuet mitt med USCIS...altså immigrasjonsmyndighetene. Alt sto litt på spill, og alt var avhenging av dette intervjuet, så jeg var selvsagt nervøs som bare det..Eller, fin blanding av sommerfugler og nerver egentlig. ;) Hehe. Klokken halv ni hadde jeg time, og jeg kom faktisk inn på minuttet halv ni. Det er forøvrig noe av det jeg digger med å ikke bo i NYC. Her er alt super-tregt. Jeg er ofte på venterommet i 2 timer, noen ganger mer, ved et legebesøk her i NY, selv om jeg har time og alt. Hadde sikkert venta superlenge om intervjuet var her.. Men ja..til poenget.. Jeg ble kalt inn av en veldig trivelig, stille og avbalansert eldre kar. Tipper han var rundt 60. Intervjuet var over på 7 minutter(!), og han spurte strengt tatt ikke om mye. Jeg ga han kopi av lånepapirene på huset, samt noen ark med bilder av oss som jeg hadde stiftet sammen, som bevis på at vi er ekte gift, og at vi ikke bare giftet oss for at jeg skulle få greencard. I tillegg ga jeg han et brev med bevis på at David er deployed og derfor ikke kan komme. Det er faktisk eneste gyldige unnskyldning til å ikke ha med ektefelle på et sånt intervju; hvis han/hun er i militœret og for tiden er deployed.
Meg før intervjuet, hjemme rett før jeg dro.
Utover det tittet han igjennom søknaden min kjapt, vi skravla litt generelt, og så sa han bare at jeg fra i dag (onsdag) av ville ha 2 års residency, før jeg bare må fornye om 2 år til et 10 års kort. Så da spurte jeg om pass-stempel så jeg kan forlate landet selv om ikke dokumentene har ankommet i posten enda, fikk det, og vips så var jeg på vei hjem til huset mitt i Jacksonville igjen. :p På kvelden pakket jeg, og dagen etter, altså i går tidlig, satte jeg snuta mot New York igjen. ;)


Huset!! <3


På vei til New York stoppet jeg innom Richmond i Virginia og spiste lunsj med Kaja og. Hun bor nemlig der=) Har kjent henne i årevis, men ikke sett henne på minst 3 år nå. Så det var veldig hyggelig! :)



I dag har jeg styra og ordna med diverse œrender, og nå står jeg faktisk på farten igjen.. ;-) Bilen er pakket og jeg er klar for tur. Hvor går ferden tror dere?? ;-) Ja, det kan dere lure på..


Snakkes!



-C.

1 kommentar:

  1. Veldig hyggelig a se deg!!!!! haper tiden hjemme er fantastisk :)

    SvarSlett