lørdag 14. februar 2009

From a Brooklyn point of view... ;)

Da har det nok en gang gått noen dager siden forrige innlegg.. Men sånn er det når man er college-student; So little time, so much to do;)
Men her kommer altså en oppdatering fra de siste dagene..delvis i stikkord-form.. =)

- Bråbestemt tur på Denny's (lokalpuben) mandag kveld (9.jan), med Magnus i klassen (som bor her på dorm'en), og noen andre som bor her. Kjempedeilig å bare bråbestemme seg for å ta noen øl, uten å tenke på sjåfør hjem, osv osv.. :)
- Besøk på Apollo Theatre onsdag kveld.. (skolen spanderte!! hihi..). Teateret ligger i Harlem (125th street), og er verdenskjent. Helt siden 1934 har det hver onsdag kveld klokken 7.30 PM vært Amateur Night der, hvor unge talenter kan prøve lykken. Før var det det eneste stedet i New York hvor afroamerikanere fikk lov til å opptre. Mange store stjerner har blitt oppdaget her, hvor alt bortsett fra å kaste tomater er lov.hehe. Liker ikke publikum opptredenen blir du buet ut! hehe.. Stemning!! =) Dette tar helt av, og jeg anbefaler alle som besøker New York til å dra dit! =)

Apollo Theatre i Haaarleeem!!=)

- Tur på Denny's igjen torsdag kveld, etter vors på Peter's rom. Møtte igjen spandable Rudi, som jeg ble kjent med der forrige helg, så da ble kvelden billig for min del=)
De er generelt rå på å spandere her borte. Denne kvelden ble jeg i tillegg spandert på av bartenderen, og etter jeg hadde drukket opp den kom han med en til og sa "this is from the guy at the end of the bar", og der satt en fyr som nikket og smilte. Han kom ikke engang bort for å prate med meg, spanderte bare av ren hygge:) Ja takk sier jeg bare as..har tross alt studentbudsjett. hehe.. ;)

Ioana, Darryl og Anne på Denny's torsdag kveld;)

Ioana og meg! :)

- Fredag hadde vi fremvisning av bildene våre på skolen. Første fotoinnlevering ferdig! =)
Men jeg klarte heldigvis å lure meg til at de hoppet over mine bilder..liker ikke offentlig evaluering og visning på storskjerm=) Læreren gikk igjennom og ba oss si ifra når våre bilder kom opp. Jeg sa det for lavt til at han hørte det, og gadd ikke rope ut at han hadde gått forbi dem for lengst.hehe..

- Etter skolen gikk Peter, Anne og jeg tur til Prospect Park. Kjempefin park som kun ligger ca ti minutters gange fra her vi bor (eller to stopp med subway'en). Samme arkitekter som står bak både Central Park på Manhattan, og Prospect Park. Nydelig! :)
Etter det var vi på en Thai-restaurant nedi veien her. Billig og god mat!

- Fredag kveld...guess where we went?!..yeap; Denny's=) hehe.. Nok en gang kom Rudi og spanderte..flotte greier;) Før Denny's vorset vi på et rom her på dormen=)
Vors på dormen: Ioana, meg, brasilianske Jenny, Anne, Peter og Magnus.

Ioana, Küsang og Anne shotter Tequila;)

- Lørdag var Anne og jeg i Park Slope her i Brooklyn. Tittet litt rundt og spiste lunsj på et lite sted som het Brooklyn Bread. Var også og handlet på en stor altmulig-butikk som skulle stenge dørene for godt. Mye billig å kjøpe=)
Park Slope er veldig koselig. Kjempefint område, som på noen måter minner om SoHo-området.. :)

- Lørdag kveld var det Valentinesparty i gamleleiligheten vår i Elizabeth Street på Manhattan. Stappfullt med folk fra skolen. Lå litt fratparty-stil over det..moro:) Peter var med Magnus og meg dit og han bare: "You norwegians really know how to party.." hehe.. Artig:)
Apropos Valentine: Her i USA tar de heeelt av når det er Valentines Day. Butikkene har dedikert egne reoler til kun hjertesjokolade, hjertekort, hjerteballonger, kort som spiller kjærlighetssanger når du åpner dem..you name it!! De er ille opptatt av det her borte! ;)
På ettermiddagen på lørdag var Ioana, Peter og jeg ute og gikk tur, og vi gikk forbi et bolighus hvor de hadde valentinspynt i vinduene..på samme måte som julepynt. Men de hadde søren meg mer valentinspynt enn jeg har julepynt i vinduene hjemme. Sprøtt! hehe..

-I dag (søndag) har vi (Anne, James, Peter, Magnus og jeg) gått tur. Dette er Magnus og Peters tradisjon; Sunday Stroll..;) Deilig å gå tur, få frisk luft, og se oss rundt i herlige Brooklyn! Skal definitivt gjøre det til en tradisjon jeg og. Herlig. Vi gikk til Prospect Park, og en god del rundt der. Masse folk der i dag. Gjenger som spilte amerikansk fotball, noen som spilte soccer, barnefamilier på tur..osv, osv. Heldige med været var vi og..forholdvis varmt, og sol=)
Vi gikk et godt stykke i dag=)

Peter, Magnus, meg og James i Prospect Park. Anne var fotograf:)


Ellers må jeg si jeg virkelig har falt helt for Brooklyn. Jeg er glad jeg bor her nå. Digger Brooklyn. Deilig å komme litt ut av stresset på Manhattan noen ganger. Dessuten..hvis jeg hadde både bodd og gått på skole på Manhattan hadde jeg nok ikke fått sett så mye annet.. Hadde nok ikke giddi å dratt så mye utenfor Manhattan da. Nå som jeg bor i Brooklyn, og skolen ligger på Manhattan får jeg sett flere deler av New York=) Brooklyn er knall! :D
Dessuten er alt mye billigere her enn på Manhattan:)
I morgen er det Presidents Day og det er en nasjonal fridag her, så skolen vår er stengt! :)
Så hvem vet..kanskje blir det en tur på Denny's i kveld og.. =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar