mandag 2. februar 2009

Gratis drinker, gjesteliste og SuperBowl! -Enda en bra helg i New York! ;)

Fredag: Etter vi kom hjem fra Philly fredag ettermiddag var det stort sett bare å dusje og ordne seg for fest:) James skulle ta oss med på en club hvor det var gratis drikke hele kvelden, fordi han kjente en som kjente bartenderen. Eneste vi måtte gjøre var å tipse på slutten av kvelden =)

Vi vorset litt hjemme hos oss. Stian (en kompis av meg hjemmefra som bor i Miami) var en tur i New York denne helgen, så han og kompisen hans, Andrè, kom også på vors hos oss. Etter en god del øl, skravling og god stemning dro vi alle fem til et sted jeg for øyeblikket ikke husker navnet på. :) Ble en bra og forholdsvis billig kveld ute..fine greier!;)
Stian, Andrè og jeg - nyter gratis drinker! :)

Lørdag: Jeg sov som vanlig greit lenge, og Anne var ute av døra en god stund før meg.. Etter litt frokost og en tur på Facebook tok jeg iPod'en på øret og gikk ut i det strålende solskinnsværet jeg og:) Først gikk turen til T-MOBILE.. Mobilen min hadde selvfølgelig gått tom for meldinger igjen.. her betaler man nemlig både for å sende og motta...og alt betales på forhånd.. Så sånn helt plutselig går det ikke an å sende meldinger, og da må man fylle på. Så jeg prøvde først å ringe T-mobile.. Venta i over 30 min for å få snakke med riktig person, og da jeg endelig kom frem nektet hun å fylle på fordi jeg hadde norsk kredittkort!! Møkkadame.. Gikk helt fint med samme kort to dager før.. Uff..så da var jeg sint, banna litt på norsk og slang på røret. Men ble glad igjen da jeg hadde vært innom butikken og fylt opp:)

Derfra gikk turen videre mot typ Ground Zero (uten at jeg visste det var denne veien jeg gikk før jeg kom dit...-NY er ikke stedet for folk med dårlig/ingen stedssans. hehe..).. Men var veldig koselig å bare gå rundt for meg selv og høre på musikk..man finner alltids frem til slutt. :)

Også denne kvelden ble det bytur.. Identity Lounge het stedet vi var på. Stilig club på East 6th street:) Var litt gratis champagne å få..var på gjestelista denne kvelden..:) -Nok en gang takket være James:) Senere dro vi til et sted på East 7th for å møte Josh:) Var der en stund før vi stakk hjem igjen.
Klar for bytur =)
James, Josh og Anne.

Søndag: Møtte Sina og Anna (jentene vi ble kjent med i Philly). De var på dagstur i New York, og vi møtte de på lunsj.. :)
Anne, Sina, Anna og meg!

Kvelden var stort sett satt av til øl, pizza og SuperBowl! ;)
Noen kompiser av James hadde superbowl-party, og vi tok turen:)
Det rare med fester her i USA er at det ofte er den som har festen som handler inn all alkoholen. Værtfall det jeg har erfart til nå. Vi tok med et par six-pack for å være hyggelige, men da vi kom inn døra sa Zach, han ene som bodde der, "you didn't have to bring that..you know I allways have enough.." :) Og de hadde også hele spisestuebordet fylt opp med snacks osv..
Skikkelig uvant for meg dette med at man ikke har med drikke selv. På alle fester i Norge har man liksom med selv, men sånn er det ikke her. Sånn var det forrige helg og, på festen med CBS. Det var alt av drikke fikset av de som hadde festen, og man kunne bare gå og ta. Rare greier altså..hehe.. ;)
Superbowl: Pittsburgh Steelers vs Arizona Cardinals!
Vi var ikke på SuperBowl-festen kjempelenge (men lenge nok til at Jacob, han ene som bodde der rakk å be oss på fest til sommeren). De pleide visst å ha fester på balkongen om sommeren. Leiligheten lå i 11.etasje, med utsikt over East River, så han skrøt veldig av sommerfestene der oppe. I'll be there;) hehe..

Vi stakk hjem forholdsvis tidlig i går for å pakke sammen tingene våre i 170 Elizabeth Street. I dag flyttet vi nemlig til Brooklyn. Var litt vemodig å dra derfra, men så fort vi kom ut hit ble alt bra. Superfint her, og jeg vet jeg kommer til å stortrives;)
Forteller mer om Brooklyn i morgen.. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar