fredag 10. april 2009

Spring Break - Miami!


Bilde jeg tok fra 2. etg på Wet Willies på Ocean Drive..

Søndag den 5. april var det tidlig opp av senga her i Brooklyn. Litt stresspakking og en kjapp frokost senere var vi ute av døra og i taxi på vei til JFK Airport. Og her starter litt av en historie... hehe..
Nesten framme på JFK spurte taxi-dama hvilket flyselskap vi skulle reise med. Vi så på hverandre..hmm.. Det var det vel egentlig ingen av oss som hadde biti seg merke i. Vi visste det var enten US Airways eller American Airlines. Så vi satsa og ble sluppet av på American Airlines. Ringte samtidig hjem til Ioana, som gikk på mailen og sjekket. American Airlines var feil! Så da gjaldt det å få hoppet på et airtrain og komme oss til riktig terminal. For en pangstart! hehe..

Derfra gikk det forsåvidt fint. Vi sjekket inn, kom oss med flyet, og sov hele veien til vi mellomlandet i Charlotte, North Carolina. Her skulle vi egentlig vente tre timer, men da vi kom frem sto det at det var delayed ytterligere 1,5 timer. Heldigvis var det sol og varmt i Charlotte, så vi rigget oss til ute i sola med våre nyinnkjøpte matchende solhatter.. Etter et par timer i sola skulle tilfeldigvis Katarina inn for å kjøpe vann til oss. Da hørte hun på høyttalerne at flyet til Miami likevel skulle gå som normalt. Vi fikk det dermed plutselig veldig travelt. Kom oss inn, gjennom sikkerhetskontrollen, og til gaten just in time.. Puh!.. :)
Venta på flyet i Charlotte, North Carolina.. Anne og meg på bildet. Chillan max! ;)

Vel fremme i Miami, tok vi taxi til hostellet vårt, Jazz Hostel, sentralt beliggende i South Beach, èn gate oppafor Ocean Drive. :) Ble møtt av masse folk på vår alder som vorset og spilte beer-pong på hotellet. Selv var vi for slitne til å gjøre stort den kvelden. Vi sjekket inn. Gikk ned til Ocean Drive. Tittet oss rundt, kjøpte pizza som vi tok med oss til strandpromenaden. Tok det generelt ganske rolig. Handlet også litt. Jeg planla jo så dårlig, så jeg hadde verken med meg slipperser eller bikini da jeg flytta til USA. Fikk heller aldri surra meg til å kjøpe det i New York. Så da måtte det stresshandles i Miami. I tillegg klarte jeg å miste solbrillene mine den dagen vi kom, antakeligvis på flyet, så var på jakt etter det og..

Morgenen etter var det tidlig opp og ned på stranda. Herlig! :) Var på tide å få litt farge på våre bleke kropper.. Badet gjorde vi og:)
På beach'en...
På kvelden ble det middag på en bra restaurant de på hostellet rådet oss til å prøve, Big Pink. MASSE mat for pengene..ikke så dyrt..og maten var veldig god:)
Senere den kvelden var det nok en gang vors på hostellet.. Var på tide å bli kjent med litt folk nå.. Og det ble vi. Det er det som er digg med å bo på hostell. Supersosialt..og man blir kjent med folk fra hele verden. I tilegg er det superbillig. Jeg betalte litt over 900 kroner for meg for 5 overnattinger, inkl enkel frokost hver dag.. :) Da går det an å dra på ferie selv på studentbudsjett!;)
Vors hostellet. F.v. Anne, David fra Tyskland/California, Katarina, meg, og brasilianske Fabio.
Vi dro etter hvert ned til Ocean Drive, på jakt etter et koselig sted å ta en drink. Midt på Ocean Drive møtte vi på en mann med en slange.. En svææær, gul Pyton Albino. Både Katarina og jeg holdt slangen:) Tøffinger vett;)
Kul slange :) På det nederste bildet har fyren slangehodet i munnen.. Akkurat som om jeg sku gjort det sjæl.. ;)

Delte en gigantisk Strawberry Daiquiri på en lounge og tok forholdsvis tidlig kvelden etter det:)

Tirsdag var vi tidlig oppe igjen, og nede på stranda.. Litt skiftende temperaturer.. :S .. Men UV-strålene er likevel sterke, så ihvertfall jeg, som allerede så ut som en hummer etter mandagen, klinte til med solkremlag på solkremlag, og vi var ikke på stranda så altfor mange timene..
På Miami Beach;)

På vei hjem fra stranda så vi forresten et filmteam som filmen noen strand-scener.. Det var til noe som het "Burn Notice", season 2.. Hmm..aldri hørt om det jeg..men da har jeg ihvertfall sett litt av innspillingen in case det skulle bli en slager av en serie;)

Så ble det gåtur, pizza-middag og litt shopping, samt en liten middagslur, før det var vors igjen. Etter vors med han ene roomien vår, David fra California, og to brasilianske gutter vi ble kjent med dagen før, Fabio og Bernardo, dro vi jentene på Wet Willies, en bar på Ocean Drive som mine Brooklyn-kompiser sa jeg MÅTTE besøke mens jeg var der. De sa og jeg måtte bestille en rainbow-drink. Så Wet Willies ble det, og rainbow-drink ble det.. =)
Øverste bildet: Vors på rommet. Nederste bildet: På Wet Willies.. Katarina og jeg med rainbow-drinks.

Kvelden utartet seg til å bli...tja...minnerik..? Kort fortalt. STERKE drinker de rainbowgreiene, mulig noe oppi der etterhvert som vi (Kat og jeg) ikke visste om?...kjøretur, kidnappingsforsøk, "rømning"sforsøk på en bru, hjelp fra en ansatt på en bomstasjon, politiintervju, ambulanse, sykehusbesøk, intravenøst.. Jadda... Sier dette til skrekk og advarsel: Miami er farligere enn man trur!.. David (han fra Brooklyn) har fortalt om flere historier om jenter som blir kidnappa, sendt til Mexico, og holdt igjen mot løsepenger. I tillegg fortalte han andre David (han vi bodde på hostell med i Miami) at noen dager før vi kom hadde han blitt kidnappa, satt i en bil og kjørt til en øde parkeringsplass i Fort Lauderdale. Der ble han tatt på og delvis forsøkt voldtatt av en fyr, før han fikk kommet seg bort. Dette sier litt, når selv gutter må være redd for voldtekt.
Så til skrekk og advarsel..ikke gå fra drinkene deres, ikke gå alene, ikke drikk for mye, og ikke stol på NOEN!!!
Det var dagens moralpreken fra Tjærnås.. ;) Kat og jeg har lært leksa vår hva angår tillit..

Anyway...onsdag..hjem fra sykehus (kosta $70 med taxi...crap!!..) Slappa av masse. Sov.. Tok det veldig med ro.
Spiste middag på en mexikansk restaurant på kvelden.. :)
På mexikansk restaurant, Anne og meg. :)

Katarina og Anne dro på The Mansion med noen fra hostellet på kvelden. Jeg ble hjemme med brasilianerne vi hadde blitt kjent med, og en vannflaske. La meg tidlig. Deilig, rolig kveld! :)

Torsdag var det kroppsgrilling på stranda igjen. Knallvær! Stekende sol og stappa full strand. Vi kosa vårs ja..badet og tæn'a.. :)
Anne tar bilde av Katarina og meg som akkurat har badet og er på vei opp. :)

På kvelden bestemte vi oss for å utforske Downtown Miami, nærmere bestemt et strøk kalt Little Havanna, som visstnok skulle være den cubanske delen av byen. Vi tok bussen, som var stappa full, aircondition-kald og som stoppa annenhvert minutt...dårlig valg. I tillegg gikk vi av på feil sted, så vi måtte videre med taxi likevel..en taxitur som ble forholdsvis dyr.. Var visst et lite stykke til Little Havanna. hehe. Spiste ihvertfall en herlig, cubansk middag med påfølgende dessert. Var ikke stort å se i Little Havanna..værtfall ikke der vi var. Så vi tok taxi tilbake til South Beach. Det som egentlig skulle bli en billig middag (restauranten var billig), ble egentlig ganske dyr da vi regna på det... Langt over hundre dollar for taxier, buss og middag tilsammen på alle tre. Haha.. Huff.. ;p
Cubansk middag i Downtown Miami!
Katarina og jeg hadde photoshoot mens vi ventet på taxien.. :)
Tok en kjapp tur på Wet Willies igjen, vi tre jentene, og Anne's erobring, Carlos fra The Bronx, som jobbet på hostellet.. ;)
Etterpå var vi på en lounge:) Hyggelig, avslappet kveld..
Anne røyker vannpipe med eplesmak:)
Anne, Bronx, Katarina og meg:)

I dag spiste vi frokost på Big Pink, sjekket ut og satte kursen til Miami International Airport.
Har for det meste hatt en kjempebra tur:) Flyturen hjem gikk og smertefritt.. ;)
Frokost på Big Pink i dag tidlig!:)
Miami er verdt et besøk.... =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar