onsdag 21. desember 2011

Christmas in New York City :-)

Ja, da har jula inntatt New York også.. Jeg er i utgangspunktet ikke altfor hypp på julefeiring i år, i og med at de som betyr aller aller mest for meg er spredt utover Norge og Afghanistan, mens jeg sitter her i New York. Men jeg er jo såpass heldig at jeg ihvertfall har noen flotte venner og en fantastisk svigerfamilie her borte, så jeg skal gjøre det beste ut av det. :-)

Dermed bestemte Lene og jeg oss for å ha en juledag i Manhattans gater i dag. Vi møttes i Sjømannskirken i halv fire tiden på ettermiddagen. Der ble det handling. Over 40 dollar brukte jeg der...makan til over-priset godteri. Lol.. Men det var verdt det! Ble både godteri, kjeks, Solo, vafler og kaffe. Yumm!!



Derfra gikk turen tvers over Manhattan, med et par stopp for å ta julebilder av byen, og leke skikkelig turist (dvs. Lene nektet å vœre med på bilder, men hun tok gladelig bilder av meg...jeg er jo linselusa sjøl.lol).



Vi gikk også innom Rockefeller Center for å se det berømte juletreet og alle englene i alleen der. Jeg har aldri sett det før så det var på tide. Utrolig vakkert! :-)



New York er veldig pent pyntet generelt nå rundt jul:






Etter hvert gikk vi innom jobben til Paola, et bakeri, hvor det ble sandwich på meg, før Lene og jeg tok turen innom en bar. Litt etter kom Paola som var ferdig på jobb, og det ble et par øl til før jeg satte snuta hjemover litt over 9-tiden. Kjempekoselig dag! 


Ellers har de siste dagene vœrt rolige, as usual. Var en tur innom skolen og leverte en bok på mandagen, og etter det dro jeg til SoHo til sneaker butikken Leche jobber i for å kjøpe Uggs. Jeg har nemlig små nok føtter til å komme inn i barnestørrelse, som er billigere. Og siden Lech jobber der fikk jeg 40% i tillegg. Dermed kom Uggs'a inklusiv et cleaning kit på snaue 90 dollar tilsammen. YAY! Jeg ga det til meg selv i julegave fra David da. haha. Han rakk aldri å kjøpe gave til meg her i NY, også ble jo lommeboka hans stjålet siste dagen her, så da vi kom hjem til NC sa han at jeg skulle kjøpe meg noe jeg ønsket meg med kortet hans da jeg fikk det tilsendt igjen. Hadde planer om øredobber, men jeg fant ut at Uggs var hakket mer convenient rundt denne tiden av året, så da ble det det! yay!

Så dette bildet sendte jeg til David her om dagen med tittelen "Look what you got me for Christmas!".. ;-)
 Jeg er superfornøyd!

Og i dag da jeg kom hjem hadde jeg fått pakke hjemmefra og! Visste den var på vei, så jeg ble kjempeglad da jeg så den hadde kommet i dag og dermed var fremme her til jul. :-)
Denne var fra mamma, pappa og brødrene mine. Inni ligger mange pakker, så jeg også har noe å åpne på julaften. Det blir koselig det.. Jeg gleder meg sånn til å sitte på skype med familien under middag og pakkeåpning, og delta herfra. Da blir det jo nesten som om jeg er der..hehe.
Jeg er så heldig jeg, som har så fin og omtenksom familie!!  Jeg er så utrolig glad i dere!!!







Så ja, julen blir nok grei selv om jeg må vœre her. Tenker på at det er mange andre nordmenn som også skal vœre her i julen, deriblant Lene, så jeg er ikke alene i denne situasjonen. Også tenker jeg jo på David'n min, som er stuck i Afghanistan i jula..det vil jeg påstå er hakket verre enn å vœre her. Dette er andre julen militœret stjeler han i jula... I fjor var det pga. bootcamp, i år pga. deployment. Håper virkelig han også får en fin jul, tross alt. Jeg har ihvertfall sendt avgårde en pakke for en stund siden med masse julegreier inni, så jeg håper han får den før jul! :-) 

Men nå tror jeg at jeg avslutter for denne gang. Jeg er i kjelleren med Karla og ser på Friends. Snart er det natta på meg..jeg har mye å gjøre i morgen.

Me bloggast! 



-Mrs. Pratts-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar