mandag 9. februar 2009

Hektisk helg i New York! ;)

Da var det vel på tide å oppdatere litt på bloggen igjen.. :) Skjedd så mye de siste dagene så har ikke tatt meg tid til det.. ;)
Etter fotoundervisning torsdag og fredag, (og innkjøp av digitalt speilreflekskamera torsdag kveld..JIPPII!!!), var helgen igang..
Mitt nyinnkjøpte kamera! <3
Den startet med middag på Gonzales y Gonzales på Manhattan, sammen med hele skolen. Gratis meksikansk middag..ikke verst, ikke verst.. ;) Etterpå var vi en gjeng fra skolen som gikk på Gatsby's i SoHo (et sted Anne og jeg var på mens vi bodde på Manhattan). Koselig stemning der! :)
Etter det dro vi på en jazz-klubb som het Fat Cat. Utrolig stilig sted. Var som å komme inn på en jazz-klubb fra 50-tallet (selv folk som ikke liker jazz ville likt seg her). Var masse ping-pong-bord der, mange biljardbord. Noen satt og spilte sjakk osv. Og hele tiden spilte de jazz live fra scenen. Sjarmerende sted, absolutt=)
Ioana og Magnus i klassen min på Fat Cat fredag kveld =)

Lørdag klokken 12 var det oppmøte på skolen. Vi skulle nemlig på rebusløp! ;p
Ble delt inn i lag på ca 10 og 10. Vi fikk utdelt norsk flagg, team t-skjorte, kart og bok om New York. I tillegg måtte alle lag ha med seg kameraer, for å bevise at vi hadde vært på alle postene rundt omkring på Manhattan.

Turen gikk først til Battery Park (downtown), hvor vi skulle finne The American Indian Museum, og ta bilde sammen med en American Indian (!)..
Så var det tid for å besøke oksen på Wall Street og ta bilde der. Etter det dro vi til den norske sjømannskirken, hvor vi ble servert norsk risengrynsgrøt (NAM!).
Vi var også innom Central Park, Union Square, Times Square og Columbia University. I tillegg gikk i masse. Og vi måtte også bevise at vi hadde benyttet oss av tre fremkomstmidler. Det ble subway, buss og taxi.
Etter 5 timer på kryss og tvers på Manhattan møtte vi opp på Pier 17. Der ventet skoleledelsen med gratis pizza til oss. Ganske idyllisk..-solnedgang, utsikt til både Brooklyn Bridge og opp på Manhattan skyline. Herlig!! :)
Meg foran litt av Manhattan skyline! =)

Vel hjemme i Brooklyn igjen var det fest-tid. Litt vors med en ny bekjent, Peter, og hans kompiser, Steve og Joe, samt Anne :) Så dro vi rett nedi gata til stampuben dems. Der møtte vi også flere fra dorm'en. :)
Var deilig..kun to minutter å gå fra dorm'en, og pub'en var slettes ikke verst! Blir nok flere turer hit.. :)
På lokalpuben nedi gata med folk fra dorm'en! =)
Søndag morgen var det nokså tidlig opp igjen. Vi skulle se musicalen "Mamma Mia" med skolen.
Vel fremme på Broadway rakk vi akkurat en tur innom Starbucks før forestillingen begynte.
Fantastisk show. Morsomt og fengende! :)

Så var Ioana og jeg på trasketur rundt på Manhattan en stund før vi returnerte til Brlyn. =)
I dag har jeg vært på skolen i hele 2 (!!) timer. hihi.. Deilig å ikke alltid ha fulle dager.
Etter skolen dro Ioana og jeg på shopping downtown Brooklyn. Har handlet syykt mye, men er ikke ruinert av den grunn. Kjøpte meg baggy jeans på Macy's. De kostet vel $60, men med litt rabatter ble det $52.. Ikke ille, værtfall ikke når det er merke.. Kjøpte også utallige sett undertøy, et par singleter og en stor dunjakke. (Alt dette, inkl buksa og alt kom på 700 norske kroner).. haha=) Så nå er Camilla fornøyd! ;)

For hver dag som går liker jeg New York bedre og bedre..dette er virkelig drømmenes by!
Før jeg reiste sa jeg at jeg ikke trodde jeg noen gang kunne bodd i New York for godt, eller USA for den saks skyld.. Men jeg begynner å tenke i andre baner (ikke at jeg har planer om det mamma, så du kan slappe helt av..hehe), but I'm just saying.. ;) Jeg liker meg her, og føler meg allerede litt "innfødt"..hehe;)

Blogges senere! ;D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar