mandag 26. november 2012

Thanksgiving Weekend - Atlanta, Georgia.

Hei på dere! I år valgte vi å feire Thanksgiving sammen med Arianna og Josh i deres hjemby, Atlanta, i staten Georgia. Onsdag fikk gutta fri tidlig om morgenen..jeg tror David var hjemme klokken 9. Imens hadde jeg sluppet av Harry hos barnevakten. ;-) Vi pakket og ordnet oss før Josh hentet oss klokken 11, og vi satte igang med den 8 timer lange kjøreturen. Arianna befant seg allerede i Atlanta, så det var bare meg og gutta som hadde roadtrip nedover. Og det gikk som det måtte gå det...Marine Corps snakk 90% av tiden.. Jaja.. ;-) Jeg hadde ihvertfall baksetet for meg selv så jeg sov en del og hadde det riktig så avslappende. :-)

Vel fremme i syv tiden på kvelden dro vi til hotellet vårt, Holiday Inn, og sjekket inn på hver våre rom, før vi ordnet oss, og satte kursen til restauranten som pappa'n til Arianna eier, Los Rancheros. Der møtte vi Arianna, og så ble det fishbowl margaritas og masse god mexikansk mat på huset. Nice start på mini-ferien. :-D

Bilde fra turen ned, bilde av hotellrommet til David og meg, og bilde av meg.. :-)

Middag og drinker på Los Rancheros. :-)

Etter middagen dro vi til en "hemmelig" pub. Dvs det fantes ingen skilter osv utenfor. Baren befant seg i en kjeller hvor det ikke fantes dørvakter men heller en ringeklokke man ringte på, og man måtte også ha et spesielt kort for å komme inn. Fetterene til Arianna hadde adgangskort, og vi ble med de inn på baren ved navnet The Fred Bar. Kjempekoselig sted..veldig harmonish, sjarmerende og rolig plass. Ble der i hyggelig lag med en stor gjeng familiemedlemmer, venner og bekjente av Arianna til klokken nœrmet deg halv tre på natta og vi var en trøtt og sliten gjeng som satte kursen tilbake til hotellet. :-) Se gruppebilde under av hele gjengen! ;-)

Dagen etter, på selveste Thanksgiving, var vi bedt på middag til familien til Josh. Han kommer fra en stor familie hvor de er 8 søsken. Familien hans var kjempekoselige, samt langt over gjennomsnittet kristne. ;) Tror sjelden jeg har sett så mange Jesus statuer og bilder på en gang før. Faren synes det var stas å ha flerspråkelige til bords, så Arianna "måtte" be bordbønn på spansk og jeg på norsk. Enda godt jeg var den eneste som kunne norsk der, la oss si det sånn. ;-) hahah. Neida, gikk vel bra, men jeg er jo ganske uerfaren når det kommer til bønner, osv... Kan "Fader Vår", men det stopper igrunn der.
Uansett..kjempegod mat, kjempekoselige og gjestfrie folk, og masse latter og moro. :-)
Og etter middag og dessert ble det...bammparampampammm: TRAMPOLINE HOPPING!! Alltid moro...spesielt med kamera i nœrheten... Her er et lite utdrag...litt utydelige men likevel morsommme:



Etter middagen hos familien til Josh dro vi tilbake til hotellet, ordnet oss kjapt, og gikk ut i konferanse rommet på hotellet, hvor det var tid for Quinceanera. En quinceanera er en mexikansk fest som skjer når noen er 15 år gamle. Kan vel sammenliknes litt med en konfirmasjon, i og med at man feirer ungdommens steg inn i de voksnes rekker. Bare at her er det litt mer fest rundt det hele....igrunn ganske typisk i hispanic familier, såvidt jeg har erfart. De har det med å lage stor fest ut av det meste. ;-) Så ja, fest ble det. Jenta som var midtpunktet er Gud-datteren til Arianna. Moro moro moro! Og ekstra kjekt at det hele var på hotellet vi bodde på, kun få meter å gå fra rommet. Trengte verken veske eller jakke med meg, bare vinglasset i handa og rockefoten i sving. ;-) Kjempebra kveld, vi var i knallform hele gjengen!! :-D




Formen dagen etter var heller klein. Den ble ikke bedre før tidlig på ettermiddagen, etter en lat morgen i senga på hotellrommet. Da hadde vi kommet oss til Los Rancheros igjen, og jeg hadde knasket isbiter en god stund. Da forrettene og brusen ble servert ble jeg ganske mye bedre. Ahh, ingenting føles bedre enn det etter en klein morgen.
Ble altså lunch på Los Rancheros med alle de nœrmeste familiemedlemmene til Arianna, hele familien til Josh, samt David og meg. Tror jeg telte 23 av oss på langbord. Nok en gang kjempegod mat og veldig hyggelig selskap. :-)


Etter lunsjen tok vi turen inn til selveste Atlanta. Arianna bor bittelitt utenfor...typ 20 minutter å kjøre. Så vi bodde naturlig nok på hotellrom der og. Derfor valgte vi å ta turen inn til selve byen for litt sightseeing. Vi så Georgia Dome, som er stadion hvor NFL laget Atlanta Falcons spiller Amerikansk fotball. Vi var såvidt innom CNN senteret, som er hovedkvarterer til media mogulen CNN. Vi gikk gjennom en koselig park-del i byen som het Olympic Park, om jeg ikke husker feil, og vi så Coca Cola senteret. Coca Cola stammer nemlig fra Atlanta. Vi kastet også lykkemynter i en dam/brønn der, og vi tok masse fine bilder....se:

Bildene til høyre er som dere ser utenfor CNN.
Bildet øverst til venstre er på vei inn til Atlanta,
mens bildet nederst til venstre er av David og
meg med Georgia Dome i bakgrunnen. :)

De øverste bildene er inne på CNN senteret, de nederste
 er i parken. Perfekt stemning siden solen akkurat gikk ned og
 det var skumring da vi gikk gjennom parken. Kjempevakkert!

Øverste bildene er utenfor Coca Cola fabrikken/senteret.
Nederst til venstre leker David og Josh med fontenene,
midten er David og meg i Olympic Park, og så er det meg når
jeg kysser "lykke-penny'n" min før jeg kaster den i vannet. :-)


Deretter gikk turen til et annet sted i Atlanta som het Atlantic Station, et lite område med masse butikker, restauranter, og koselige gater.. Et slags downtown område. Der ble det middag på restauranten California Pizza Kitchen, vi så litt på en utendørs konsert med bandet The Regulars Band, og vi trasket litt rundt og handlet og tittet oss rundt før vi satte snuta hjemover. På vei tilbake til hotellet stoppet vi også på en god gammeldags strippe klubb etter oss jentenes (!) ønske. ;-p Alltid moro...haha. Klubben het Pink Pony, og vi ble der et par timer før vi dro tilbake til hotellet, og ble sittende på rommet til Arianna og Josh med nattmat, litt vin, og masse skravling. :-)


Dagen etter, altså lørdagen var det opp i ti tiden, så vi rakk å ordne oss og pakke sakene våre før utsjekking fra hotellet klokken 11. Turen gikk derfra til huset til foreldrene til Arianna. Der ble det enda mer meksikansk mat til brunch før vi dro inn til Atlanta igjen. Planen var å dra på Georgia Aquarium, som er verdens største akvarium, men køene var kjempelange og alle delfin-showene (som vi hadde gledet oss til å se) var utsolgt, så vi droppet det. Vi dro heller på to museums utstillinger. Først "BODIES", som er om nettopp det, menneske kroppen. Ekte "utstoppede" mennesker  er brukt i utstillingen, som viser alt i og ved kroppen og dens funksjoner; hele nervesystemet, alt av hudlag, muskler, knokler og organer, ALT! Utrolig fascinerende og lœrerikt.

Her er et par bilder hentet fra Google (det var nemlig ikke lov å ta bilder der inne).
Mannen under var på utstillingen jeg var på, så jeg så akkurat denne mannen. Rart å tenke på at dette en gang var en ekte, levende mann.. Det var det som gjorde utstillingen så facsinerende, at de bruker alt av menneske kroppen og klarer å beholde og fremvise den på denne måten. Bildet ved siden av er av noe lunge-greier tror jeg...husker ikke helt. Uansett, denne utstillingen anbefaler jeg alle å se.. Har hørt den har vœrt i Skandinavia også. ;-)



David har hatt lyst til å se "Bodies" lenge. Vi planla å se den da vi var i New York, men fikk aldri gjort det, så da passet det knall at de hadde den i Atlanta. Og det som passet enda bedre var at i samme lokale hadde de også Titanic utstilling! Den ville jeg se i New York, men fikk aldri gjort det..så da fikk jeg den med meg nå. Den var også veldig bra, og det kuleste tror jeg var at da vi kom inn fikk vi et "Boarding Pass" med peronaliaen til en av passasjerene som var på Titanic, samt informasjon om hvor de skulle, om de overlevde eller ikke, osv. Mitt navn var Miss Bridget Delia McDermott, jeg var 28 år gammel og kom fra Addergoole, Ireland. Og Miss Bridget overlevde Titanic forliset! ;-) Se bilde av Boarding passet mitt lengre ned. Arianna var 1.klasse passasjer, David 2. klasse, mens Josh sin karakter samt min Bridget var 3. klasse passasjerer.
Utstillingen hadde selvsagt masse annet interessant, som ting som er funnet på havbunnen...passasjerenes personlige eiendeler og klœr, og deler av skipet. Veldig bra utstilling dette også. Jeg har jo alltid vœrt veldig fasinert av Titanic så dette var utrolig stas å få med seg! ;-)


Etter utstillingene, som forøvring var i Atlantic Station området, spiste vi middag, før vi satte kursen mot North Carolina igjen i 7-tiden på kvelden. Vi var fremme halv tre på natta. Da hadde guttene sovet i 5 timer i bilen mens jeg og Arianna hadde skravlet og skravlet. Var helt utslitte da vi kom frem, og inne i huset var det hele 16 celcius grader...stas! Godt å komme seg innunder en varm, stor dyne og sovne da. :-)


Vi hadde det helt fantastisk i Atlanta med bestevenn-paret vårt.. ;-) Vi har det alltid gøy sammen, og da jeg fant dette ecard'et (se under), som jeg syntes beskrev vennskapet til oss fire perfekt, så jeg sendte det til alle sammen i dag tidlig, og fikk kjapt svar fra alle tre om at dette var spot on og en helt perfekt beskrivelse. ;-) Kommer til å savne påfunnene med denne gjengen når jeg flytter!

Jeg får nesten avslutte nå...det begynner å bli sent og David sover allerede ved siden av meg. :-)
Men ville bare fortelle dere først om det som var en av de beste helgene på utrolig lenge!


- Mrs. P. -

3 kommentarer:

  1. Kan du si litt om hvordan du og David møttes? Og om bryllupet? Har dere hatt et mer "ekte" bryllup med venner og familie? Hvordan er det å plutselig skulle leve i USA resten av livet og få barn der osv?

    SvarSlett
  2. Hei, beklager å poste denne komentaren på dette innlegget da det ikke hører helt sammen men fant ikke noen Mail adresse. Jeg lurte på om jeg kunne stille deg noen spørsmål ang fashion markering and management ? Jeg vurdere å søke på dette men ønsker å vite litt mer spesifisert om fagene jeg må ha og hvordan skole opplegget er. Og selvfølgelig hvordan det er å flytte fra Norge til ned York. Håper virkelig du kan/vil svare på spørsmålene det hadde jeg satt så innmarig stor pris på.
    Du kan godt svare på Helene.torsen@hotmail.com om du ønsker det
    Hilsen Helene Torsen

    SvarSlett
  3. kan du blogge igjen??????

    SvarSlett