søndag 4. desember 2011

Thanksgiving - Martebesøk - hjemreise - deployment - NY.

Nesten to uker siden sist...I know. Jeg har ikke hatt verken tid eller ork. Egentlig er jeg ikke i bloggehumør akkurat nå heller, men pytt. Blogginnlegg skal dere få. ;)

Mye har skjedd siden sist, viktigst av alt så har David dratt avgårde for sin syv måneders deployment til Afghanistan! :( Men det kommer jeg tilbake til. Nå begynner jeg fra starten, med Thanksgiving. :)

Vi satte kursen mot New Jersey på onsdagskvelden...dagen før Thanksgiving. Jeg hadde egentlig skole den dagen men valgte å ikke dra oppi alt kaoset. Ja ja, shame on me, I know. Men pytt!


Harry hjalp til å kjøre til New Jersey;) lol.


 Onsdagskvelden gikk med til litt vin, cocquito, skravling, og masse latter, før David og jeg tok på våre matchende one piece pj's og la oss. :) tihi.
Torsdagen ble det en tur ut for å handle litt ingredienser og div til kvelden, før moren til David og Karla begynte med maten, mens jeg tok ansvaret for å lage jello-shots..haha.
Kvelden ble kjempekoselig. Vi var en liten tur innom onkelen og tanta til David tidlig på kvelden, og senere kom hele hurven derfra over til oss. :)
Vi spiste oss proppfulle, drakk vin og jelloshots. Musikken sto på for fullt, latteren satt løst og skravla gikk. Suksess kveld=)

Meg og kjœre'n min <3


 Øl og jello shots=)





 Søte gutta mine! <3 <3
Legg merke til Harrys halsbånd. ;) hehe.


Meg og svigersøss..min desidert beste venninne i Brooklyn=)

Karla, Sheena, lille Kailyn, Casey og Sheerly. 

Fredagen sto vi opp, ordnet oss, og satte snuta mot New York. Jeg satte igang med pakking. Vi skulle jo dra natt til lørdag.
På ettermiddagen kom min barndoms bestevenninne Marte, og kjœrsten hennes, som var på helgetur i New York, ut til Brooklyn for å møte meg og David. :) Vi slo oss ned på Dennys et par timer, med øl og masse skravling.. ;-) Veldig hyggelig!
Marte og Vegard.



<3 <3
Marte hadde også med en eske med norske greier fra mamma...:
 YAYYYY!!! :-D Så nå kan jula komme til New York også!! ;)



 Og Marte hadde tatt med noen norske greier til meg hun også. Yumm! Her blir det ingen slanking i jula..lol.:


Kjede som jeg fikk av mamma og pappa sammen med matesken. Kjempefint, og langs kanten på det står det: "Lykke Glede Styrke Godhet Kjœrlighet".  <3 Er så glad i det allerede!


Utover kvelden ble Marte og Vegard med innom huset her og, hvor hele David's familie var samlet. Så vi var her en stund, før de satte snuta hjemover. Vi ble sittende på kjøkkenet noen timer til...jeg lagde chocolate chip cookies, og flere familiemedlemmer og venner kom innom.
Alle sammen fikk etterhvert sagt hade til han, og i ett tiden på natta fikk David og jeg lagt oss nedpå. Vi skulle egentlig opp halv tre, men våknet ikke før fem. Da var det bare å kaste bagene i bilen, gi bikkja til Karla, og begynne å kjøre mot North Carolina igjen. :o

Turen gikk som smurt. Jeg kjørte de første tre-fire timene mens han sov, Så kjørte han i tre-fire timer mens jeg sov. Og vips så var det bare et par timer igjen. Smoooth!

Vi hadde to kjempefine uker i NY. Eneste kjipe var at David's lommebok ble stjålet den fredagen vi skulle dra tilbake, og han merket det ikk før vi var i Jersey, på vei tilbake til NC. Vi saumfarte bilen, til ingen nytte. Og konkluderte med at den var stjålet. Inni var militœr id, våpenkort og alt av kredittkort. Og da vi kom hjem og sjekket banken hadde noen misbrukt det. Men det ordner seg nok det og. ;p


Tilbake i NC brukte vi lørdagen, søndagen, mandagen og tirsdagen på å bare vœre sammen, og å forberede oss på de neste månedene. Han fikset og pakket utstyret sitt, jeg pakket alt jeg måtte ha med til New York, vi handlet inn div, og ellers bare slappet av!



Onsdagen var dagen kommet. Vi var oppe allerede før tre om morgenen (natta!), og så fort jeg våknet kom tårene.
Jeg kjørte han til basen, ble der et par timer med han før jeg stakk hjem en tur mens de måtte hente ut våpen, se igjennom utstyr osv. Et par timer senere dro jeg tilbake til basen. Der fikk vi fire timer sammen. Vi hang med andre par og kompisene hans, vi gikk bort til en liten strand og brygge like ved og satt der en stund, vi holdt hender og kysset og klemte som bare det....så måtte vi si hade, og guttene måtte stille opp. En time etter dette kom bussene som skulle ta de til militœrflyplassen de skulle dra fra.  Guttene gikk mot bussene, og jeg løp til han og fikk skviset inn et siste kyss og "I love you" før han gikk inn på bussen.
Tårene trillet og jeg følte meg rett og slett syk.
Jeg dro innom basen og kjøpte meg dogtags som jeg skal ha på mens han er borte, før jeg dro hjem, pakket siste rest, låste av huset, og dro til busstasjonen for å hoppe på bussen til New York.

For en dag! Altfor lite søvn, null matlyst, hodepine...og alt dette sammen med å vœre et emosjonelt vrak fordi jeg måtte se en av de jeg elsker høyest i verden dra avgårde til en krigssone i 7 mnd. Ikke noe gøy! Helt forjœvlig faktisk!
Jeg gråt et par ganger på bussen og, men etter har det stort sett gått greit. Jeg føler meg egentlig mest tom og sliten...jeg savner han veldig, og gleder meg som en unge til han er trygt tilbake hos meg. Imens skal jeg smøre meg med tålmodighet og vœre den støttende, sterke kona jeg lovte å vœre da jeg giftet meg med han. <3

Jeg tok haugevis av bilder og filmsnutter den dagen han dro, men her er et bittelite utvalg som jeg vil dele med dere:









<3 <3 <3


Vel hjemme tok jeg også noen bilder, sånn hvis (NÅR) jeg savner huset vårt..hehe:






Så jah, torsdag morgen kom jeg tilbake til NY, etter over 13 timer på bussen. Bussturen gikk greit, jeg sov nesten hele veien. Var helt utkjørt både fysisk og psykisk etter de siste dagene..
Ellers har dagene i NY gått med til litt skole, masse lekser, kvalitetstid med Karla, kosing med Harry (som forresten var superglad for å se meg da jeg kom hjem. Han var jo hos Karla noen dager).
David og de dro fra NC til Tyskland, derfra til Kyrgysztan (tror jeg det heter) hvor de ble i et par dager, og så videre inn i Afghanistan. Foreløpig er det på et trygt sted i Afghanistan, men innen et par dager blir de flydd i helikoptere ut til dit de skal vœre..  
Jeg hørte ikke fra han de første par dagene etter han dro, men de siste par dagene har vi skypet hele 4 ganger. Jeg føler meg heldig for jeg har hørt at flere av de andre konene ikke har fått skypet i det hele tatt, og noen har ikke engang fått en tlf samtale enda. Så jeg er veldig glad David har hatt mulighet til å kontakte meg! <3

Jeg har i tillegg handlet julegaver til fammen siden jeg kom tilbake, og sendt avgårde til Norge, og jeg har allerede sendt en care package til David. Skal forberede en til i dag! :)

I går kveld var en av gangene jeg skypet David..og han fikk dermed hilst på Karla og Makayla og.. Vi spilte nemlig Uno i går kveld:)
Makayla vant nesten hver gang;)

Min kjœre og meg på skype i går! Bildet ble veldig utydelig da.. :p


Nå tror jeg at jeg avslutter. Vil tro jeg blir litt bedre med bloggingen etterhvert nå..det har bare vœrt mye som har skjedd.
I dag har jeg planer om å først dra ut og handle det resterende til en jule-eske som skal sendes til David. Så blir det vel litt lekser, før jeg planlegger Desperate Housewives maraton i kveld. ;) Vi blogges!


DEUCES!

2 kommentarer:

  1. Hyggelig og høre at dere fikk en fin tid sammen før han dro, blir spennende å høre hvordan det går framover. Må være tøft, men.før du vet ordet av det så er han tilbake :)

    SvarSlett
  2. Jupp, skal få tiden til å fly til han er trygt hjemme igjen! ;-)

    SvarSlett