søndag 17. april 2011

Top of the rock, Central Park, Ground Zero, Wall St, Brooklyn, Times Square, Dakota & Strawberry Fields!

Uka som turist er godt i gang, og jeg koser meg som bare det med familien på besøk. :) <3
Kom hjem til Brooklyn for halvannen times tid siden, etter en hel dag på Manhattan med familien, og selv om jeg strengt tatt burde sove nå sitter jeg istedenfor her med mac'en på fanget for å gi en update på bloggen. ;)

Overskriften er stikkord på noe av det vi har gjort siden sist, men her kommer en noe mer detaljert update.. ;)

Fredagen sto jeg opp og dro inn til hotellet familien bor på downtown Manhattan. :) Derfra dro vi sammen opp til Times Square. De obligatoriske bildene ble tatt, og vi stakk også rundt og titta litt her og der, blant annet på Disney butikken, og på M&M butikken. Den anbefaler jeg faktisk til folk som skal til NY...morsom butikk...full av sjokolade. :)
Crewet på Times Square=)
Fra Times Square trasket vi oppover mot Rockefeller Center, hvor vi tok turen opp til Top of the rock. Den ligger i 68. etg (tror jeg), og derfra kan man se Central Park på ene siden og Empire State Building på andre siden. Empire State Building er 102 etg høy, så derfra står man mye høyere oppe, men der ser man ikke like bra synes jeg..man ser ikke parken derfra..ihvertfall ikke like godt. Også er det jo veldig pent å se bort på Empire State fra Rockefeller da, så derfor ble det top of the rock. Kjempepent!!










Så ble det en tur på Apple butikken som ligger oppe ved fotenden av Central Park, på østsiden, før vi tok turen inn i parken en tur. :)
Super flaut å si det, men jeg har knapt vœrt i Central Park før. Var såvidt noen meter innenfor for to år siden, men har ikke blitt noe etter det. Jeg har jo hatt Prospect Park i Brooklyn å dra til, så jeg har ikke stresset med det..
Så nå var det absolutt på tide at jeg også fikk kommet meg ordentlig inn i Central Park.. :)



Så gikk turen ned til Ground Zero, og til butikken Century 21 som ligger rett ved Ground Zero.
Foran Ground Zero:)

Ble også middag på Lombardi's...(kåret til NY's nest beste pizza restaurant flere ganger..ligger på 2.plass etter Grimaldi's i Brooklyn). God pizza og koselig sted! =) Restauranten ligger på Spring Street i SoHo/ Little Italy.


Lørdagen (i går) kom mine kjœre ut hit til meg da de sto opp. De hadde jo med masse greier til meg (1 og en halv koffert med ting bare til meg..haha), så de kom til Brooklyn med alt sammen...fikk blant annet dette:
YAY!!
I tillegg var det masse klœr og andre greier som jeg hadde bedt de ta med, og bryllupsgaver fra div. familie og familievenner!!..sååå koselig!! :) Gleder meg masse til David kommer hjem nå så vi kan åpne de.. ;)

Det begynte å regne utover dagen i går, så vi holdt oss mye inne på diverse butikker/ kjøpesentre, både her jeg bor og i downtown Brooklyn.. Fikk handlet en god del alle sammen tror jeg=)

Og så ble det italiensk middag i Lower East Side, og tidlig tilbake til hotellet til slekta for kortspill og skravling. Er så koselig å ha de her sammen med meg.. <3




Stakkars!! "Kom og besøk meg i New York i påsken...er alltid syden temperaturer her på den tiden", sa jeg... Høh. Tror de føler seg litt luuurad.. ;) Lol.



I dag stakk heldigvis sola frem igjen, så etter å ha møtt crewet på Wall Street stakk vi opp til W72 st & Central Park West.. Der ligger nemlig The Dakota. The Dakota er bygget hvor John Lennon og kona Yoko Ono eide to leiligheter i topp etasjen. Det var også utenfor inngangspartiet til dette fasjonable bygget John Lennon ble skutt og drept den 8. desember 1980.

The Dakota.



Dette ligger jo også over gata fra Central Park, så rett innenfor Central Park lagde Yoko Ono et minnested for Lennon, som hun kalte Strawberry Fields, etter Beatles sangen..
Måtte sevfølgelig dit også... :)



Videre innover i Central Park kommer man til The Boathouse og innsjøen hvor man kan leie robåter..
Vi leide ikke båter, men vi vandret rundt, så på show som noen fyrer hadde i parken, tok bilder og nøyt solvœret i flotte Central Park. :)


Verdens beste mamma og meg=)



Resten av dagen gikk med til vandring, lunsj, mer vandring, titting i Canal Street, også enda litt mer vandring. Til slutt var vi så slitne at vi stakk til hotellet, slang oss nedpå med takeout, kortspill, tv, quiz, osv... Vi blir en liten nerdefamilie når vi er sammen vi fem..det er så kos, og vi har det sinnsykt morsomt sammen da, med vår helt egne humor.:) Lol. <3

Nå er jeg hjemme i Brooklyn. :) Er sliten og trøtt, så skal straks legge meg nedpå.. Ville bare oppdatere litt først. Bloggen fungerer jo litt som en dagbok for meg og, og dette er en så knall-fantastisk uke så langt, så da må jeg jo huske alt fra den.. ;)

Vi blogges!!


Camilla.

2 kommentarer:

  1. Åh så koselig, det må være deilig med besøk fra hjemme når du er der så lenge og ikke egentlig kan ut av landet ennå! Kos deg masse og ikke spis all maten på en gang da haha ;)

    SvarSlett
  2. haha jo takktakk..skal passe på det.. ;)
    Ja var kjempekoselig!! <3 Minner for livet!!

    SvarSlett