søndag 5. desember 2010

Julestemning i New York!

Heihei. Naa naermer julen seg med stormskritt og jeg faar mer og mer julestemning for hver dag som gaar. Julemusikk i butikkene, julelys over alt, gaveartikler og nisser i alle butikker.. Koselig! =)
Mandagen traska jeg rundt paa Manhattan med jentene.. Det var saa fint ute, og ikke altfor kaldt.

Vi lekte turister i egen by og tok masse bilder:
Times Square=)

Lene og Caroline=)

Lene og meg:)

Alle tre=)

Turist-meg!

Turist-Caro!

Turist-Lene!

Caro og meg=)

Snuppene mine=)

Seeee saa fint!! =)


Og midt i all traskingen gikk vi innom Smorgaas Chef igjen og spiste.. Namm.. :) Servitoeren kjente oss igjen (kanskje ikke saa rart i og med at restauranten var tom baade sist vi var der og naa.....)..men joda..slikt kommer det fordeler av.. Vi fikk gratis drikke til maten.. ;) Bare synd vi ikke visste det litt foer og heller bestilte noen fancy, dyre drinker istedenfor brus. ;) hehe..
Mmmm.. :) Lakse sandwich. :)



Foer trasketuren vaar hadde vi vaert i minnestund i Den Norske Sjomannskirken paa Manhattan. Midt i Thanksgiving helgen var det nemlig ei norsk jente i klassen min som valgte aa takke for seg.. :'( Livet ble nok for hardt aa leve for henne, saa hun valgte aa benytte seg av en hoey bygning for aa avslutte det hele. Veldig uforstaaelig og veldig trist. Jeg kjente henne ikke personlig, bare pratet med henne et par ganger siden vi har to klasser sammen. Men det har likevel gaatt innpaa meg. Tror det har gaatt innpaa alle oss norske ved Berkeley her borte..
Saa da var vi i minnestund.

Timene har ogsaa vaert triste den siste uka. Da spesielt engelsk timene. Onsdagen hadde vi en lang prat om selvmord. De fleste graat, og etter en halvtimes tid sa vaar graatende laerer at vi kunne gaa om vi ville. Noen satt igjen litt lenger og pratet.
Fredags timen i engelsk ble avsluttet midt i pga minnestund/ sorggruppe som ble arrangert. Saa veldig mange fra klassen min dro dit..Laereren ogsaa. Og meg.

Utrolig trist naar saant skjer. Synd ikke folk som sliter klarer aa faa skaffet seg hjelp. Er jo ofte saann at de ser ut som om alt er fint og bra, mens paa innsiden er alt kaos, og en dag er det nok. Er vel ofte derfor folk faar sjokk over at en person som virker saa glad og vellykket ender med aa avslutte alt paa den maaten.
Umulig aa sette seg inn i en saann situasjon for en som meg, som aldri har tenkt paa en saann utvei i saa mye som ett sekund.. Med om noen der ute skulle slite..SKAFF DERE HJELP!! Snakk med profesjonelle...venner, familie.. Skriv det ned.. Hva som helst. For en saann utvei er saa utrolig tragisk..og saa knusende trist for alle rundt som saa gjerne ville visst at noe var galt, og hjulpet til foer det var for sent! :(

Husk dette:

"For the whole world you might be just someone, but for someone you are the whole world."




Men nok om triste ting..


Det er naa to uker igjen paa skolen, og jeg begynner aa angre paa at jeg ikke har gjort ting litt foer.. Lekser jeg kunne begynt paa for mange uker siden.. Innleveringer. Eksamenslesing. Hmm.. Slaar aldri feil..hehe. Jeg er dronninga av skippertak!

Hadde jo planlagt aa gjoere masse lekser i helga. Joda. Har vel ikke saa mye som sett paa en bok. Fredagen var jeg daarlig. True story. Saa jeg la meg til for en nap utpaa kvelden. Skulle egentlig til Jersey og besoeke svigers men nap'en gjorde meg ikke noe bedre, saa jeg orka bare ikke. Saa da ble jeg hjemme. En smertestillende og en hel del banning og klaging senere foelte jeg meg litt bedre, og Leche tok turen over. Vi to og Miguel ble dermed sittende i kjelleren og se filmer til langt paa natt. :) Koselig kveld!

I gaar fikk jeg endelig fremkalt bildene til scrapbook'en jeg skal lage til David til jul..
Ble litt usikker paa hva jeg hadde begitt meg ut paa da jeg saa dette:


Fremkalte ikke mindre enn 400 (!!!) bilder. Heh..

Men begynte i gaar da, og har allerede brukt 50 av bildene paa de forste sidene. Saa faar vel skvisa de inn.. ;) Haaper bare jeg rekker aa faa den ferdig foer han kommer hjem. :)
Saa ja...i hele gaar kveld slappa jeg av hjemme, scrapbook'et, og saa paa tv.

I dag vaaknet jeg etter 9 gode timer paa oyet. Lagde meg te med honning, spiste frokost og saa paa Alene Hjemme. Julestemning, hello!! :) Er saa koselig film det, og jeg kommer saa i julestemning av den.
Ellers har jeg slappet av hjemme, som vanlig. Snakka med modern paa tlf..:):) Vaert ute og handla litt julegaver i omraadet her..

Ahh..kom paa en ting til. Skulle hente ut noe kylling av fryseren foer i dag, saa det kunne tine foer jeg skulle lage middag. Kyllingen var tint allerede den da, foraasiresaann! Kjoleskapet var nemlig ikke paa. Flott tenkte jeg. Dro frem haandkler, toerket vann. Det var vann OVERALT! Var bombesikker paa at kjoleskapet hadde ryki. Men saa titta jeg ned paa stopselgreia jeg har paa gulvet, og on/off knappen var paa off. Saa har vel traakka borti den jeg da i lopet av kvelden i gaar eller formiddagen. Saa da jeg skrudde den paa igjen funka kjoleskapet. Saa naa ser jeg det positive i det....isen som fylte halve fryseren min, men som jeg var for lat til aa tine ut, er naa borte! Jippi!
Saa jeg dro med meg alt kjottet ned og stekte alt sammen. Fattig student vett, gjelder aa ikke sloese..hehe. Saa jeg stekte alt og har spist kjott til alt i dag. Hehe. :)
Forst broccoli og kylling. Ganske stolt etter aa ha kokt broccoli for aller forste(!!!) gang foer denne uka (helt seriost, og ja..ganske tragisk i en alder av 23..haha), saa da lagde jeg det igjen i dag..
Broccoli'en ble kokt perfekt paa forste forsoek. Naturtalent vett.. ;P

Ogsaa ble det hjemmelagde nachos naa for litt siden. SLAGER, yes! Det var supergodt om jeg faar si det selv. Skjonner jo naa at det var kokk jeg skulle blitt... ;) lol.


Ja, det var vel hoydepunktene i mine sykt spennende dager den siste uka her i mulighetenes by. ;) Haha.


Naa skal jeg snart spise sjokolade (det er jo helg..namm!), og se paa Frustrerte Fruer.. :) YAY!
Ogsaa faar jeg dra frem boekene etter det og se om jeg faar gjort no lekser... ;p
Skal bli saa deilig aa bli ferdig med semesteret naa, og dra hjem til mine herlige, flotte lillebrodre, min gode, trofaste pappa, min toeffe, soete mamma, alle herlige besteforeldrene mine, og resten av beste-fam'en.. ;)
Og selvfolgelig alle mine kjaere snupper!! GLEEEEEEEEEDER MEEEEEG!!!!! ;)


Prekas!

~camilla~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar