torsdag 6. mai 2010

Summer in the city... :)

Jadda...det var blogg-dronninga si det, som skulle bli flink og blogge hver dag og greier.. Hehe.. Skylder på eksamensstress, finvær og kvalitetstid med venner og kjæreste.. =)
Her har sommeren begynt å komme for fullt. Siden sist jeg blogga har vi hatt veldig fint vær stortsett. Vært et par dager med litt regn nå og da..men har stort sett vært oppimot (muligens over) 30 grader ute, skyfri himmel og knallsol. Klager ikke jeg.. ;) Værtfall ikke med tanke på at det snødde i Norge for 2 dager siden. Hehe. Uff. Og så på vg-nett i dag at det var omtrent 5 grader i Oslo. Ikke mye å hoppe i taket for det...heh..
Men skal ta med meg litt go'vær hjem når jeg kommer hjem neste måned jeg.. ;)

Ellers er hverdagen som den vanligvis er her borte..bortsett fra at eksamen nærmer seg da. Og som den lesehesten jeg har vært dette semesteret blir jo ikke det noe problem... (I WISH!..).. hehe. Men skal vel gå bra vel..pleier å gjøre det. Men jeg merker jeg begynner å bli nervøs. Hadde siste forelesning i dag. Fikk faktisk også beskjed om at timen jeg hadde klokken 2 i dag var den siste noensinne for Gateway-studenter på MCNY (skolen vi holder til i)..for fra neste semester av skal de visst flytte hele Gateway-opplegget til en annen skole et eller annet sted i New York City.
Men joda..siste forelesning i dag. I morgen er det gjennomgang av eksamensregler osv. Mandag har jeg skriftlig eksamen i engelsk business-faget. Onsdag er det muntlig engelsk business. Torsdag er det skriftlig markedsføring og fredag skriftlig moteledelse. Jippi! Åå så flott uke det blir.... Hmm..men blir iallefall superdigg når jeg endelig er ferdig, og kan nyte over en måned her uten å måtte tenke på å stå opp tidlig, gjøre lekser, osv.. Yay!!! =)
Da skal jeg bare slappe av, være sammen med venner, David og slekta hans, og telle ned dagene til jeg ser min egen familie og venner igjen..gleder meg!! :)

En nyhet da forresten. David ringte meg på fredagen tror jeg det var og fortalte at han hadde fått ny avreisedato til marine-bootcamp'en..: 21. juni!!!! =) Han skulle jo egentlig dra 18.okt. Men nå drar han 21. juni isteden.. Eller rettere sagt, han blir hentet og sjekket inn på hotell dagen før, så dvs. at både han og jeg må ta farvel med Brooklyn den 20. juni.. Jeg tror det var ment to be, as.. Haha...snakker timing da.. ;) Så når jeg er hjemme i Norge i sommer og nyter gamlelandet sammen med alle mine kjære er min kjære uansett ikke tilgjengelig.. Ding-ding-ding-ding-JAAACKPOT! ;)


Hmm..tja, hva har jeg gjort den siste uka mon tro.. Forrige onsdag var vi ihvertfall her. Jeg hadde vært på dormen og hengt med Lene og eks-roomies'a, David henta meg etter jobb og vi skulle egentlig bare ta tidlig kvelden, men så ringte Big-Ben meg.. Han ville ta noen øl. Så han kom hit og vi satte på en dvd med en eller annen standup-comedian og slukte noen øl. Ble en veldig artig kveld. Jeg digger å henge med Ben..han er en del eldre, også han har så mye artig å fortelle osv.. :)

David, Ben og Miguel ser på stand-up show.. :)


Torsdagen dro jeg til Prospect Park. Tenkte å være flink jente og lese litt for en gangs skyld, men på tross av evig mye søvn natta før ble jeg plutselig stuptrøtt med en gang bikinien var på og jeg hadde lagt meg på teppet gitt. Så der lå jeg da, og sov...i 2 timer!! Haha..
Hadde store planer om å lese..bøkene var lagt frem og alt, men sannelig ble jeg trøtt gitt.. Fikk forresten tæn og av å ligge der å sove. Ahh..herlige sommer-New York!

Meg i Prospect! :)
Fredagen slappa vi bare av her. David fikk jo som sagt beskjed om at han var flytta opp. Så lørdag morgen måtte han opp og ta IST foran en eller annen høyt ranket person i marinen (vet ikke hva IST står for men det er sånn fysisk treningstest med løping, styrke, osv..).. Og som den snille wifey'n jeg er lagde jeg pasta middag (som kjent bra å spise dagen før man trener) til han da han kom hjem.. Dritgodt om jeg får si det selv, og utifra bildet synes jeg det ser rimelig innbydende ut, så derfor viser jeg det her.. haha.. :

Mens David IST'et på lørdag dro Miguel og jeg på Bergament.. Jeg fant en knallfin kjole...kjempesøt hvit med brun og grønt på.. Har ikke noe bilde men det kommer vel. Skal ha det på ved en spesiell anledning eller noe sånt.. :) Avskjedsfesten til David eller noe.. :)
Ble med David til jersey og hentet mamma'n og lillebrødrene hans på lørdagsettermiddagen, og da vi kom hjem ble det fightnight-fest her. Noen ganger i året er det sånne store, kjente boksere som skal fighte, og det er big happening her borte. Så David bestilte inn kampen og lagde fest.. :) Koskoskos!!
Bilder her:
Molly og jeg spiller biljard:)

Meg sammen med alle Brooklyn-jentene mine og David! :) Lene, Lauren, David, Molly, Barbra og meg!

...and again.. ;)

Lene, Lauren og meg! :)

David sammen med to av marine-kompisene sine.. :)


Marine-gutta, Molly og meg=)

Alle benket foran tv'n for å se fighten! :)


Søndag slappa jeg av... Ellers har denne uka vært fylt med skole og avslapning.. :)

Etter skolen i dag kjøpte jeg denne herligheten. Smoothie laget av banan, frosne blåbær og jordbær, frozen yoghurt, appelsinjuice og eplejuice. Superdigg, og veldig sunt. Yumm.. :)
Nå får jeg vel gi meg med bloggingen for i dag. Blir nok ikke veldig mye neste uka, pga eksamen og alt, men skal prøve å få til litt ihvertfall.. =)
Nå er David snart hjemme, og vi skal jogge trur jeg...
LATER.. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar