torsdag 1. november 2012

Marine Corps Ball 2012 - Myrtle Beach

United States Marine Corps' bursdags ball er en av de store begivenhetene for alle oss som lever militœr livet. De fleste forsamlinger med David og jobben hans handler om deployments, tid fra hverandre osv, så når noe så spennende og koselig som et ball samler alle sammen er det selvsagt super stas! USMC ble stiftet for 237 år siden, nœrmere bestemt den 10. november 1775. Så hvert år rundt sent oktober/ tidlig november arrangerer hver battalion et ball for sine Marines, og deres følge, altså oss koner/ kjœrester. ;-) I fjor var guttene i trening i California på denne tiden, og de skulle til å ta ferie før de skulle deploye til Afghanistan sent i november, dermed ble det ikke noe ball i fjor. Neste år er de borte igjen ser det ut til, og året etter er David ferdig i militœret i oktober, med mindre han melder seg for fire nye år. Poenget er at dette trolig var det eneste året vi fikk deltatt. :-) Det gjorde det jo ekstra spesielt!

Kjolejakten startet for et par måneder siden. Jeg kjøpte en kjole på Macy's i New York i september. Men en uke før ballet falt jeg for en kjole til og kjøpte den og. Valget falt likevel på kjole Nr. 1, et valg jeg absolutt ikke angrer på. Kjolen matchet David's uniform perfekt, den passet perfekt til kroppen min, og jeg fikk beskjed om at den så veldig elegant og fin ut på meg. Super fornøyd! :-D

Anyway, nok om kjolen, og mer om ball dagen..
Den startet med en drøy time i frisørstolen fra og med kl. 10 om morgenen. Der ble løshår satt inn, og håret ble krøllet og satt opp. Jeg ble super fornøyd!! Frisøren min Audrey er utrolig flink! :-) Deretter gikk turen hjem, hvor pakking ble fullført. Gubben slapp av bikkja hos barnevakten samt tok seg av sprudlevann-shopping mens jeg var borte, så da vi begge kom hjem kastet vi alt i bilen og satte kursen mot Myrtle Beach i nabostaten South Carolina, hvor ballet skulle gå av stabelen.

Vel fremme etter nœrmere 2,5 timers kjøring sjekket vi inn på hotellet hvor ballet skulle arrangeres, og hvor vi hadde booket hotellrom for natten, Sheraton. Vi hadde knapt tida av veien. David hadde ca. 20 minutter på å skifte, før alle guttene skulle møte nede for "opptelling". Vi jentene fikk heldigvis bedre tid enn guttene.. Jeg fikk på meg kjole, sminke og smykker, og da guttene kom opp igjen ble det litt vorsing med Arianna og Josh, som bodde i samme korridor som oss, samt en del av de andre kollegaene til David og Josh.
Ferdig sminket og pyntet for kvelden.
Mr. & Mrs. Pratts. ;-))
Passer ikke antrekkene våre perfekt med hverandre..?! Jeg ble kjempefornøyd!!

 David sammen med noen kollegaer.


Guttene tok gruppebilde, så da ville vi selvsagt ha jentebilde og. F.v. Christine,  meg, Amanda og Arianna.

Etter en snau times vorsing gikk turen ned i ballsalen. Der ble det diverse taler og seremonier, før middag ble servert, baren ble re-åpnet, og musikken kjørte igang. Det ble både vanlig dansing, rolig dansing, gruppedansing til Cupid Shuffle (google/ youtube det så kjenner dere det garantert igjen fra filmer osv..haha) Kjempe gøy, og første gang for min del å prøve Cupid Shuffle.. Såå moro!! :) Vi storkoset oss!! Skal forresten sjekke om noen har film av det så kan jeg legge den ut om jeg finner noen som har den.. ;-)
Arianna & Josh. :-)
Peters & meg. :-)
Vi tenkte gruppe bilde av oss fire som alltid er sammen ville vœrt fint... Josh syntes kanskje ikke det?! haha.
Han trodde visst vi skulle ta flere bilder og at han kunne lage mongotryne på det første. Fail. Lol. ;)
En av to bestevenninner i Jacksonville, Arianna. :-)


Etter noen timer i ballsalen satte vi snuta opp for litt mer sprudlevann på rommet, samt kjolebytte på oss jentene. Vi dro ut så tidlig som i 9-10 tiden, og fant en bar som het Bourbon Street, hvor noen andre venner av oss, Justin og Amanda, som faktisk er oppvokst i Myrtle Beach, hadde bedt oss komme. Så da dro vi dit. Etterhvert kom flere par samt kollegaer av guttene dit, og uten å gå i detaljer kan jeg si så mye som at det ble en episk kveld! ;-) Haha.





David på trommer og Justin på gitar. :-))

Og litt over midnattstider vandret vi inn på hotellet igjen. Jeg med jakka til David, han med kutt i hodet (heldigvis bare overflate kutt), og Arianna med brukket lillefinger. Haha...for en gjeng. Men fy søren for en minnerik og for det meste veldig morsom kveld. ;-) Jeg kommer aldri til å glemme denne kvelden, og det tror jeg ingen i reisefølget mitt kommer til å gjøre heller! <3 p="p">

Semper Fidelis!


Over og ut, Mrs. P.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar