torsdag 22. april 2010

36th street-life! =)

Hej!
Da har det allerede gått en uke siden det ble bestemt at jeg skulle flytte hit til David, i 36th street.. :) Og sålangt har jeg det som plommen i det berømte egget!! =)
For det første er det vanvittig deilig å komme bort fra dormen, som etter min mening har fungert som en barnehage dette semesteret..
Også veldig deilig å få ha klærne mine for meg selv. Sånnsett veldig deilig å bo med gutter. Jeg bor jo her med David, Miguel og Anthony, og stortrives med det. Ikke det at jeg ikke digga roomies'a mine altså...de er verdens søteste. Men jeg har alltid likt og kommer alltid til å like enkelheten med å henge/ bo med gutter. De er mye mer straight up enn det jenter er. Deilig! :)
Også skal jeg jo ikke legge skjul på at det er kjempekos å bo med min kjære da.. =) ..hihi..

Livet går vel ellers som vanlig. mandagen varjeg jo syk. Slappa av masse.. Var innom dormen hvor jeg spiste med Lene. Fikk også ledelsen til å bli med på rom-inspeksjon så de fikk se at alt var i orden på rommet, før jeg skrev under på at jeg hadde flyttet ut, og leverte nøklene. =) Posta også siste blogg-innlegg på rommet mitt. Internettet her hos David hadde nemlig hoppa ut et par dager, så jeg skrev innlegget her, og posta det på nettet mens jeg var på dormen.. (..nå er imidlertid nettet tilbake, så sitter her i senga hos David og skriver nå..chill!..)

Anyway.. Tirsdagen var det først skole. Etter skolen dro jeg opp til 42.gate og 11th avenue, nærmere bestemt Silver Towers, sammen med Per og Marte i klassen. Det var de jeg var på gruppe med på fashion-midtermen (som vi forresten fikk en A på....HAPPY!!!!) Nå på tirsdag var vi på gruppe sammen igjen, på en oppgave i markedsføringsklassen. Så vi dro opp til Silver Towers (bygget Per bor i) for å jobbe med oppgaven. Satt der i 4-5 timer og jobba til vi ble ferdige. Vi dro innom Pinkberry på vei til Silver Towers. Jeg er litt treg når det kommer til sånt, så jeg hadde aldri vært der før. Men de har kjempegode yoghurt-is'er, hvor man kan putte på alt mulig annet oppå også. Bestilte sjokoladesmak på yoghurten, og slengte på brownies-biter, jordbær, kjeksbiter og ostekake-biter.. NAMMM!! Absolutt å anbefale en tur innom der! ;)


Tirsdagskvelden slappa jeg av til David kom hjem fra jobb. Utpå kvelden begynte jeg og han å se på Craigslist (amerikansk versjon av finn.no) etter kjøleskap å ha her i kjelleren. De har liksom komfyr, fryser og mikro her, men aldri fått surra seg til å fikse kjøleskap. Er jo kjøleskap oppe, men legger man noe der er det garantert fort borte... David har stor familie. Hehe. Og jeg synes det er greit å ihvertfall kunne lage meg frokost og ha pålegg osv i hus.
Vi fant et fint lite et til 50 dollar. Og dessuten bodde de som solgte det i Flatbush her i Brooklyn...kun typ 10 min i bil herfra.. Så vi ringte og dro rett dit og kjøpte det. Etter det dro vi på Path Mark og handla matvarer for 60 dollar eller noe. Deilig å kunne lage middager her as.. =)

Mitt aller første kjøleskap.. Hehe.. =)

Vi fylte det opp med alt mulig=)


I går (onsdag) slappa jeg av etter skolen. Så gikk jeg meg en laaang tur her i Brooklyn. Gikk 39. gate helt ned til 5.th avenue. Derfra gikk jeg 5. avenue opp til 24. gate, og derfra mot David igjen. Gikk langs motorveien i retning Ocean Parkway frem til McDonald Ave, og tok den tilbake til 36. gate, der David bor.. Ikke at noe av det sier noen av dere noenting men.. haha.. =) Var værtfall tur på 1 time og 15 minutter i kjapp gange. Deilig.


Senere i går kveld, etter David var kommet fra jobb, lagde vi oss hjemmelaget chicken ceasar salad.. Synes det er sååå godt.. Salat, krutonger, kylligbiter og ceasar-dressing. Superdigg, og forholdsvis sunt! =)

Middagen vår i går!! Yummy! =)



David'en min spiser middag=)

På skolen i dag hadde vi fremføring av oppgaven vi satt og jobba med på tirsdagen.. Lagde tre oppgaver på tirsdag, og skulle trekke èn av dem å presentere i dag. Heldigvis trakk Marte nr. 1 for gruppa vår...det var den oppgaven vi håpa å få. Så håper det gikk bra. =)


Skolen min ligger forresten ganske fint til.. Her er et bilde jeg tok før i dag fra biblioteket på skolen. Biblioteket ligger i 12.etg på MCNY.... Utsikten er mot Hudson River og Jersey... =)

Etter skolen i dag dro jeg på dormen for å møte Lene-mor. Ser henne ikke like ofte som jeg pleide da jeg bodde der.. Trist. Menmen, har jo bare gått en uke..Og vi har vært ganske opptatt med lekser og skole begge to.. Så blir garantert mer henging senere.. :)

Men Lene og jeg satte oss ute i sola. Spiste baguette og skravla =) Becca kom og ut etterhvert. Koselig og avslappende å sitte der i sola og chillen.. =)


Hjemme her igjen kom Becky over. Vi dro på øl-handling, og har sitti her sammen og sett på bilder, skravla og drikki øl sammen frem til jeg begynte å blogge for en liten stund siden.. :) Kos!

Nå kommer snart David hjem.. Så jeg bør vel hoppe i dusjen en tur. Tror vi skal lage taco når han kommer, og så kanskje ta noen flere øl.. Yumm! =) Livet er heeerrrrlig! =)

PS. Røykeslutten har nå pågått i over to uker, og går forsåvidt slettes ikke verst=)

PS 2. Nå som jeg bor her, og har vesentlig mer tid for meg selv + at jeg snart er ferdig på skolen også tenkte jeg å bli en "ekte" blogger....dvs. en som oppdaterer mer enn en gang i uka typ. Hehe.. Skal virkelig prøve å ta meg sammen denne gangen og blogge oftere! =)

Hmmmm.....mente å huske jeg hadde flere PS'er å poste...menmen.. Det får komme senere..



~ Laters!! ~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar