onsdag 19. mai 2010

Marine-party, skoleslutt, limotur og 17.mai-feiring! =)

Hei alle sammen!!
Nå blir det ikke kjempelangt blogginnlegg...sånn planen egentlig var. Dagen min startet med at pc'n min, som har vœrt vrien lenge, ble enda mer vrien. Så vrien at den knapt fungerer til vanlige ting lenger. Så jeg slo meg ned på Mac'en til Anthony.. Etter å ha skrevet langt om lenge og lengre enn langt trykket jeg feil på en knapp og alt ble sletta. Så det er den andre pc'n jeg har hatt lyst til å hive i veggen i dag. Menmen...mamma og pappa har lœrt meg at vold og hœrverk ikke løser noen problemer, så derfor sitter jeg her igjen nå og skriver mens jeg prøver å fortrenge sinnet, overkomme sulten, og innse at min etterlengtede ansiktsmaske+dusj-session må vente litt til.. Akk.. Jaja.. Here it goes. Jeg sa jeg skulle blogge, og blogge skal jeg pokker meg.. Selv om bloggen blir betraktelig kortere enn planlagt. =)

Etter forrige blogginnlegg slappa jeg stort sett av frem til lørdagen. Lørdagen ble det marine-party her igjen. David dro med seg en god del marine-venner hjem, og det ble en morsom kveld her. Karla og Leche joina oss også etterhvert!

Marine-gjengen!
Karla og meg=)
David og meg.. ;)

Uka etter var siste uka på skolen, med 4 eksamener på 5 dager..
Gikk stort sett med til lesing den uka der. Onsdagen den uka var jeg litt sammen med Barbra også. Middag på Taco King, gåtur til 38st Park..skravling. Tur på dormen. Kos=) Barbra flyttet nemlig hjem til Michigan på torsdagen, så måtte skvise inn litt kvalitetstid med henne selv om det var eksamens uke.. ;)

Tok noen bilder på skolen den siste uka. Her er klasserommet mitt.. =)
Utsikten fra klasserommet.
Ned mot gata på ene siden..
Ned mot gata i andre retningen...mot Canal Street!
Sånn ser gangen i 12. etg ut på skolen.. =)
1.etg..innenfor lobbyen. Her er heisene.. :)


Etter siste eksamen på fredagen var det avslutning på restauranten Harbour Lights på Seaport/ Pier 17. Superfin utsikt. God mat...salat til forrett, kylling, biff eller fisk m/ tilbehør til hovedrett (jeg valgte kylling som vanlig..hehe), og kake/is/jordbœr/sjokolade-dessert. NAMM!!
Utsikten fra restauranten.. :)
Marte og meg.. :)
Desserten.. Sjokolade-greia skulle se ut som Brooklyn Bridge.. ;)
Tale-tid med Tone og Gaute fra skolen... =)


Etter talene stablet jeg mine hovne, gnagsår-rammede, stiletthœl-ben ut mot veien for å få tak i en taxi og komme meg hjem til David.. =)
Da kom en fyr mot meg og spurte om jeg skulle ha taxi og ba meg bli med han. Jeg ba om å få se bilen hans først.. Klok av skade har jeg lœrt meg at man ikke burde sette seg i en hvilken som helst bil sammen med fremmede... heh.. :p
Han pekte på en lang, hvit limousin..
Long story short: Jeg prutet meg ned til 25 dollar for at han skulle kjøre meg til Brooklyn. Møtte noen andre studenter fra skolen min som ble med om Brooklyn før de ble kjørt dit de skulle på Manhattan. Bra slutt på kvelden. Haha..jeg betalte 25 for limo og måtte vel kjapt betalt 20 for taxi... Fra nå av tar jeg bare limmo...... ;p
I limo'en.. ;)
Limoen foran huset til David i 36 st... Skal fikse meg rød løper neste gang..... ;) haha!


Lørdag.. Var sammen med Molly.. Hun flyttet hjem til Pittsburgh på lørdagen. Så jeg besøkte rommet vi delte en siste gang..hjalp til med litt pakking og bœring, og hentet alle tingene hun og Barbra har lagt igjen til meg. Barbra la igjen kjempemasse, siden hun tok fly hjem.. Rettetang, smykker, kjoler, dynputer, strykejern....osv! Flotters.. :)
Etter jeg hadde tatt farvel med Molly dro jeg hjem, ordna meg, og så dro David og jeg til Ashley.
Ikke sett Ashley siden hun var gravid, så på lørdagen fikk jeg sett lille Isabella for første gang og...supersøt! Blir nesten verpesjuk vettu.. (neida, mamma og pappa..bare kødda!..hehe).. Men supersøt unge altså! =) Hadde en bra kveld med David, Ashley, Leche, to andre venner av Ashley, drinker, filmer og skravling... =)
David og meg hjemme, før vi dro til Ashley! =)
Ashley og David med Isabella på armen.. :)


Søndag var det 17.mai feiring her.. :) (Feiret den 16..ingen som har fri til å feire på en mandag)..
Jeg i russebukse.. Planlagt lenge, men endte som den eneste som gikk i det..men klager ikke jeg. Fikk så mye oppmerksomhet så. Random folk tok bilder, avis-fotograf-liknende-folk tok bilder, et kongressmedlem kom og hilste på oss..jeg måtte skuffe småbarn som ville ha russekort...osv osv.. Jaja! Moro. Kjøpte en hel del andre patriot-greier og..kjede, hodetørkle, fløyte, flagg...! Er man norsk så er man norsk.... ;)
PATRIOTEN!
Litt av paraden.. Paraden var kjempelang.. :)
Lenemor=)
David og meg.. =)
David og Leche.. David hadde kjøpt hatt for anledningen! ;)
Leche, Ashley, lille Isabella, David og Lene i parken hvor vi spiste pølser og hørte på talene etter paraden.. :)
Bergen Politi-orkester var flydd inn for å spille.
Ekte norske pølser...flydd inn fra Norge og greier! =) (Leche sa det var beste pølsa han noengang hadde spist!)

Etter paraden dro vi på Leiv Erickson Pub igjen, akkurat som i fjor.. Ble en del fler timer og drinker enn planlagt, men hadde det kjempebra der! =) Møtte mange norske og....og mange "norske"..hehe.. :) BRA DAG!!! :)
Lene, Leche, David, meg, Becky og Carlos på puben... =)


På mandagen, selveste 17. mai dro Lene og jeg til Sjømannskirken på Manhattan. Den ligger på 52 st mellom 1 og 2 ave.. Der var det barnetog, hornmusikk, pølser, Solo, vaffelsalg, osv.. :)
Vi fikk sikra oss pølser, Solo og sjokolade fra butikken inne i Kirken.. =) NAMM!!!
SOLO!! :)
Barnetog.. =)
Jeg kjøpte inn litt div..namnamnam!! Savner norsk godis... Amerikansk godteri er ikke mye godt!...vœrtfall ikke i forhold til norskt.. =)
Spiste Stratos...yumm!! =)

Etter Sjømannskirken gikk vi over Brooklyn Bridge.. Aldri gjort det i dagslys før jeg, så det var på tide.. =)
Pene Brooklyn Bridge! =)
Lene og meg=)
Ulrik, Lene og meg=)
Lene og meg igjen....med Manhattan Skyline bak oss.. :)
Brooklyn Bridge og Manhattan Skyline.. =)


I går regna det her i Brooklyn. Jeg ble med David en tur downtown Brooklyn for å fikse noen greier på marine-kontoret osv.. Etter det slappa vi av her.. Så på tv og bestilte takeout...finnes ikke noe bedre enn det når det regner ute.. Tjihi.. =) Etter det dro vi til Jersey for å hente fettern hans.. Tok en eeeeevighet å komme seg ut dit i går...var kø som var helt ille.. Tok 2 timer nesten å komme oss fire kvartaler fremover ved skolen min/ Holland Tunnel... Sykt!
Så var ikke hjemme før ganske sent.. Da var det film og sengetid.. :)


Klarer ikke slutte å tenke på at folka fra klassen min (fellesreisa) drar hjem fra New York i dag... Ulrik og Nils drar på fredag.. Jeg drar om snaut 5 uker.. DEILIG!!! =) Glad jeg utsatte hjemreisa, selv om jeg gleder meg veldig til å se alle hjemme igjen også. :)



Piz out!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar