onsdag 4. februar 2009

Adresse i Brooklyn & skolestart! :)

Etter alt tullet med bolig endte vi til slutt opp i Brooklyn after all. Skolen kunne ikke bryte kontrakten, og da vi fant en reiserute som stemte ganske bra med tiden skolen hadde opplyst var det egentlig helt greit å forberede seg på å flytte hit.
Så mandag morgen pakket vi det siste og tok farvel med leiligheten i Elizabeth Street, Little Italy. :) Litt vemodig, men samtidig var det veldig godt å pakke ut skikkelig, og komme i orden her på dorm'en i Brooklyn. Vi har så og si levd i en koffert de siste ukene..
Min del av rommet/ hybelen i Brooklyn. =D

Har bare vært her to dager til nå, men må si jeg er veldig fornøyd. For det første er rommet, senga, badet, osv. større enn det ser ut som på bildene på nettet. Det var jo absolutt en positiv overraskelse. Vi har mye større plass her enn vi hadde i leiligheten, og for ikke å snakke om skapplassen. Her har vi eget stort skap i tillegg til en romslig kommode. Vi har også skrivebord her (veldig praktisk å slippe å sitte i senga etterhvert å gjøre lekser).
På rommet er det og en skillevegg midt i, som avskiller Anne's og min del litt. =)
Vi har egen tv på rommet, eget bad (slipper å dele dusj med fire andre jenter), egen gratis tlf til å ringe i NY-distriktet med, vi har vår egen lille kjøkkenkrok, med vask, kjøleskap og mikro.. :)
Er rett og slett storfornøyd!! :D
Deilig å endelig kunne pakke ut ordentlig! :)

Eneste ulempen jeg kan komme på for øyeblikket er at det er litt lengre reisevei inn til midtown Manhattan enn det var fra leiligheten.. Men man venner seg til det og=)
En annen positiv ting med Brooklyn er at dette er et studenthjem. Det bor over hundre studenter fra hele verden her..masse folk å bli kjent med.. Ble kjent med folk allerede første kvelden. :)
Jeg vet jeg kommer til å stortrives her! =)
Og nå kan vi endelig begynne å spare penger på mat også.. Har ikke giddi å fylt opp kjøleskapet siden vi ikke visste når eller hvor vi skulle flytte. Men i går var Anne og jeg på skikkelig handlerunde her i Brooklyn. Handla inn masse mat, kjøkkenutstyr, osv. Så nå er alt i tipp topp orden her. :)
Fra nå av skal utgiftene hovedsaklig prioriteres på opplevelser, reiser og shopping..ikke dyr mat på restauranter.. :)


I dag (onsdag) begynte vi på skolen.. Blir nok en litt tøff overgang i starten.. Har hatt tre rimelig rolige uker nå. Sovet så lenge jeg vil, gjort akkurat det jeg har følt for. Menmen..kommer fort inn i rutine.
Introduksjonsseminaret på skolen, som begynte i dag, varer over helgen. Min klasse (foto & journalistikk) begynner fotoundervisningen i morgen allerede..så nå må jeg se og få kjøpt meg kamera snart..hehe.. Tenkte å kjøpe i morgen..;)

I løpet av helgen skal vi ha velkomstmiddag med hele gjengen (tror vi er ca 100 elever) på en restaurant på Manhattan. Lørdag er det rebusløp på Manhattan (vanker fin premie på vinnerne har jeg hørt rykter om, så her skal det kjempes!), og søndag skal vi se musicalen "Mamma Mia" på Broadway! :)
Mandag begynner studiene for fullt.. Puh!.. ;) Men blir vel moro og, og ikke minst spennende! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar