torsdag 16. april 2009

Statue of Liberty, Zing Zang Zoom + the usual..

Fredag kom vi hjem fra Miami. Slappet av hjemme, spiste kinesisk, før jeg dro på Dennys:)

Lørdag tok Anne med seg Katarina til Manhattan på shopping. Jeg, som hadde vært på Dennys kvelden før sov litt lenger. Tok et "vaktbytte" midt på dagen..Anne ble hjemme, Katarina og jeg dro til Jay Street.. Gikk mer penger enn planlagt i Miami, så planen min var å bare være med. Men da jeg fant et par sorte+gullfarga sneakers jeg falt for var valget mellom nye sko og middag de neste dagene ikke så hardt, hehe.. Ble skoa! :):):)

Prioriterte sko foran middag...LETT!! =D


På kvelden på lørdag var det endelig på tide å ta med Katarina et annet sted en Dennys. Vi tok noen øl på Magnus sitt rom først, med han og to trøndervenninner han hadde på besøk, før Anne, Katarina og jeg dro til Lower East Side på Manhattan. Skulle visst være et populært sted med mange bra uteplasser. Dennys-stamgjest som jeg er er jeg ikke så mye utenfor Brooklyn på kveldstid, så var på tide å sjekke det ut. Var først på et sted som het One and One. Rimelig bra sted, med bar oppe og mer hiphopclub-følelse nede.. Ikke værst, ikke værst. Etter det tok vi turen til en annen uteplass like ved, National Underground. Ikke helt mitt type sted..litt for mye live-band thing going on..rock... Men var ok der:)


Anne, Katarina og meg på National Underground, Lower East Side.


Så gikk turen tilbake til Brooklyn og Dennys. =D

Dennys lørdag.. David, Dash, meg og Eric.. =)


Søndag var turist-dagen til Katarina og meg.. Dro først for å se på Frihetsgudinnen. Katarina hadde vært der før, men ville igjen. Jeg hadde aldri vært der, så var vel på tide..


Katarina og meg på Liberty Island. Langt bak skimtes Manhattan:)

Staten Island Ferry, båten som tar deg ut til Liberty Island, som Frihetsgudinnen er plassert på, var freeeezing.. Hadde forsåvidt forutsett det litt, så før vi gikk ombord kjøpte vi oss matchende I<3ny-gensere..>TURISTER???!! VI!!???!! NÆH........... ;)

Anyway..traska litt rundt på Liberty Island.. Tok standard turistbilder, før vi tok båten tilbake.
Katarina og meg sammen med frøkna sjøl!

Så gikk turen til Madison Square Garden. Vi hadde billetter til cirkus=) hihi.. =) Blir aldri for gammel for det jeg:) Sirkuset het Zing Zang Zoom, og blir visst arrangert hver vår i Madison Square Garden.
Knallbra sirkus.. Litt for mye klovner..hadde vært morsommere med de da jeg var typ 8. Men ellers veldig bra. De hadde masse elefanter, og masse syke stunt. Et ektepar i sirkuset la seg selv inni to kanoner og ble skutt igjennom hele salen (salen er stor), før de landa på to gedigne madrasser. Sykt! I tillegg var det en fyr der med masse tigere som han hadde temt. Fikk de til å rulle seg rundt, gå sikk sakk, hoppe over han, og til og med til å late som de var sure på han så de klorte etter han og brølet. Gærning! Men bra underholdning..no doubt!


Linedansere..


Mange tigere som blir instruert til å stå på to ben.. :)

Elefantene <3

En liten visitt innom Times Square senere var vi på vei tilbake til Brooklyn.

Mandag shoppet vi i Chinatown. Katarina hadde litt suvernir-shopping å få i boks før hun skulle hjem. Så dro jeg på skolen, og så hjem til Brooklyn. Tok farvel med Katarina, som dro til Norge igjen mandag kveld.

Hadde øl og tv-kveld på dormen på mandagen.. Vi var en svær gjeng..-koselig:)

Tirsdag hadde David og jeg movie-night. Dro til kinoen han jobber på og så først Observe and Report.. Knallmorsom komedie:) Etter den så vi den nye Fast and the Furious-filmen. Den var også mildt sagt dritbra! :)
Etter kinoene tok David, Leche og jeg noen øl på dormen før vi tok en snartur på Dennys. :)


David og Leche på besøk på dormen..


David og meg.

I går, onsdag, hadde vi ingen vanlig skole. Istedenfor skulle vi ut til Coney Island på ettermiddagen for å ta bilder til en oppgave som skal leveres søndag. Jeg har lenge hatt planer om å dra til Coney Island.. Det er ikke langt fra meg. Ligger her i Brooklyn..kanskje 20 min med subway unna, i motsatt retning av Manhattan.. Anyway..dro dit. Kjempefint der. Lang strand! (Ser for meg eksamenslesing med piknik-kurv på den stranda for å si det sånn, hehe..), og masse herlige, fargerike bygninger, osv. I tillegg er det karuseller der ute..et slags tivoli.. Dit må jeg dra igjen=)
På kvelden tok vi det helt med ro. Jeg lagde "norwegian tacos" (dvs. måten jeg lager taco på i Norge) til David og noen andre folk på dormen.. Nam=) Første jeg skal spise når jeg er tilbake i gamlelandet as..uten tvil! ;)


Det var vel just about it for siste uka...


Later;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar