mandag 25. april 2011

Coney Island, irsk pub, Madison Square Garden, Bronx Zoo, Brooklyn Bridge, & Times Square by night!

Det er mandag, og for første gang på snart to uker kjeder jeg meg hjemme alene igjen. Det har vœrt ti knallbra dager med familien, svigers, og mannen! :) Skal oppdatere om alt, men er så mye bilder osv så jeg deler det inn i to innlegg.. Her kommer første del..fra og med forrige mandag til og med torsdagen..så kommer helga i et eget innlegg. ;)

Mandagen kom familien ut hit til meg. Sammen tok vi turen til Coney Island. Coney Island ligger ytterst i Brooklyn, ved kysten. Masse filmer har blitt spilt inn der, og det er også kjent for flere andre ting, blant annet er det stedet der pølsa (hotdog'en) ble funnet opp av en mann ved navn Nathan. Så det ble selvsagt pølsespising på kjente Nathan's Famous, det ble vandring igjennom tivoliet som ligger der ute, og det ble masse vandring på stranda og piren. Var en kjempefin solfylt dag..perfekt!=)

På vei til Coney Island:)

Meg, brødra og pappa'n!

Ute på piren med stranda og tivoliet i bakgrunnen.

Søte mamma'n og pappa'n! <3


Så ble det lunsj, handling i downtown Brooklyn, og kortspilling på rommet mitt mens vi ventet på at svigers skulle komme fra Jersey, så jeg kunne introdusere familien min for svigers.. :) Vi dro på buffet i Bay Ridge, og så tilbake til huset for litt øl og skravling. Ble en kjempevellykket kveld...familien min og svigerfamilien min kom kjempegodt overens fra første stund. Absolutt suksess! ;)


Tirsdagen var det skole igjen, før Kenneth og Elisabeth som også feiret påsken i New York, møtte meg utenfor skolen, og vi gikk på en irsk bar for skravling og øl. Kos, kos, kooos=)

Elisabeth og meg! <3


Så møtte jeg familien igjen, og vi vandret innom Madison Square Garden og Macy's før vi stakk downtown til hotellet dems for å slappe av med takeout. Var så slitne alle sammen, så var kjempedeilig å hoppe inn i pysjbuksa og bare slappe av. Jeg ble sovende over på hotellet dems jeg og...orka rett og slett ikke ta turen hjem. =)
Eldstebrorsan midt på Manhattan.. :)



Onsdagen etter frokost satte vi kursen opp til the Bronx for å besøke Bronx Zoo.
Synes det er morsomt å dra med folk som er i NY litt utenfor Manhattan. Selv liker jeg ikke Manhattan altfor godt...altfor mye leven og altfor mange turister...og dessuten føler jeg at noen av de andre boroughene viser mer det ekte NYC. Så jeg dro med meg fammen til Brooklyn og Bronx også... Queens og St. Island skjer der jo nada i...så det er unødvendige boroughs å dra til.. ;p

Me ja...anyway. Bronx Zoo var bra det. Stappfullt da...litt slitsomt, menmen. Vi fikk med oss 3d-show:
Kjekk!?



Giraffer:




Slanger:



Gorillaer:



Løver:


Tigere:

...og mye, mye mer.. ;)

Verdens beste pappa og meg på Bronx Zoo=)


Resten av dagen gikk med til tur på Brooklyn Bridge og middag på Pier 17 igjen.. :)
Brooklyn Bridge er et must å traske utpå når man er i New York City.. <3





Torsdagen møtte jeg familien igjen etter skolen... Vi spiste middag på en koselig meksaikansk restaurant ved Southstreet Seaport-gatene. Så ble det som vanlig litt vandring rundt og litt handling igjen. :)

 Med Empire State Building i bakgrunnen.. :)

Denne fyren tagget 'Tjœrnås' på en
caps til yngstebror. Ble kjempebra=)

HAHA:
 .. :-D..



Etter noen timer på hotellet dro vi ut igjen og opp til midtown igjen for å se Times Square etter mørkets frembrudd! :) Kjempefint, som alltid;)


Hele fammen på Times Square.. :) <3



Så gikk turen tilbake til hotellet hvor jeg ble over igjen:)
Og det var mandagen til torsdagen, kort oppsummert.. ;) Kjempefine dager! <3

Ny update på helga, da David endelig var hjemme igjen, kommer plutselig.. :)
Vi har hatt fest med hele hans familie samt min familie...vi har vœrt i Jersey....og mye mer..!:) Vi har hatt det superkoselig! :-D

STAY TUNED!


Fred ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar