søndag 19. februar 2012

Møte med gamle venner, og til og med en kjendis!! :)


Jeg har vœrt så bizzi jeg vettu folkens, at dere leserne mine (les: mamma), har blitt nedprioritert. Beklager..men nå er jeg tilbake. ;-) Det er jo allerede søndag, og hele 8 dager siden siste blogginnlegg. Tiden flyr!

Begynnelsen av forrige uke gikk med til det vanlige: lekser, skole, jobb, avslapning hjemme..osv.
Onsdag kveld ankom derimot kjœre ANNE New York. Anne var jo hun jeg reiste til New York med aller første gangen, og som jeg bodde med på dormen i fire måneder den våren..altså våren 2009. Siden hun er fra Voss og jeg fra Rånåsfoss (jøss, det rimte jo nesten), har vi ikke fått møttes noe sœrlig i Norge, så jeg har faktisk ikke sett frøkna siden David og jeg besøkte henne og bodde i leiligheten hennes i Bergen i august 2009. Altfor lenge siden selvsagt, så da hun nå er i NYC en uke prøver vi å vœre mest mulig sammen. ;-) Så på torsdagen kom hun ut til meg her i Brooklyn, og vips; skravlingen var igang. Jeg tror faktisk ikke vi holdt kjeft den kvelden! Haha. Kjempekoselig kveld, som gikk med til takeout-middag, vin og skravling her hos meg, før vi avsluttet den med øl osv på Denny's og Shenanigans. Just like the old days! ;-) Kjempekoselig å se deg igjen søta!  (ja, jeg vet jeg har flere lesere enn mamma).. ;-)

REUNITED!!! =)
Søte Anne og søte Harry! =)
Akkurat som for 3 år siden! :-)
Fredagen var jeg oppe forholdsvis tidlig. Noe klein etter torsdagen satte jeg likevel snuta mot Manhattan for å møte søte Heather! Vi har planlagt en jente-dag på Manhattan helt siden guttene dro, og nå fikk vi endelig surret oss til det. Dagen gikk med til shopping, shopping, og mer shopping. Vi var også på kino og så filmen The Vow (supersøt film, men vi fant begge ut at filmen ville vœrt bedre å se litt nœrmere guttenes homecoming, da det er en sånn film man gjerne vil se før man stikker hjem og legger seg i armkroken til sin kjœre..lol). Men ja, filmen anbefales absolutt!! Ikke minst på grunn av hovedrolle-innehaveren, nemlig kjekke Channing Tatum, som er min ultimate crush!....sånn etter David da, såklart! ;-) 
Etter filmen ble det litt mere shopping, kjapp middag på en pizza sjappe, bittelitt mer shopping (neida, jeg har ikke shoppet meg helt blakk.. Joda.               Neida!), før Heather satte snuta hjem til New Jersey, og jeg til Brooklyn. Tok litt lenger tid enn planlagt å gå tilbake til Penn Station hvor vi begge skulle dra fra da, siden jeg klarte å dirigere oss i feil retning, nemlig til Østsiden av Manhattan, før jeg kom på at Penn Station ligger på Vestsiden. Er det mulig?! Pytt...vi tar det som ekstra kalori-forbrenning. ;-)
Turistene på Times Square! :-)

Lørdagen var jeg lat store deler av dagen. Dejligt! På kvelden kom Annemor igjen, og det gjorde også Leche, eller Adrian, som han egentlig heter. Det tipper jeg mange av dere leserne mine (mamma) har lurt mye på oppigjennom..hvordan man kan kalle ungen sin Leche liksom?! Leche betyr jo "milk", eller MELK, på godt norsk. Men saken er den at han er halvt puertorikansk, sånn som David, likevel er han kritthvit og har rødt hår. Dermed ble kallenavnet hans Leche (siden han er hvit...toog du'an? lol..), og det har det vœrt siden han var en liten kid. Så ja....da vet dere det.
Men anywho...de kom, vi tok noen øl. Karla og Kim var også her, samt naboen Gerry var innom. Ble en riktig så artig kveld. Jeg hadde det kjempekoselig, og vi fikk til og med skypet med David alle sammen. GLEDE!! Litt utpå kvelden stakk vi litt hvert til vårt. Karla skulle ut med ei venninne, Kim dro hjem, osv. Så Leche, Anne og jeg bestemte oss for en øl på Dennys. Lol. Denne gangen ble det faktisk bare en øl og. Props! Og på vei til bagel butikken ved midnattstider møtte vi randomly noen vi kjente fra dormen fra andre våren jeg bodde der, nemlig 2010. Der var nemlig Matt og Dan. Jeg visste ikke at de bodde i området engang, men det gjorde de visst, så da ble det litt skravling og catching up ute i Brooklyn's kalde gater og, før vi alle satte kursen hvert til vårt! Jeg var hjemme i halv ett tiden og la meg ganske umiddelbart. Skulle jo tross alt opp på jobb i dag tidlig. ;-)




Jeg var oppe i halv ni tiden i dag. Av en eller annen grunn var jeg i ganske deppehumør i dag tidlig.. Vet ikke hvorfor men.. Kanskje fordi jeg måtte stå opp tidlig? Kanskje fordi alle jeg elsker mest i verden er på andre siden av denne dammen som man såfint kaller Atlanter'n? Kanskje jeg gruer meg til accounting-eksamen på onsdag (jeg gruer meg faktisk veldig!).. Hvem vet...uansett, jeg var en smule depp og i ganske dårlig humør da jeg satte snuta ut døra. Det forandret seg utover dagen.. :-) 
På jobb fant jeg ut at jeg jobbet morgen-skiftet med en veldig allright kollega, Ashkon (ja, det er faktisk navnet, ikke noe kallenavn). Har jobbet med han noen ganger før, og han er veldig chill. Og vet dere hva?! Han lœrte meg å bruke espresso maskinen i dag!!! :-D Så jeg har smelt sammen bl.a. Kaffe Latte's, Cappuchino'er, Kaffe Mocha's, Americano's og Red Eye's i dag! KJEMPEMORO!! Jeg storkoset meg. Og både han, og Kacy, som hadde kveldsskiftet og dermed også jobbet med meg noen timer i dag, sa at jeg gjorde en veldig bra jobb og lœrte kjapt. Og aller best; kundene skrøyt! *Klapp på skulder'n Camilla!!* Lol. ;-)
PS! PAPPA: vi hørte på Creedence på jobb i dag...er du stolt!? :) 

En annen kul ting skjedde også på jobb i dag.. JEG MØTTE FØRSTE KJENDISEN EVER I NEW YORK!! Bortsett fra Kristoffer Joner da, som jeg har sett på Manhattan før...men han teller ikke!
Jeg møtte Steve Buscemi i dag. (Nei, jeg visste heller ikke navnet hans..jeg bare kjente han igjen). Så her er et bilde, så dere vet hvem jeg snakker om:


Eller dere kan klikke på navnet hans over...der er linken til Wikipedia siden om han.
Han er jo kjempekjent! Celeb lixx! Dødzkult! :-) Han er kjent fra filmer som "Resevoir Dogs", "Desperado", "Con Air", "The Wedding Singer", "Big Daddy", "Armageddon", "Mr. Deeds", og "Grown Up's", samt flere titalls andre filmer og tv-serier.
Han kom innom jobben min i dag tidlig for å ta med seg en swedish roast coffee og en muffins. :-) Jeg serverte han, han betalte, jeg ønsket han er fin dag og han ønsket meg det samme. Vi er jo praktisk talt bestiser vi nå. Oscar-utdelingen, here I come!
Lol.


Da jeg kom hjem skjedde enda en knallbra ting.. DAVID OG JEG FIKK SKYPET!!! Vi skypet jo i går, men det var med hele gjengen her, så det ble liksom ikke det samme som å få snakke i fred. Vil tro han følte det samme siden han ringte meg på skype da klokken var halv fire om natta hos han, og han akkurat hadde blitt ferdig med en såkalt "post", og antakeligvis var kjempetrøtt. Men jeg ble så glaaad!! :-) 

Så ja, denne dagen har vœrt riktig så fin. Det satser jeg på at morgendagen blir og! Jeg skal straks legge meg, for jeg er utslitt, og i morgen er den eneste dagen frem til etter neste søndag at jeg har muligheten til å sove lenge, og det skal utnyttes! ;-)

Jeg blogger snart igjen da...og denne gangen mener jeg det! ;-)
Ha det fint imens allihoppa!!



~ the Cam...aka. nesten-celeb ~

2 kommentarer:

  1. Hei! Dette er første gangen jeg er inne på bloggen din, drev og googlet litt rundt om Berkely College, og fant bloggen din. Jeg har masse spørsmål ang. utdannelsen din, Berkely College og det å bo i USA sånn generelt, så hadde blitt veldig glad om du kunne tatt deg litt tid til å svare? :-)

    SvarSlett
  2. Det har jeg tid til vet du. ;-) Send meg en e-mail på camillapratts@gmail.com.

    SvarSlett